handdator

Visa fullständig version : Apollo ändrar, IGEN!


Brige
2005-05-16, 19:44
Jaha, så var det då dags igen.........:mad: Apollo har ändrat tid för take off, från eftermiddagstid till 07.05 då vi flyger till Kos. Vi som var så himla glada över att slippa betala för hotellrum natten före resan. Dessutom var tågbiljetterna väldigt billiga eftersom jag beställde o betalade dom i också i GOD TID. Endast några futtiga kronor får vi tillbaka för dom, (helt korrekt enligt gällande regler), nya har jag redan köpt så nu är det bara att hoppas att det inte blir några nya ändringar:mad::eek::eek:
Av brevet framgår att det är PRELIMINÄRA tider som anges samt att ändringar kan göras fram till 14 dagar före avresa. Det är enligt gällande regelverk så det är väl inte någon idé att gruffa över, men kul är det inte:( Tiden jag har, och de medel jag förfogar över, vill jag nyttja ute på valda öar, INTE inom Arlandaområdet:mad: SÅ! Jag var bara tvungen att "ösa ur mej" lite av min frustration:o:rolleyes:

//Birgitta

Elisabet
2005-05-16, 20:27
Jaha, så var det då dags igen.........:mad: Apollo har ändrat tid för take off, från eftermiddagstid till 07.05 då vi flyger till Kos. Vi som var så himla glada över att slippa betala för hotellrum natten före resan. Dessutom var tågbiljetterna väldigt billiga eftersom jag beställde o betalade dom i också i GOD TID. Endast några futtiga kronor får vi tillbaka för dom, (helt korrekt enligt gällande regler), nya har jag redan köpt så nu är det bara att hoppas att det inte blir några nya ändringar:mad::eek::eek:
Av brevet framgår att det är PRELIMINÄRA tider som anges samt att ändringar kan göras fram till 14 dagar före avresa. Det är enligt gällande regelverk så det är väl inte någon idé att gruffa över, men kul är det inte:( Tiden jag har, och de medel jag förfogar över, vill jag nyttja ute på valda öar, INTE inom Arlandaområdet:mad: SÅ! Jag var bara tvungen att "ösa ur mej" lite av min frustration:o:rolleyes:Har FULL förståelse för den frustrationen Birgitta! Mycket irriterande att drabbas av merkostnader och tidspill på det sättet!
Men någon tröst är det väl ändå att ni säkert får en fantastisk resa ändå! För var ni gör av den när ni väl är där - det kan Apollo i alla fall inte ändra på!! :)

Eva L
2005-05-17, 09:00
Jaha, så var det då dags igen.........:mad: Apollo har ändrat tid för take off, från eftermiddagstid till 07.05 då vi flyger till Kos. Vi som var så himla glada över att slippa betala för hotellrum natten före resan. Dessutom var tågbiljetterna väldigt billiga eftersom jag beställde o betalade dom i också i GOD TID. Endast några futtiga kronor får vi tillbaka för dom, (helt korrekt enligt gällande regler), nya har jag redan köpt så nu är det bara att hoppas att det inte blir några nya ändringar:mad::eek::eek:
Av brevet framgår att det är PRELIMINÄRA tider som anges samt att ändringar kan göras fram till 14 dagar före avresa. Det är enligt gällande regelverk så det är väl inte någon idé att gruffa över, men kul är det inte:( Tiden jag har, och de medel jag förfogar över, vill jag nyttja ute på valda öar, INTE inom Arlandaområdet:mad: SÅ! Jag var bara tvungen att "ösa ur mej" lite av min frustration:o:rolleyes:

//Birgitta


Hej!

Förstår dig. Alltid extra krångligt med ändringar för oss som bor långt från Stockholm. Flera jag känner drabbades av deras ändringar förra sommaren med kraftigt ökade kostnader för inrikesbiljetterna. Just nu har vi priskrig mellan flybolagen och överetablering på vår flygplats men det har inte alltid varit så.


Eva

Janérik
2005-05-17, 09:54
Hej!

Förstår dig. Alltid extra krångligt med ändringar för oss som bor långt från Stockholm. Flera jag känner drabbades av deras ändringar förra sommaren med kraftigt ökade kostnader för inrikesbiljetterna. Just nu har vi priskrig mellan flybolagen och överetablering på vår flygplats men det har inte alltid varit så.


Eva

Även fast det är priskrig på flygbiljetterna från Umeå så går det inte alltid att få en billig biljett med kort framförhållning men ibland så är det ju inte det som är det stora problemet.
Det verkliga problemet om de ändrar en eftermiddagsflygning till en morgonflygning är att vi som bor ute i landet åker på en extra övernattning runt Arlanda då charterns morgonflyg har en förmåga att alltid starta före fakiren (morgonflyget) kommer ner till Arlanda. Blir det dessutom även ändring på flyget hem så står man där med två extra övernattningar och då är det inte alls roligt längre.
I år är vi dessutom extra rädda att det ska bli ändringar, vi åker ut söndag eftermiddag. Släktingar från finland får semester på fredagen, kommer hit med båt på lördagen och sedan planerar vi att köra bil till Arlanda tidigt på söndag morgon. Blir det ändring på avgångstiden så får vi köra ner under natten för att komma oss med morgonflyget och då säger erfarenheten att man är ganska knäckt första dagen på semestern.
Men å andra sidan så skulle en ändring göra att vi kommer till Thessaloniki lite mera lämplig tid än 23.55 så lite delade åsikter har jag ändå om en sådan ändring.

Mvh Janérik (som kommer hem om två månader)

Brige
2005-05-17, 19:31
Blir det ändring på avgångstiden så får vi köra ner under natten för att komma oss med morgonflyget och då säger erfarenheten att man är ganska knäckt första dagen på semestern.
Mvh Janérik (som kommer hem om två månader)

Jag har ALLTID kört ner under natten förut, men just detta att vara "helt knäckt" och få hela första semesterdagen "förstörd" har gjort att jag numera säjer nej till dylikt arrangemang. Jag börjar bli för trött o gammal för sådant helt enkelt. Vad gäller anslutningsflyg så saknar vi sådant på rimligt avstånd. Jag tror att vi har närmare 10 mil till flygplatsen som ligger NORR om Sundsvall så det har aldrig varit ett altenativ för oss. Att sova på en bänk på Arlanda är UTESLUTET, det skulle min kropp inte tåla helt enkelt. Men, när vi väl är iväg så (peppar, peppar) känns det säkert så här:)flabb_flab:D

//Birgitta

Chris
2005-05-18, 11:41
Har full förståelse att du blir irriterad ! Men det är alltid riskfyllt att åka med Apollo. Fattas sedan bara en försening.

Än har jag inte fått något telefonsamtal från Apollo om ändrad tid till i morgon bitti. Åker efter kl 0700.

Om jag hittar på något internetcafe skriver jag en rad.

Ha det gott alla Kalimeror på era resor. bye_bye

Chris
med 19 timmar kvar :) :) :) bye_bye

Athanasia
2005-05-18, 12:03
Ha de bra du me(9 dar kvar här)bye_bye

Janérik
2005-05-19, 17:53
Jag har ALLTID kört ner under natten förut, men just detta att vara "helt knäckt" och få hela första semesterdagen "förstörd" har gjort att jag numera säjer nej till dylikt arrangemang. Jag börjar bli för trött o gammal för sådant helt enkelt. Vad gäller anslutningsflyg så saknar vi sådant på rimligt avstånd. Jag tror att vi har närmare 10 mil till flygplatsen som ligger NORR om Sundsvall så det har aldrig varit ett altenativ för oss. Att sova på en bänk på Arlanda är UTESLUTET, det skulle min kropp inte tåla helt enkelt. Men, när vi väl är iväg så (peppar, peppar) känns det säkert så här:)flabb_flab:D

//Birgitta


Du bor ju nästan vid Arlanda eller åtminstone halvvägs till Arlanda. Jag tror vi har runt 70 mil att köra men å andra sidan så sitter jag ju i bilen hela dagarna annars också så det spelar på nåt sätt mindre roll. Men just om det blir nattkörning ner så är det tungt första dagen. Nattkörning upp går ju alltid att ta igen efteråt i egna sängen men då är det ju ofta en tung dag bakom också. Jag minns förra gången jag körde hem på natten, då fick jag stanna och sova en stund 3-4 gånger under sista 10 milen. Då lovade jag i vanlig ordning att jag aldrig mer ska köra ner till Arlanda men det lovar jag varje gång.
Vi har ju annars smidigt till flygplatsen, tar c:a 10 minuter att köra dit.

Mvh Janérik