handdator

Visa fullständig version : Konsert i Aten.


naxoss
2006-11-16, 11:33
Som det ser ut nu kommer jag troligen att få fira nyår i Aten! Jätteroligt!
Jag skulle gärna vilja veta om det finns någon konsert jag skulle kunna gå på. Är det någon som kan hjälpa mig med information om detta så vore jag jätteglad.

Lena

Marianne
2006-11-16, 12:41
Grattis! Det kommer att bli en härlig upplevelse med nyår i Aten, det är jag säker på! Själva nyårsafton brukar det vara stor show på Kotzia-platsen (nära Omonia) numera (det blir nog inte mer på Syntagma-platsen tyvärr, där var det tidigare och det var festligare, tycker jag!).

Det finns massor av konserter. Kolla Athinorama under "Poios tragoudaei pou" eller "Pistes kai programmata" eller Melodia under "Atzenta" om du kan läsa de grekiska bokstäverna. Berätta annars vem (eller vilken genre) du kunde tänka dig att höra. Remos/Marinella på Athinon Arena kan ju vara en upplevelse om du vill se något STORT och flott. Kotsiras på Metro om du gillar honom (vem gör inte det?;)), men det finns många, många andra.
På Sfentona är det musik av Christos Nikolopoulou med honom och Kana/Basis/Makedonas om du gillar hans musik (och vem gör inte det?:)).

Vad slags musik tycker du om?

naxoss
2006-11-16, 16:07
Tack för svaret. Det låter som om jag kanske kan hitta något eller i alla fall försöka hitta något. Jag kan läsa grekiska bokstäver men jag förstår inte grekiska så bra.
Jag lyssnar inte på någon speciell genre, bara det låter bra i mina öron. Det viktigaste denna resan är mer när, var och till vilket pris.
Får se vad jag hittar.

Lena

Lissi
2006-11-16, 17:05
ÅH, Aten i nyår är UNDERBART! Vilken gran där var på Kotzia -platsen förra nyår....klapp_klap Blir fortfarande varm vid tanken på den trevliga nyårsaftonen där förra året med vännerna Marianne, Jens, Kari och Arne här på Kalimera....

Lissi

Marianne
2006-11-16, 17:18
ÅH, Aten i nyår är UNDERBART!
Ja, det var nyår det!flabb_flab
Och vet du vem som är där nere just den här veckan - nu när de har SUNNY - SUNNY - SUNNY - SUNNY varenda dag?
Nej, det är inte vi..., men ett par som verkligen förtjänar en fin vecka!bye_bye

Och Lena, kan du läsa de grekiska bokstäverna (då kan du väl som jag) då räcker det ju till att du kan gå in på de två sidorna och se vem som sjunger var. Hoppas du hittar något som passar dig!

Admirala
2006-11-16, 17:33
Jeg pleier å sjekke her: http://www.cultureguide.gr/
Dette er et nettsted som også har tekst på engelsk.
Når jeg prøver nå, får jeg feilmelding, men prøv om en stund flabb_flab

weting
2006-12-16, 11:07
Även jag tar till mig av tipsen. Har just fått veta att mitt resesällskap blivit sjuk - så det blir till att fira nyår i Athen på alldelles egen hand! Spännande och lite nervöst :)