handdator

Visa fullständig version : Taximi i Uppsala


Kalimera
2006-11-24, 13:33
I morgon lördag (25 nov) klockan 21.00 spelar Taximi på Restaurang Ugglan/Artemis Taverna i Uppsala! Grekiska specialiteter, musik och dans utlovas. Fri entré!

Adress: Kungsgatan 113, Kungshörnet.

Telefon: 018-12 84 52

Boka bord i tid!

Hasse
2006-11-24, 14:02
Har just bokat bord, ska bli attans kul att se Taximi för första gången. En ljusglimt i novembermörkret.

Kommer ni dit Janne ;) ?



PS: Snygg ny avatar hörru !



Hasse :cool: _B-anana

Kalimera
2006-11-24, 14:29
Kommer ni dit Janne?Tyvärr inte. Jag fick veta det idag och hade redan planerat in annat för lördagen. Synd. Ni kommer få en härlig kväll Hasse. Grattis! klapp_klap

Ivi
2006-11-24, 16:42
Skulle sååå gärna kommit med tanke på den härliga kvällen med Taximi i Framnäs (utanför Piteå) i lördags. Men det är lite för långt från Luleå till Uppsala :(
Ni som kan får säkert en höjdarkväll!

Ivi

Hasse
2006-11-26, 13:22
Taximi började spela c:a kl. 21.00 i en ganska anonym men stor lokal, Restaurang Ugglan. Lagom lugn bouzouki med Jannis Avramidis och gitarr av Christos Despiniadis. Bara instrumentalt till att börja med medan gästerna droppade in då och då. Till slut var hela restaurangen fylld, mer än 90 % greker i stora sällskap och gissningsvis var vi dryga 100 gäster till slut. Jannis spel var i världsklass, vilken virtuos han är medan Christos kompade och sjöng efter ett tag.

Vi hade en ganska "smal" meny med grekisk mat. Ugglan har bara lunchöppet medan kvällarna går att boka för större sammankomster efter överenskommelse. Den ena kända låten efter den andra genomfördes, mycket av det som spelades var äldre låtar. Till slut kunde sällskapen inte sitta stilla så dans sattes igång och det blev fler och fler i ringdansen.

Stämningen var hög, Taximi var för oss sensationellt bra. Kul att det blev sådant drag på "bara" 2 musiker. De gjorde sedan en paus och kom tillbaka
omkring 23.30 tror vi. Personalen sa att de skulle hålla på till midnatt ungefär men det blev betydligt längre och vi slutade titta på klockan.

Det var sannerligen en hellyckad kväll med Taximi, kul att se och uppleva stämningen med alla närvarande Uppsala-greker och många andra. Att natten blev lång och dagen idag aningen dämpad är bara en fullt naturlig följd. Dansade vi......nej.


Hasse :cool:

Nikolopoulos
2006-11-26, 14:36
önska jag kunde ha varit där men bor alldeles för långt bort:( :( :( .Jag älskar grekisk bouzouki och ska börja spela

Kalimera
2006-11-27, 16:46
Det var sannerligen en hellyckad kväll med Taximi, kul att se och uppleva stämningen med alla närvarande Uppsala-greker och många andra.Vad kul! Tänkte väl att det skulle bli en trevlig afton!

Dansade vi......nej.Du får en ny chans på lördag Hasse. http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7113

;)

Hasse
2006-11-27, 20:45
Du får en ny chans på lördag Hasse. http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7113

;)



Nja, visserligen är dubbdäcken på men till vilken nytta nu ? Hade nog föredragit att ta bilen till Säter men det är långt och jag vill ju gärna ha vin till maten. Dessutom är helgerna före jul nu uppbokade till mycket annat så den spelningen avstår vi. Bättre att se dem någon gång i Stockholm.

Glömde att nämna att kvinnlig sång utbröt efter midnatt och inte visste jag att det var en svenska - Marina Granlund !! Kanonbra av henne !



Hasse :cool: