handdator

Visa fullständig version : Fem unga jägare sköts ihjäl Grekland


Kalimera
2006-11-27, 11:17
Läs om den tragiska händelsen här... (http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_politics_100002_27/11/2006_77060)

Masouraki
2006-11-27, 11:50
Ush va hämsk.Så det är inte bara i Sverige sånt händer.

Agapi
2006-11-27, 21:13
Detta som hände i Agrinio är hemskt:eek: !!
De pratar om att jägarna kan ha sett en narkotikahandel av något slag. (Ej säkert) Och blev avrättade. Efter att de blivit dödade fick alla ett skott i pannan....
Nej usch! Här visar de föräldrar och släktingar på tv. Jag lider med dem.
5 st från samma släkt.

Katerina:(

monica
2006-11-28, 18:15
Igår eftermiddag togs son och far in för förhör, de äger marken där de 5 jägarna hade trampat och jagat. Intervju gjordes av grekisk nyhetskanal när de plockade honom. Han såg iskall ut och mamman försäkrade att son och man hade varit hemma och tittat på tv. Hon plockade ner de 2 jaktvapen de hade hemma från ett skåp, han hade inte ens gömt vapnet. De ena visade sig idag, vara dödsvapnet.

En granne ringde och berättade för far och son att de hade jägare på sin mark, far och son begav sig dit. Tumult uppstod mellan far och jägarna, sonen som hade sökt åt andra hållet hörde detta och kom springande.
Han sköt av vapnet och alla 4 var döda. De visste inte att det fanns en femte i gruppen och han kom ångande från sin post, han sköt tillbaka men hans kulor var små för småfåglar, han träffade gärningsmannen i halsen med en touch men inget allvarligt. Gärningsmannen sköt återigen, men hans kulor var för vildsvin och var 10 ggr större.

En tragisk historia, och idag är polisen rädd för vendetta eftersom det var 5 män i samma släkt som blev skjutna, den yngsta 17 år.

Monica

Kalimera
2006-11-29, 07:17
En tragisk historia, och idag är polisen rädd för vendetta eftersom det var 5 män i samma släkt som blev skjutna, den yngsta 17 år. Det var bland det värsta jag hört. Låter mer som Hollywood än Grekland. Usch vad hemskt.

Zanét
2006-11-29, 09:08
Otroligt hemskt alltihop och en jäkla tragedi. Sambon berättade för mig om Agrinio där det tydligen ska ha inträffat dylika vendettor tidigare, ofta bråk om mark, tomtgränser etc __D

//Zanét bye_bye

inkfish
2006-12-05, 14:01
Den del av tråden som handlar mer om journalistik än om olyckan är flyttad till Kafé Kalimera.

inkfish/moderator