handdator

Visa fullständig version : Keramiker på Sifnos


Kalimera
2006-11-24, 12:45
Är det någon som besökte den underfundiga keramikern "Maestro" i Cheronissos i år? Har fått rapporter från läsare som sagt att han hade stängt i somras. Blir lite orolig för att det har hänt något. Någon som vet?

Ann
2006-11-25, 13:46
Menar du stället som ligger en bit utanför. Då kan jag tala om att i mitten av september hade han öppet. Vi besökte detta stället.
//Ann

Kalimera
2006-11-26, 11:11
Menar du stället som ligger en bit utanför.
Nej. Jag menar han som finns nere i byn precis bakom stranden. Han som gör så roliga och annorlunda saker. Såg ni till honom Ann?

http://www.kalimera.nu/bilder/forum/forum_05.jpg

lina
2006-12-23, 13:44
Jag såg honom inte där... Var där under flera tillfällen i somras, men det var inte öppet! Väldigt synd... köpte min första "keramikgrej" där när jag var liten, typ 1990 då man fick åka dit med båt! Hmmm..hoppas att inget har hänt! Får väl höra mig för, ska dit om en dryg månad.

Kalimera
2006-12-27, 09:24
Får väl höra mig för, ska dit om en dryg månad.Tack!

Kalimera
2007-01-25, 10:10
Jag skrev och frågade på Sifnos Municipal Tourist Office och fick detta svar:

"The pottery at Cheronisos of mr Depastas i confirmed that is still working. Of course the variety of pottery is not as big as the other potteries, but on the summer period is always open."


Han är alltså fortfarande där. Tack för det. Jag var lite orolig ett tag.

CarinaN
2007-01-25, 11:12
Skönt att höra! Vilken härlig farbror han är!

Vi hade en väldigt trevlig stund i hans lilla "butik" sommaren 2005. Köpte också den fyndiga Retsinakannan av honom.

Carina

Rossa
2007-02-02, 19:42
Hej,
Vi var där i somras och det var stängt. Blev jättebesviken eftersom jag läst om Maestro här på forumet. Det får bli en resa tillbaka något annat år.
Rossa.

Netwolf
2007-02-03, 17:57
Var på Sifnos i somras och höll på att köpa ihjäl mig. Herregud vad billig och bra keramik jag hittade där. Köpte bl a en vinkaraff i Vathy, som är perfekt formad. Det är i princip omöjligt att spilla den där sista droppen. Jag fattar inte hur den är konstruerad, men den funkar över förväntan.

/Netwolf

Kjetil
2007-02-03, 23:13
Vi har også kjøpt keramikk i Hellas, både på Folegandros og Sifnos. Det finnes jo keramikk som ikke er skikkelig brent og som kan innheholde bly, så vi har fått testet vår keramikk, og den var av utmerket kvalitet:)
På Sifnos har vi kjøpt keramikk i Kamares, rett over/bak tavernaene.