handdator

Visa fullständig version : Kackerlackor


Mysan
2006-11-09, 10:21
Har letat och letat men hittar inget vid sökning. :confused:

Jag måste få veta hur det var man gjorde effektivast för att få bort kackerlackorna ur lägenheten. Utan att behöva ta dit någon typ Anticimex. Har för mig att jag läste någonstans att hårspray var bra och att man absolut inte skulle slå ihjäl dem efter som det drog till sig fler.

Naturligtvis ska man inte ha mat framme för det drar till sig dem.

Snälla någon, svara så att jag kan leva lugnt för dessa små, nej stora :eek: odjur!

Admirala
2006-11-09, 11:58
Det finnes en spesiell spray mot kakkerlakker som heter Aroxol. Den skal ta knekken på dem. Jeg har, så vidt jeg vet, ikke kakkerlakker i min leilighet her i Nafplio, men er likevel blitt rådet til å spraye med Aroxol med jevne mellomrom, særlig på badet, bak kjøleskap og komfyr og ved/under kjøkkenvasken. Sprayen kan kjøpes overalt i Hellas, om du får tak i den i Sverige vet jeg jo ikke.

monica
2006-11-09, 12:08
Jo, det var nog jag som tipsade om hårspray, fast ännu effektivare är ju ugnsspray som man gör ren ugnen med. Tog död på en stor rackare i badrummet med den.
Efter besök av kackerlackor tog vi till slut hit grekiska anticimex.

Det finns ochså en slags liten vit plastgrej som de kryper in i och dör, ungefär lika stor som ett paket cigaretter, vet ej om den finns i Sverige.
Vi har såna under toaletterna.

Monica

Mysan
2006-11-09, 12:35
klapp_klap klapp_klap Tack tack för alla svar! Släpar väl med mig ugnsprayen som står hemma och aldrig blir använd...... Så blir jag av med den hemifrån i alla fall.Ang_elx

Agapi
2006-11-09, 22:00
Jag har också hört att en del soda(bikarbonat på svenska tror jag det är)pulver och en del florsocker som man blandar med lite vatten och har ut lite av. Det tycker kackellackorna är mums men sväller sen upp och dör.
Det har jag hört men vet inte om det stämmer.

Katerina