handdator

Visa fullständig version : Ny mobiltelefon...?


Admirala
2006-12-11, 16:42
Har tenkt å kjøpe ny mobiltelefon. VIL ha Sony Ericsson, det merket har jeg fra før og er fornøyd. Er elektronisk idiot, og gidder ikke sette meg inn i en annen leverandørs spissfindigheter.
Trenger ikke noe avanserte greier, har tenkt på SonyEricsson Z530i eller W300i.
Førstnevnte får jeg for ca 1300 kroner både i Norge og Hellas, men for den prisen får jeg "Memory Stick Micro M2 512 MB" med på kjøpet i Hellas. W300i er ca 50 kroner billigere her, (ca 1690/1640 kr). Ikke noe å snakke om altså.

Jeg trenger både greske og norske bokstaver i telefonen. Den jeg har nå (Z600) er "norsk", jeg kan skrive på gresk med den også, men bare versaler. Kunne godt tenkt meg å skrive med små, greske bokstaver også, men det kan jeg vel ikke om jeg kjøper telefonen i Norge?

På den annen side: Kjøper jeg telefon her, får jeg vel ikke ÆØÅ med? Men gå i den lokale mobiltelefonbutikken å spørre om de har telefoner med æ, ø og å kommer garantert til å bli en babelsk forvirring!

Kanskje det likevel er best å vente med handelen til jeg kommer hjem til Norge på juleferie? Jeg skriver tross alt mest norske sms'er...

Noen synspunkter, ideer? Går det an å få både greske minuskler og æ, ø, å? (For et luksusproblem :o ) Skriv så selv en åtti år gammel bestemor skjønner det, da, for jeg er som sagt elektronisk analfabet.