handdator

Visa fullständig version : "Varje resas mål är dess utgångspunkt"


Kanenna
2005-05-17, 09:57
Just nu är många upptagna med att planera säsongens resor, men...

"Varje resas mål är dess utgångspunkt."
Alltså - man reser bort för att komma hem!

När man kommer hem, samlar man intrycken, vyerna vidgades, man är berikad, inspirationen till nya resor har fötts, etc.
Är det inte så!? :)

/Kanenna

epiros
2005-05-17, 10:07
Just nu är många upptagna med att planera säsongens resor, men...

"Varje resas mål är dess utgångspunkt."
Alltså - man reser bort för att komma hem!

När man kommer hem, samlar man intrycken, vyerna vidgades, man är berikad, inspirationen till nya resor har fötts, etc.
Är det inte så!? :)

/Kanenna


Absolut är det så sant som det är sagt.

:) epiros

Elisabet
2005-05-17, 10:11
Just nu är många upptagna med att planera säsongens resor, men...

"Varje resas mål är dess utgångspunkt."
Alltså - man reser bort för att komma hem!

När man kommer hem, samlar man intrycken, vyerna vidgades, man är berikad, inspirationen till nya resor har fötts, etc.
Är det inte så!? :)Intressant fundering :)
Men för min del är det inte så, inte ytterst i alla fall, utan UPPLEVELSEN är resans mål. Upplevelsen DÄR och DÅ.

Att man samlar intryck, vyerna vidgas, man blir berikad, och inspirerad till nya resor, etc. är en bisak (men inte en oviktig sådan) :)

Och att komma hem är alltid jobbigt... Inte just i det ögonblicket när jag kommer hem, då kan det kännas ganska skönt, men SEDAN!! Flera veckor av post-rese-mental-förlamning brukar infinna sig. :(

ciakoohler
2005-05-17, 10:29
Citat Karin Boye "Visst finns det mål och mening med vår färd,men det är vägen som är mödan värd"

Janet
2005-05-17, 10:34
ciakoohler, vilket bra citat! Väldigt passande, tycker jag.

Ruby
2005-05-17, 19:44
Just nu är många upptagna med att planera säsongens resor, men...

"Varje resas mål är dess utgångspunkt."
Alltså - man reser bort för att komma hem!

När man kommer hem, samlar man intrycken, vyerna vidgades, man är berikad, inspirationen till nya resor har fötts, etc.
Är det inte så!? :)
Jag tycker förberedelserna är roliga också! :rolleyes: I alla fall när man har en bra bit kvar till avresa. När det börjar närma sig blir jag bara stressad och nervös och tror att jag ska glömma en massa saker (vilket jag sen aldrig gör...). :o Det är där någonstans jag befinner mig nu...

Ruby - med 14 dagar kvar...