handdator

Visa fullständig version : Önskar hyra lägenhet Sommaren-07


Megalle
2006-12-11, 01:44
Hej,

Jag bodde nere i Korinthias i en liten by under 6-7 månader 2001 och nu efter många års frånvaro vill jag tillbaka.
Ogillar "semester" resor utan vill helst åka 2-3 månader helst, så min fråga är:

Någon som vet om billigt lägenhets boende?!?

Jag minns att jag, 2001, hittade boende för runt 3000:-/mån åt min kompis som kom på besök en månad men när jag tittar på svenska sidor idag så får jag bara träffar på 5-8.000 för 14-28 dagar.... inte riktigt min prisklass.

Skulle gärna hitta nått i en lite mindre stad på fastlandet, gärna pelopenoss eller kring Lamia på fastlandet.
Tips? Telefonnummer? Hemsidor?

Eirini
2006-12-11, 10:11
Jag tror säkert att du kan hitta något mycket billigare men det är alltid lättare på plats. Sen beror det naturligtvis på när på året du ska åka.

Hälsningar från Aten,

Eirini

Admirala
2006-12-11, 11:40
Kommer jo litt an på hva du mener med leilighet. Mener du leilighet f.eks. på et pensjonat? Eller leie en leilighet i en boligblokk e.l.?

Jeg betaler 240 euro per måned for min leilighet her i Nafplio, og det er ganske normalt for små, umøblerte leiligheter her. Men de som leier ut vil jo helst ha folk som kan leie for minst ett år. Og svært få leier ut møblerte leilligheter -og de som gjør det tar seg visstnok godt betalt...

Leiligheter i pensjonater kan du forhandle ned i ca 35 euro per dag om du leier for flere måneder. (Her i Nafplio, du kan sikkert få det billigere (og dyrere :D ) andre steder.)

Et tredje alternativ er jo å leie privat av noen som har en feriebolig. Da ligger prisen normalt et sted mellom "pensjonatleilighet" og "blokkleilighet".

Agda
2006-12-13, 14:45
Som sagt hänger det väldigt mycket på vilken tid det gäller. Här vet jag möblerade lägenheter/hus för från 350€/månad inkl allt vid långtidsboende.
Agda

Iréne
2006-12-30, 16:49
Hej!
Maila mig så kan du få några adresser o tel.nr. IS