handdator

Visa fullständig version : Flyga i Grekland


webguide
2006-11-26, 17:59
Jag och min sambo skall öluffa i Grekland till sommaren, vi råkade hitta inrikesflyg men priset verkar lite väl lågt. Kan det stämma?
det pris vi fått fram visar att vi kan flyga från Aten till Amorgos för 39 € för båda 2. Nån som vet om det stämmer?

Tom
2006-11-26, 18:27
Hej !
Det finns väl ingen flygplats på Amorgos ? Har jag missat den ?
/Tom

Agapi
2006-11-26, 21:05
Jag och min sambo skall öluffa i Grekland till sommaren, vi råkade hitta inrikesflyg men priset verkar lite väl lågt. Kan det stämma?
det pris vi fått fram visar att vi kan flyga från Aten till Amorgos för 39 € för båda 2. Nån som vet om det stämmer?

Kan stämma. Det finns flera inrikesflyg nu än bara olympic airways. Var det Aegan airlines kanske?

webguide
2006-11-26, 21:17
Kan stämma. Det finns flera inrikesflyg nu än bara olympic airways. Var det Aegan airlines kanske?

Jepp, det stämmer, men sökningen verkar vara felgjord så prisuppgiften stämde nog inte riktigt är jag rädd.

CarinaN
2006-11-26, 21:24
Hej !
Det finns väl ingen flygplats på Amorgos ? Har jag missat den ?
/Tom

Säger detsamma. Inrikesflyg till Naxos, därefter båt måste det väl bli?

Carina

Tom
2006-11-26, 22:12
Jag är ledsen , men varken Olympic eller Agean Arlinens flyger till Amorgos. P.g.a att det inte finns någon flygplats ! (Vilket hade varit kanon)
Rätta mig gärna om jag har fel .:cool:

/ Tom (som mer än gärna flyger inrikes)

Jippii
2006-11-26, 23:29
Amorgos Greece, Travel information about Amorgos airport:
There is no airport in Amorgos Island in Cyclades Greece.
The nearest airports are located in Naxos and Mykonos.

Ferries, catamaran and hydrofoil (flying dolphins) connect daily the ports of Naxos and Mykonos with Amorgos.

Eva L
2006-11-27, 06:47
Ja många är vi säkert som minns prospekteringen av Amorgos flygplats som förflyttade hjärtat till halsgroppen. Tidernas aprilskämt på kalimera med Arne som upphovsman.

Någon flygplats lär det inte bli där på länge, troligen aldrig. Naxos och Paros däremot har små flygplatser med inrikesflyg.

Eva

Elisabet
2006-11-27, 09:04
Det finns som sagt ingen flygplats på Amorgos men däremot på ganska många andra platser i landet. Generellt är det billigt att flyga inrikes där och ofta är biljetterna billigare ju tidigare man bokar.

För den som är intresserad finns här: http://www.hcaa-eleng.gr/greekair.htm en länk med en lista över alla grekiska flygplatser med persontrafik och lite info om varje flygplats.