handdator

Visa fullständig version : Katzanzidis o co


Malina
2006-11-17, 10:54
Söker en sång som jag hörde på Kalymnos -96.
Det är Katzanzidis OCH en ung man med sammetsröst som sjunger en vacker sång där orden bl.a är "glyko nero".
Hade den på band som nu är borta.
Vet någon?

Malina
2006-11-21, 09:57
Är det INGEN som vet vilken sång detta kan vara?????
Stelios Katzanzidis tilsammans med ung man (tror jag)med utpräglad sammetsröst.Kom igen nu!!! Ni brukar ju vara så duktiga!!!!!

Zanét
2006-11-21, 10:41
Hej Malina :)
Katzanzidis är inte precis den lättaste med tanke på vilken enorm produktion som representerar hans namn.

Har du någon mer ledtråd? Var det från någon cd eller från radio? annat?

//Zanét bye_bye

Malina
2009-05-04, 14:00
Nu,när jag har lite mer perspektiv och har lyssnat betydligt mer på Grekisk musik,TROR jag att det kan vara med Giannis Parios.Sången har tydliga inslag av "Ö-musik" -Nisiotika.
Fast jag vill gärna ha förslag och mer hjälp!!!

Wardakis
2009-05-04, 14:30
Jag tror att låten du menar heter On the hidden shore på engelska, den finns med på cdn Fos som gavs ut i samband med olympiska spelen. Musiken är av Theodorakis och texten av en av de greker som fått nobelpriset. På cdn sjungs den av Lavredis Maheritsis.
Gunilla

Wardakis
2009-05-04, 14:40
Den som skrivit texten är antagligen Odysseus Elytis. Kanske någon annan kan den grekiska titeln?
Gunilla

Wardakis
2009-05-05, 11:44
Nu har jag hittat cdn. På grekiska heter den Sto Perigiali to Krufo.
http://www.youtube.com/watch?v=dhk0ckaCxDI
Gunilla

Malina
2009-05-05, 13:51
Hej Gunilla och tack så mycket för klippet!
Tyvärr är det inte den sången,fast "Stranden" är ju en favorit ändå!Just det här framförandet är också väldigt bra!Min man,Emilio spelar den bäde på harpa och gitarr!

Jag får leta vidare!

Ingegerd_Lasse
2009-05-05, 16:18
Det finns 19 spår med Kazadzidis på Spotify, vet inte om din "låt" är med där.
Hälsningar Ingegerd