handdator

Visa fullständig version : Apollos one way!


*Nicki*
2006-11-02, 16:03
Nu har Apollo börjat lägga ut sina onewayticket, men inte var de billiga inte. Hur var det förra året, sänkte de priserna under vintern eller höll de envist fast vid sina höga priser? Förra året bokade vi Sterling så jag kommer inte ihåg hur Apollo gjorde.

Ivi
2006-11-02, 17:35
Hittar inga SuperSaver biljetter :( Så hette de riktigt billiga vi hittade ca ett år sedan...

Ivi

Elisabet
2006-11-02, 18:47
Hittar inga SuperSaver biljetter Tittar du på rätt ställe då Ivi? När jag kollade fanns det supersaver till varje resmål och varje avresedatum. MEN det var inga billiga supersaver, bara jättedyra!

Jag gissar att det kommer billigare biljetter. Har de inte släppt biljetterna i omgångar varje år sedan de började med one way?

Mette
2006-11-02, 19:16
Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr. Det er billigt for mig ...

Ville gerne have det endnu billigere, men det var også, hvad jeg betalte sidste år.

Elisabet
2006-11-02, 19:53
Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr. 1500 danska(?) kr t.o.r. är ju helt okej, men från Sth verkar det ännu inte finnas några enkelresor under 1448 Skr och det finns priser ända upp till drygt 6000!!!

För den som kan åka till Chania i övermorgon finns det däremot fortfarande biljetter för 198 Skr.
DET är billigt :D


Och du ska till Skopelos förståss? klapp_klap
När?

Ivi
2006-11-02, 20:05
Hittade one way till slut...men inte var det något att bli glad av, nej :(

Ivi

Millie
2006-11-02, 20:26
Har just beställt One way ticket till Heraklion och hemresa för 3 pers. från och till Arlanda. 5688 kr sammanlagt, lika som Sterling. Tycker nog att det är ett helt ok pris. Kollar just nu febrilt efter hotell. Har hittat ett som jag fastnat för i Bali, är det någon som varit där? Verkar vara en liten och mysig by precis som vi vill ha det!

Riitta
2006-11-02, 20:49
Jag var där bara som hastigast för 20 år sedan:o Det kan ju ha hänt mycket på den tiden,men då tänkte jag att om jag skall till Kreta någon mer gång så får det bli Bali:)
Riittabye_bye

Elisabet
2006-11-02, 20:51
Kollar just nu febrilt efter hotell. Har hittat ett som jag fastnat för i Bali, är det någon som varit där? Verkar vara en liten och mysig by precis som vi vill ha det!Det är inte så länge sedan det skrevs om Bali. Använd sökfunktionen i den blå randen här ovanför, så hittar du några trådar. Jag var där någon timme som ett av stoppen på en båttur, det verkade jättefint och jag skulle gärna åka tillbaka!

*Nicki*
2006-11-02, 21:12
"Har just beställt One way ticket till Heraklion och hemresa för 3 pers. från och till Arlanda. 5688 kr sammanlagt"


Ja, det där lät ju som ett bra pris. När åker ni för det priset?:)

Vi vill iväg hela familjen någon gång under sommaren (helst juni) och vi landar på ca 7000-8000 för en enkel resa för oss fyra från Göteborg till Santorini :mad:(2 vuxna, 2 förskolebarn). Det är till och med billigare att ta en två- eller treveckorsresa tur och retur till Santorini (ca 12000). Har börjat kolla lite på SAS och Sterling igen. Drömmen är att åka direkt från Göteborg till Santorini. Förra sommaren åkte vi med Apollo från Malmö till Santorini och från Athen till Köpenhamn med Sterling. Då landade priset på ca 6000 totalt. Det var andra priser, det! :D

Hellen
2006-11-02, 21:13
Hvad er billig? Har just nu købt 2 envejsbilletter. Den ene til 698 og den anden til 798. Ialt ca. 1500 kr. Det er billigt for mig ...


Det är billigt för mig med. Tittade på biljett från Santorini till Landvetter. en väg, 2888:-/person, det tycker inte jag är billigt.

// Helén

Millie
2006-11-02, 22:25
Vi åker den 20/5 och hem den 3/6.Hoppas nu på bättre väder än vi hade i oktober i år, då var det rena katastrofen. Regn, blåst och åska i nästan 2 veckor. Hade väl sammanlagt 3 fina dagar. Agia Marina var just då ingen höjdare. Men vi åker säkert tillbaka någon gång, men inte i oktober! Det var inte kul :(. Men men nu väntar en ny förhoppningsvis solig resa.

Mette
2006-11-03, 08:48
Elisabet, det er til Skopelos og danske kr., desværre ikke før til juni. Men så kan jeg glæde mig i den lange kolde vinter.

Mamsen
2006-11-03, 10:52
Den 24 november förra året så bokade jag one-way till Kreta för mina söner för 149:- styck med avresa den 12 augusti.EJ på Apollo Young!!!Tidigare på morgonen så fanns det biljetter för 99:- styck._B-anana Var på språng ut så jag hann ej boka då.

När jag pratade med killen på Apollo så hade han haft en kvinna en vecka tidigare som hade bokat för 49:- Han höll på att trilla av stolen när han pratade med den kvinnan!flabb_flab Till mej själv så bokade jag för 198:- fast då bokade jag i slutet av juli i år.
Den ena sonen var tvungen att åka hem innan skolan började så hans hemresa gick på 1.349:- med Ving.

Jag och den andra sonen betalade 698:- styck för hemresan med Ving.Dom biljetterna bokade jag nerifrån Kreta.Då bokar jag en tur och retur från Stockholm men nyttjar endast hemresan._B-anana Men då MÅSTE man ringa till Ving och tala om det för då tar dom kontakt med flygbolaget och talar om det för dom.

Det är endast hos Ving (vad jag vet) som man kan göra så här.klapp_klap Jag har ringt dom andra resebyråerna och där går det inte.
Enligt Ving så har man rätt att göra så här sen den nya charterlagen kom men det har aldrig dom andra resebyråerna hört.:mad:

Förr om åren så har jag och den yngsta sonen alltid varit på Kreta i fyra veckor och då har vi betalat ca 7.000 för resa och boende.

Jag hoppas att jag har tur i år igen med biljetter!

Inger
2006-11-03, 14:14
Jag har kollat på Oneway biljetter till Samos. Arlanda-Samos finns, men inga billiga, men Samos-Arlanda går inte att söka. Är det nån som vet om jag har rätt eller förstår jag inte fel:confused:

Agda
2006-11-03, 15:25
Troligtvis har Apollo inte lagt ut allt ännu. Det var likadant förra året. Jag får inga träffar på alla avgångar till och från Kalamata heller ännu.
Agda

inkfish
2006-11-03, 16:37
. Är det nån som vet om jag har rätt eller förstår jag inte fel:confused:

De gör så för att binda upp kunden. Först bokar man en billig utresa och sen får man vänta tills hemresorna släpps - och de är dyrare. Hem måste man ju, så... De räknar med att det inte passar alla att resa hem med nån annan arrangör - kanske från nån annan ö.

Förra året gick det flera veckor mellan utrese- och hemresebiljetterna, om jag minns rätt. Så det är bara att ge sig till tåls.

anneli56
2006-11-03, 19:19
Jag fick priset 1698:- one way till Kalamata.
Ganska dyrt tycker jag.
Anneli

Agda
2006-11-04, 09:22
Den billigaste jag hittat till Kalamata är 998:- i juni.
Agda

Eva L
2006-11-04, 10:24
Det tycker jag är ett bra pris.

Eva

mkh
2006-11-04, 15:48
Om man kan åka från Arlanda tycker jag att det känns som om Sterling är billigast. Iallafall just nu för biljetter i mitten på juni... 800- 900 enkel kostar de. Sas är dyrare och har sämre ombokningsmöjligheter och Apollo är minst dubbelt så dyra... (jag kollar på Aten, Santorini och Skiathos).

Inte för att vi bestämt oss för att åka än, men lite sommardrömmande kan man väl ängna sig åt...

Annars har vi härligt snögubbeväder här :) , lite norr om Uppsala, där vi bara brukar ha slask och regn så här års, så jag barde vara ute och åka pulka och inte sitta här!

Marianne

Eva L
2006-11-05, 11:37
Nu har jag hittat och bokat min utresa. Flyger från Arlanda till Santorini för 1088 kr inkl mat på flyget. Billigare blir det säkert men jag vill gärna resa i slutet av maj och då vill många andra ö-luffare också iväg. Nu blir det till att spana efter en billig hemresa då helst också från Santorini.

Eva

Eva L
2006-11-05, 12:02
Enkelt nu är även hemresan ordnad tre veckor senare blott 50 kr dyrare än utresan.

Eva

Apelsina
2006-11-06, 09:31
Jag hittade heller inga billiga supersaver onewaysbiljetter på Apollo. Tvärtom var det billigare att boka t.o.r två veckor för oss två. 5200.- fick vi betala för flyg Aten - Göteborg sista veckan i juni till första veckan i juli. Tyckte det var OK pris för två personer. Fördelen med att boka dessa biljetter är ju att man dessutom kan få avbeställningsskydd på dem.

Eva L
2006-11-06, 10:30
Fast för mig blev det billigare att boka två enkelbiljetter än om jag bokat t.o.r.
Totalpris för två enkelbiljetter 2216 kr.

Eva

Apelsina
2006-11-06, 10:35
Ja, det bästa rådet man kan ge är helt klart att det lönar sig att kolla in alla biljettalternativ för den tid man vill åka, för att få så billigt som möjligt!

Vi snittade alltså 2600 per person tor i juni/juli.

Eva L
2006-11-06, 11:03
Glömde skriva att om jag bokat t.o.r samma datum med treveckors reslängd hade resan kostat drygt 3500 kr så jag sparade en slant. Som Apelsina skriver varierar det en del beroende på när man vill åka.

Eva