handdator

Visa fullständig version : ERT SAT på lördag!


Frappe
2006-11-16, 12:05
Bör ej missas hela programet är en hedring av Nikos Gatsos.

Kalimera
2006-11-16, 13:18
Bör ej missas hela programet är en hedring av Nikos Gatsos.Frappe, finns det olika ERT SAT? Det som Com hem erbjuder är det det ERT SAT du menar?

Zanét
2006-11-16, 15:36
Frappe, finns det olika ERT SAT? Det som Com hem erbjuder är det det ERT SAT du menar?
Jag är inte Frappe, men tar mig ändå friheten att svara ;) . ErtSat är den kanal som vi här på forumet nästan alltid refererar till och enligt Comhems utbud finns den som tillval, se utdrag från deras hemsida:

ERT
Grekisk public servicekanal. ERT har ett allsidigt innehåll för hela familjen. Kanalen erbjuder ett varierat utbud av kvalitetsprogram inom ämnesområden som nyheter, film, underhållning och tävlingar, magasinsprogram och debatter.

Sändningstider:dygnet runt
Kanalplats:218
Kanalpris:39kr

Kanalen finns tillgänglig på de flesta av Com Hems orter. Du måste ha ett antennuttag med tre hål (s.k. bredbandsaccess) för att komma åt kanalen.


På lördag blir det ett riktigt kanonprogram där bl a Mitsias medverkar. Vi är samtidigt på grekisk fest i Lund, men har förberett oss väl och ska låna hem en dvd som det går att spela in på :)

//Zanét bye_bye

Riitta
2006-11-16, 17:12
Då skall jag inte missa detta:)
Riittabye_bye

Marianne
2006-11-16, 17:13
...men har förberett oss väl och ska låna hem en dvd som det går att spela in på
Det är jag spänd på! Om ni lyckas spela in från parabolprogram till DVD!?
Vi kan spela in från vanliga TV-program på DVD, men från parabolen kan vi bara spela in på videon. Jätteirriterande!:confused:

Men det är nog vi som inte är tekniska nog - säg gärna till om ni lyckas enkelt och utan några problem! :o

Kalimera
2006-11-16, 19:38
ErtSat är den kanal som vi här på forumet nästan alltid refererar till och enligt Comhems utbud finns den som tillvalTack! Synd bara att det inte går att beställa via deras webb och att det inte går att komma fram på telefon till deras kundtjänst. :mad:

Zanét
2006-11-16, 21:25
Det är jag spänd på! Om ni lyckas spela in från parabolprogram till DVD!?
Vi är också nyfikna på om det fungerar. Hade ju varit bra att testa innan men tror inte att tiden räcker till. Återkommer med resultatet efter helgen :D

//Zanét bye_bye

Zanét
2006-11-16, 21:31
...och att det inte går att komma fram på telefon till deras kundtjänst. :mad:
Det där känner jag allt igen sedan tidigare, men ge inte upp utan fortsätt ringa eller maila dem - någon gång ska de ju svara :rolleyes:

//Zanét bye_bye

Kalimera
2006-11-17, 07:34
men ge inte upp utan fortsätt ringa eller maila dem - någon gång ska de ju svara Hade UPC tidigare. De är nu uppköpta av Com Hem. Ringde som en dåre igår, blev utkastad från telefonkön efter att fått lyssna till "tack för att du väntar" i 30 min. Inte bara en gång. Sista försöket jag gjorde kom det in en röst som sa att jag skulle knappa in min personliga kod för att lyssna på mina röstmeddelanden. :mad:

Jag vill också ha ERT!

Frappe
2006-11-18, 15:38
Janne,
Jag vet Comhem är hopplösa att kontakta, men om du redan har en dekoder bode du kunna bara maila dem och lägga till ERT? Annars kan du se på webben fast klart det blir inte det samma. Annars får du ringa och tjata. Själv håller jag på att förbereda för kvällen, god mat och vin....klapp_klap

Camilla

Ivi
2006-11-18, 16:00
Annars kan du se på webben fast klart det blir inte det samma.
Camilla

Webben:mad: Har försökt och försökt, men det laddar och laddar...och det blir varken bild eller ljud! Vad gör jag för fel???? snyft_drop

Ivi
-som dock ser fram emot Taximi live i Piteå om tre timmar _B-anana

Alex89
2006-11-18, 21:40
får inte igång skiten heller :S

Zanét
2006-11-19, 13:16
Rapport från gårdagens förväntade dvd-inspelning:

Tyvärr blev det inte ens ett försök till inspelning p g a att mannen i huset GLÖMDE att ta med sig dvd-spelaren från jobbet :mad: Däremot nämnde någon på Lundafesten att programmet tydligen går i repris på söndagarna, något som jag aldrig uppmärksammat - Någon som vet mer?

//Zanét bye_bye

Marianne
2006-11-19, 14:12
Jag minns inte om vi sett det i repris om söndagarna:confused:, MEN jag vet att vi har det på band och det var nu ett himla trevligt program! När programmet var slut (långt ut på nattkröken - det var ett lååångt program!) så spolade vi tillbaka bandet och började om från början - vi kunde nästa inte släppa musiken, programmet, stämningen...
Du får komma över och se programmet om du inte ser det ikväll, Zanet.
Om Zizzis har gjort sig förtjänad av att komma med, det får jag tänka på - med en sådan miss!!!flabb_flab ;)
Hoppas ni hade trevligt i Lund!

(PS. Zissis, du är alltid välkommen!;))

Frappe
2006-11-19, 14:40
Har aldrig sett någon repris.. kollade tv tablån och där står inget om att programmet visas igen! Gårkvällens program var det bästa någonsin enligt mig!

Camilla

Riitta
2006-11-19, 15:20
Jag har ju inte sett så många,men tyckte detta var jättebra:)
Riittabye_bye

Kalimera
2006-11-21, 09:00
Jag vet Comhem är hopplösa att kontaktaNär jag hade UPC gick det som en dans, kundtjänst var båda snabba att svara och snabba att åtgärda fel. Men inte Com Hem.


Annars får du ringa och tjata.
Har fortfarande inte kommit fram. I lördags ringde jag som en dåre utan att ens lyckas komma fram till "välj-ett-om-du-kund". :mad: Men jag ska inte ge upp. :)

Zanét
2006-11-21, 10:49
Du får komma över och se programmet om du inte ser det ikväll, Zanet.
Du är snäll du Marianne :D och vi tar oss gärna över sundet vid lämplig tidpunkt flabb_flab

Även om vi missade programmet i lördags är jag ändå nöjd och belåten med att vi åkte till festen. Hade jättetrevligt hela kvällen och blev avsläppta utanför hemmets dörr kring 03-tiden :cool:

//Zanét bye_bye

Riitta
2006-11-25, 19:44
Zanet,Har du koll om vilka sjunger i kväll:)

Riittabye_bye

Zanét
2006-11-25, 19:46
Har ingen aning tyvärr. Kollade precis tv-tablån men där stod inte vem som ska medverka i kvällens program.

//Zanét bye_bye

Riitta
2006-11-25, 19:47
Då får det bli en trevlig överraskining:) (förhoppningsvis;) )

Riittabye_bye

Marianne
2006-11-25, 20:05
Efter förra lördagens toppenprogram är mina förväntningar inför kvällens program inte särskilt stora.
:o :( :rolleyes: :mad: __D snyft_drop

Marianne
2006-11-25, 21:26
Ojoj, det där får jag visst ta tillbaka!!!
Har just upptäckt JIANNIS KOTSIRAS i kvällens program!
Förväntningarna är HÖGA!!!klapp_klap _B-anana klapp_klap _B-anana klapp_klap _B-anana

Riitta
2006-11-25, 22:08
Det första jag såg också var Kotsiras:D klapp_klap Så här skall tittas ända till slutet_B-anana

Riittabye_bye