handdator

Visa fullständig version : Japans fiskepolitik


Eva L
2006-11-22, 07:17
Hoppas att ni alla som är intresserade av världens djur och natur upptäckt Sea Sheperds upprop för att stoppa den barbariska delfinjakten i Japan. På hemsidan finns en protestlista där varje undertecknare skickar ett brev till den ansvarige ministern i Japan.Tag ställning och delta i uppropet!

Eva

Peter
2006-11-22, 18:01
Jag läste om detta i dagens tidning och blev urförbannad. Det är så vidrigt att det inte går att beskiva. Det var bra att du tog upp det här, jag tänkte faktiskt inte så långt själv, jag bara reagerade "inom hemmets fyra väggar". Men här läser flera tusen personer och jag hoppas att alla, som jag, skickar en protest. Här är länken:

http://www.seashepherd.org/news/media_061020_1.html

Och ve den moderator som tar bort den.... __D Fast det finns ju ingen reklam för något i Grekland...

Det smärtar mig att se att Japanerna fortfarande håller på detta barbari, för jag är mycket intresserad av Japansk kultur, Zen och en del annat i detta synnerligen spännande land. Men jag kan inte acceptera denna brutala slakt på delfiner. Eller andra djur heller för den delen, någonstans i världen.

Jag är dock inte vegetarian utan njuter min köttbit då och då från djur som förhoppningsvis fötts upp på ett bra och värdigt sätt.

Motsägelsefullt? Måhända, men min förhoppning är att "min köttbit" hade det bra och fick avsluta sitt liv snabbt och utan smärta. Jag accepterar att vissa djur föds upp för att bli föda under förutsättning att de har det bra under sin tid.

Men jag reagerar starkt mot dålig djurhållning, misshandel, långa transporter och som i detta fall, brutal slakt utan kontrollerade former. Om Japaner vill äta Delfin OK. Men då måste "fiskandet" ske på ett bättre sätt. Det är ju faktiskt så att vi fiskar här hemma också...

Men jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tänka mig att beställa en delfinbiff...

Skriv och protestera!

Peter