handdator

Visa fullständig version : Bästa stället med barn?


Vera
2006-12-05, 11:04
Hej tänkte åka i slutat av maj början av juni till Rhodos med två barn, 3 och 6 år. De badar helst i pool men fin sandstrand där det inte blåser för mycket är ju också trevligt. Har aldrig varit på Rhodos och undrar var man ska åka?

Hur är vädret i slutet av maj? Kan man bada i havet?

Tack för hjälpen
Veronika

LN
2006-12-05, 13:06
Östra sidan om du inte vill att det ska blåsa. Förslagsvis Kalithea:)

emelie
2006-12-11, 22:38
Jag skulle verkligen rekomendera att ni åker med Ving och bor på Sunwing i Kalithea. Byn är ett perfekt ställe för barnfamiljer och det finns bra förbindelser in till Gamla stan, de "nya" stadsdelarna samt Lardos och Lindos söder över, som jag veeerkligen rekomenderar!

Sunwing har en jätte bra service, en fullkomligt underbar strand och en supergod frukostbuffé som ni absolut ska inversera i.

Jag var där med familjen 2003. Underhållning på kvällarna, god mat, stor pool, barnpool och barnavdelningar med film mm. En stor bar, fina rum med städning, nära till små affärer på området.

En del kan tycka att det är lite för "outside" från det verkliga grekiska livet, men som sagt var så passar det barnfamiljer mycket bra.
Och så går det ju bussar. Och tack gode Gud för de billiga grekiska taxipriserna.

Trevlig resa!

Kram Emelie. bye_bye

Themis
2006-12-11, 23:48
Det finns ett "budgetalternativ" i Kalithea som heter Virginia.
Helt OK pool, stranden är samma som hör till Ving. Mycket nära att gå, men en väldigt brant backe ner. Och sedan upp...
Det går att bada i havet i maj, men det är inte direkt "ligga-i-hela-dagen- temperatur"...
Jag skulle kunna tänka mig att det kanske går att bo i Faliraki i maj, innan den värsta party-hetsen drar igång på sommaren...
Där är stranden längre, sandigare och långgrundare.

j-lem
2006-12-13, 18:59
Vi bodde på Virginia för två år sedan. De e ett hotell som ligger i kalithea och ganska nära sunwing. Vi tyckte nästan det var för lugnt där. Vi fick ta antingen taxi eller buss in till stan nästan varje kväll för att käka, shoppa, och bara allmänt kolla på folk. Men visst, om ni prioriterar ett ödsligt och nästan "utslängt mitt i ingenstans", så är kalithea platsen för er. Vi var två familjer. Våran tös e fyra år, och dom andra barnen var 2 och fyra. Allihopa som var med (även min morsa och svärmor, och den andra tösens farmor) tyckte det var väl lugnt och tråkigt. Därför har vi nu bokat en ny resa till kathara bay, som ligger i faliraki nästa sommar. Där finns det lite mer att göra och man behöver faktiskt inte varken bo nära eller röra sig i dom värsta pubkvarteren.
Vad ni än väljer, så hoppas jag ni får en härlig resa.
mvh Jani med familj!

Ia
2006-12-14, 13:09
Därför har vi nu bokat en ny resa till kathara bay, som ligger i faliraki nästa sommar. Där finns det lite mer att göra och man behöver faktiskt inte varken bo nära eller röra sig i dom värsta pubkvarteren.
Vad ni än väljer, så hoppas jag ni får en härlig resa.
mvh Jani med familj!

Grattis! Det blir sikkert en fin tur vil jeg tro, hvilket hotel/apartment ble det til slutt?
Og er helt enig, man må ikke bevege seg i de verste bargatene...

Strendene er fine og forholdsvis langgrunne, og for dere som reiser så tidlig som i mai så er det neppe så mye fyll og bråk der noen sted...
Hadde jeg hatt mindre barn og skulle til Rhodos ville jeg også ha valgt å bo i det området.
(Fra ett par hundre meter fra Faliraki sentrum (mc. Donalds) i retning mot Lindos, og videre til Kathara bay)


Ia_B-anana