handdator

Visa fullständig version : AGALIA TON ILIO!!!


Arne
2005-05-17, 20:00
Att krama solen!!! Ja, så betyda AGALIA TON ILIO!!! En av kompositören Mikis Theodorakis storverk, det musikstycke jag tycka allra mest om!!!

Nu börjar det bliva dags att packa ränseln. Hustrun är på främmande ort och om allt stämmer så skola vi i morgon onsdag sammanträffa i Stockholm...

Eftermiddagen och kvällen på äldste sonens veranda vid huset i Sundbyberg att dricka grogg!!! Torsdagens morgon till Arlanda med incheckning 06.15 inför avresan till Grekland en timme senare. Tvenne ytterligare Kalimeror ansluta där.
Sålunda landa vi efter mellanstuds på Kos i Athen vid pass 13.30. Taxi till Pireus och sedan färja till Syros, där vännen Gioannis vänta på oss att bjuda färd till Kini och Argo Studios. Ankomst 20.30 cirka.

Så på Kini skola vi förnimma alla de eminenta intryck vi alltid på greköarna känna!!! De vildväxande örterna med dess dofter,, den sköna solen, geten som i sluttningen skutta, det varma vattnet och därtill den vänliga atmosfären!!! Lägg därtill de trevliga små tavernorna med sitt utsökta utbud av läcker grekmat!! Sedan icke att förglömma en färd in till Ermaupolis att därstädes besöka Senatstorget och dess senmedeltida byggnader. En pärla av Grekisk kultur och arkitektur när den är som allra bäst!!!

Vad mera kunna man begära?? Nja, intet!!! Så hava vi på oss en dryg månad att oss till Kos taga inför hemfärden den 16 Juni. Av Hustrun planerad resrutt:: Syros- Naxos- Tinos- Patmos- Fourni- ja, och några öar till, Gud veta vilka!!!

Arne

Med snart färdigpackad ränsel omfattande 8,2 kilo

Ruby
2005-05-17, 20:20
Eftermiddagen och kvällen på äldste sonens veranda vid huset i Sundbyberg att dricka grogg!!! Apropå Sundbyberg - ni har väl provat Elektra taverna? De har jättegod mat som man dessutom kan ta med sig hem om man inte vill äta ute. :)

Ruby

Janet
2005-05-17, 22:35
Krille och jag önskar er en trevlig resa, Arne. Hälsa Birgitta också!

Annlotta
2005-05-17, 22:48
Hej Arne!
Hoppas du och hustru Birgitta får en underbar månad. Och varför skulle det inte bli så? Det där med att krama solen var verkligen vackert, så vill du krama den grekiska solen även från mig?
Hälsa också Keni. Jag önskar att jag fick sitta vid tavernan där, med bordet längs ned vid stranden mellan träden, och njuta av spenaten och de små fiskarna. Jag önskar jag var där nu, men om 50 dagar sitter vi där!

Må gott och (såklart) njut av era många dagar i Grekland!
Ann-Charlotte

xenos
2005-05-18, 06:35
Om ni inte gör halt på Ikaria, passerar ni i alla fall på den beskrivna rutten.
Hälsa bergen från mig säg att jag kommer!

Med önskan om den bästa resan!
Erik

Bossew
2005-05-18, 08:00
Tvenne ytterligare Kalimeror ansluta där.

En av dom är jag. Mindre än ett dygn kvar till avfärd klapp_klap. Ryggsäcken, fylld av böcker, har stått färdigpackat en dryg vecka. Resrutten trodde jag var klar för länge sedan men för varje dag som gått har jag funderat i nya banor. Just nu ser det ut som om jag kommer besöka Naxos, Schinoussa, Amorgos, Patmos, Agathonissi, Arki, Lipsi, Leros, Kos, Kalymnos, Tilos, Dounossa och hemfärd från Santorini efter 8 veckor.

bosse 0+ bye_bye

Athanasia
2005-05-18, 08:14
Trevlig resa Arne o Birgitta!!bye_bye
och Bosse åxå:)

inkfish
2005-05-18, 10:35
Ha det så skönt i solens famnbye_bye

(Visst ja, påminner mig om att jag behöver rensa inboxen i mobilen:rolleyes: )

Chris
2005-05-18, 11:51
Ha det så skönt i solens famnbye_bye

(Visst ja, påminner mig om att jag behöver rensa inboxen i mobilen:rolleyes: )


Ja, och jag är det fjärde Kalimeran som åker med samma plan. Bara 19 timmar kvar. Underbart. Fast jag har inte börjat packa ännu ... ska stryka lite först, sedan är det hög tid.

Ja Ink rensa inboxen för nu kommer det SMSas vilt från övärlden igen när vår vän från Umeå reser.

Chris
bye_bye bye_bye bye_bye

Riitta
2005-05-18, 13:57
Jag önskar er alla som åker iväg nu en härlig resa!bye_bye

Riitta

Chris
2005-05-18, 14:51
Tackdesamma.

Chris
klapp_klap

Arne
2005-05-18, 15:59
Nja!! Om vi icke ett prisvärt Grekiskt telefonkort finna,,, då bliva det "SMS-tystnad" från övärlden. Telias ohemult dyra sms a tre kronor stycket avskräcka!! Därtill lägges Hustruns snåla kvot jag tilldelats denna månad i arkipelagen!!!

Arne

Direkt från sonens villa i Sundbyberg kvällen innan avfärd.

Hustrun sitta nöjd i bakgrunden....

Den dag etc etc....

yannis
2005-05-18, 19:05
Allt är ju relativt. "Den snåla kvoten" till trots. Vad är normalt och vad är onormalt! Därom tvista de lärde. Detta kan man även överföra till sms. Jag själv är inget undantag. Uppfyller min dagskvot med råge. Eller hur Bridge och Eva L?

Vad är verkligt nu är att vi är i Sundbyberg och sitta altan hos Arnes son med familj. En god middag har avnjutits. I tankarna är vi redan på Kini på Syros, men det dröjer ytterligare ett dygn. Men då sitter vi vid strandpromenaden vid den lilla tavernan och njuter åt vågornas skvalp,,,, Och solnedgången,,, Och retsinan,,, Och dofterna,,, Och tystnaden,,, Och kattorna,,, och,,,

Chris, har du packat nu? Vi ses klockan 6 på Arlanda imorgon mitti. Bossew vet vi har redan packat.
På jennsyn!
Birgitta

Eva L
2005-05-18, 19:17
Allt är ju relativt. "Den snåla kvoten" till trots. Vad är normalt och vad är onormalt! Därom tvista de lärde. Detta kan man även överföra till sms. Jag själv är inget undantag. Uppfyller min dagskvot med råge. Eller hur Bridge och Eva L?

Vad är verkligt nu är att vi är i Sundbyberg och sitta altan hos Arnes son med familj. En god middag har avnjutits. I tankarna är vi redan på Kini på Syros, men det dröjer ytterligare ett dygn. Men då sitter vi vid strandpromenaden vid den lilla tavernan och njuter åt vågornas skvalp,,,, Och solnedgången,,, Och retsinan,,, Och dofterna,,, Och tystnaden,,, Och kattorna,,, och,,,

Chris, har du packat nu? Vi ses klockan 6 på Arlanda imorgon mitti. Bossew vet vi har redan packat.
På jennsyn!
Birgitta

Hej Birgitta!

Den dagskvoten tackar jag för. Alltid lika roligt att få sms från dig. :) Sköt om er och ha en riktigt bra resa. Nu ska jag gå hem från jobbet innan nattfrosten tar grepp om naturen och min hemska förkylning. :(

Eva

Chris
2005-05-18, 21:14
Allt är ju relativt. "Den snåla kvoten" till trots. Vad är normalt och vad är onormalt! Därom tvista de lärde. Detta kan man även överföra till sms. Jag själv är inget undantag. Uppfyller min dagskvot med råge. Eller hur Bridge och Eva L?

Vad är verkligt nu är att vi är i Sundbyberg och sitta altan hos Arnes son med familj. En god middag har avnjutits. I tankarna är vi redan på Kini på Syros, men det dröjer ytterligare ett dygn. Men då sitter vi vid strandpromenaden vid den lilla tavernan och njuter åt vågornas skvalp,,,, Och solnedgången,,, Och retsinan,,, Och dofterna,,, Och tystnaden,,, Och kattorna,,, och,,,

Chris, har du packat nu? Vi ses klockan 6 på Arlanda imorgon mitti. Bossew vet vi har redan packat.
På jennsyn!
Birgitta


Nja, jag har i alla fall strukit nu - och lagt i en liten hög.
Väskan blir stor men jag har så mycket andra grejer förutom kläder - för kläder går det nog inte åt så mycket...
För dit vi kommer skiner solen :) Och det är försommarvärme ... ;)

Låter så underbart när du Birgitta brer ut texten ...

Det värsta är att det är inte bara sig själv och packningen man ska fixa - sedan är det ju att grannarna ska komma och ta bort post etc etc.- Så det är ett fasligt sjå för att få lägenheten någotsånär .... Det är nog det värsta. Att man har sådana skrupler - jag blir tokig på mig själv.

Nu har vi väl bara 10 timmar kvar - och klockan ringer tidigt. Jag ska försöka läsa mig trött.

Chris
:) bye_bye ;) :) bye_bye

Janet
2005-05-18, 22:16
Åh... tänk, imorgon när jag cyklar till jobbet sitter ni på planet någonstans ovanför Europa. Vet ni hur avundsjuk jag är egentligen? ;)

Frappe
2005-05-18, 22:27
Ha en härlig resa alla ni som nu reser! Åker ni från 5:an skall jag hålla utkik efter Er själv ska jag till Amsterdam i morgon i arla morgon! Så vem vet vi kanske syns!

Kalo taxidi kai na perasete omorfa ;)

Camilla