handdator

Visa fullständig version : hemsida och webbhotell


Chras
2006-11-11, 19:25
Har haft hemsida sedan maj månad och allt fungerade bra till för två veckor sedan. Har haft FrontPage, och när jag sökte webbhotell frågade jag om det gick bra med detta program. Fick svar från de flesta att så var fallet. Som sagt vad, för två veckor sedan var det KÖRT!!!!!!!! Kom inte in och kunde redigera mina sidor. Då jag även svarar för vårt Byalags hemsida, kollade jag även här och det FUNGERADE. Tog kontakt med webbhotellet och fick svar att det var problem med windows. Har under dessa två veckor haft stor mailkontakt från min sida, men man tycktes inte bry sig. Kontakt kan endast tas med mail, och kanske ansåg de att till den ringa pening (12:-/mån) kunde man inte begära att det skulle fungera. Har börjat undra hur en del anser att förhållandet kund - säljare egentligen ska vara?
Därför har jag nu börjat söka andra webbhotell samt andra program att pogramera hemsidan i. Har upptäck att program från USA kan både vara billiga och rätt enkla att använda. Har förtroende till dessa eftersom jag använder ett därifrån till att göra bildspel.
Nu till min fråga. Vad använder Ni dels för programering och dels vilka webbhotell.
Det senare är som i Grekland. Endel är bra och en del då........... En del har hög standard till bra priser och en del är........
Tacksam för synpunkter mm.
Chras (frusterad till max)

Janérik
2006-11-12, 12:14
Då det gäller program så kör jag med ett som heter Edit Plus 2 men egentligen fungerar det ju lika bra med Anteckningar som finns i alla Windows-datorer. Ja, jag skriver alltså sidorna på det gamla sättet med handkodning, många verkar tro att det är svårt att handkoda sidorna men det är egentligen bara några enstaka taggar som behövs för att man ska få allt att fungera på ett bra sätt, sedan då man ska ha en ny sida så använder man bara en gammal sida och ändrar texten i den. Ett bra gratisprogram (CareWare) som jag använde tidigare är Arachnophilia som kan hämtas på http://www.arachnoid.com/arachnophilia/ .
Då det gäller webbhotell så har jag ingen erfarenhet där, jag kör med Algonet (är väl Telenor som äger dem nu) för min båtluffasida och det är ju bara sådant som följer med om man har Internetabbonemang hos dem, för övriga sidor använder jag Riksnet som vi har som ISP nu, det är också helt normala webbservrar utan krusiduller. Det som är viktigast är väl att det går att ansluta till dem med vanlig ftp så att man inte kan bli låst med att man måste ha ett speciellt program att göra sidorna med.

Mvh Janérik

Chras
2006-11-13, 11:46
Laddade ner program från CoffeeCup. verkar enkelt att använda. Jobbar i FTP. Visserligen medföljer "hemsida" då man tecknar bredband men ytrymmet där är bara på några MB. Har ny 500 MB och utnyttjar ca 250. Har börjat testa det nya programmet. Vi får se hur det utfaller.
mvh Chras