handdator

Visa fullständig version : Paros


ouzomini
2006-11-28, 09:23
Hej
Paros lär ha en flygplats för inrikesflyg vad det verkar. Kan man ta sig via Athen och sedan till Paros med inrikesflyg, eller är det bara båt som gäller och i sådant fall från vilken utreseö/fastlandet? När är bästa tiden på året att resa dit? Ön verkar mysig tycker jag så det kan vara dax att prova andra öar än Rhodos (favorit), Kreta och Samos. Mysigt boende har jag letat fram via Kalimera.
Hälsningar Inger

Kalimera
2006-11-28, 09:58
Kan man ta sig via Athen och sedan till Paros med inrikesflyg, eller är det bara båt som gäller och i sådant fall från vilken utreseö/fastlandet? När är bästa tiden på året att resa dit? Paros har en liten flygplats varifrån du kan flyga till och från Aten. Mycket bra båtförbindelse med Pireus och Santorini så du kan flyga till både Aten och Santorini. Många dagliga avgångar. Bästa tid är som på de flesta öar - juni, halva juli, september och halva oktober. Maj är tillsammans med april de finaste månaderna, nackdelen är att det kan vara kallt i vattnet och lite småkyligt på kvällarna.


Ön verkar mysig tycker jag så det kan vara dax att prova andra öar än Rhodos (favorit), Kreta och Samos. Paros är "mysigt", framför allt i Naoussa. Att prova andra öar är inte dumt så ge Paros en chans. ;)