handdator

Visa fullständig version : Word-expert, se hit!


Elisabet
2006-12-01, 10:23
För någon vecka sedan ändrade mitt word "sig själv" så att varje gång jag öppnar ett nytt dokument är den lodräta linjalen inställd på 4 istället för 2 som jag vill ha den på.

Det låter kanske som ett litet bekymmer men om man som jag öppnar nya word-dokument flera gånger per dag är det ganska enerverande. Jag har letat och letat, men hittar inte funktionen för att ändra detta. Kan någon hjälpa mig??

Kalimera
2006-12-01, 10:57
Vet inte om det hjälper, men om du klickar på linjalen kommer fönster upp där du kan göra ändringar. Prova att ändra Marginaler/Överkant.

Elisabet
2006-12-01, 11:12
Hur menar du? Det händer ingenting när jag klickar på linjalerna, varken höger- eller vänsterklickar (förutom när jag vänsterklickar på den vågräta linjalen, då ändras ju tabbinställningen).

Kalimera
2006-12-01, 11:15
När jag dubbelklickar på linjalen öppnas ett fönster upp där jag kan göra ändringrar. Välja annars Arkiv/Utskriftsformat så får du upp samma fönster.

Elisabet
2006-12-01, 11:19
Aah, dubbelklickar - TACK! Nu funkade det! Överkanten stod på 4,75 och när jag nu ändrat det och sedan valt att ändra standardinställningarna så blir det som jag vill när jag öppnar ett nytt dokument!
Tack, you made my day :D

Kalimera
2006-12-01, 11:20
Tack, you made my dayDet var så lite så. ;)