handdator

Visa fullständig version : Litoxoro - Katerini


Jippii
2006-11-26, 23:25
Någon som har besökt dessa två orter ? isåfall vad tyckte ni om dessa ? värda besöket?
tacksam för svar

Admirala
2006-11-27, 08:39
Jeg har vært noen timer begge steder. Katerini var en kjedelig, stygg by, men Litoxoro hadde betydelig mer sjarm - selv om heller ikke den er noen drømmeby var det helt klart den jeg hadde valgt å bo i om jeg måtte velge. Byen har litt turisme pga sin nærhet til Olympus-fjellet (som er verd å kjøre innover mot), her er noen tavernaer, barer, litt butikker osv. Verd et besøk? Det spørs jo hva du er ute etter. Ikke verd et besøk i seg selv, men greit utgangspunkt om du skal feriere i denne regionen.

Jippii
2006-11-27, 12:13
the love of my life bor där så ska besöka henne där :) nu i sommar och ser fram emot det jätte mycke.

Elisabet
2006-11-27, 12:22
the love of my life bor där så ska besöka henne där :)I så fall är det ju absolut ingen tvekan om att de är värda besöket ;)

Lycka till!

monica
2006-11-27, 14:53
Var i Katerini i september 6 dagar med ungar och gubben, har en kompis som bor där, tyckte inte staden var någon höjdare men billigt som sjutton var det.
Om man jämför med övriga Grekland. Nu var det semestertid när vi var där och turisterna bestod av turister från Rumänien, Ryssland, Bulgarien, Albanien inga scandinaver, tyskar eller engelsmen.

Men har man träffat sin love of life så skit samma hur stan ser ut, eller hur;)
Den mest trista stad kan ju bli helt underbar om man har rätt sällskap och är i rätt stämning.

Lycka till från en som redan har sin love from Greece sedan 17 år.

Monica

Jippii
2006-12-03, 23:30
men hon har iallafall flyttat till Aten nu så lite lättare o nå henne nu :D