handdator

Visa fullständig version : Grekland 2007-här kommer vi!


ramses
2006-11-02, 07:57
Nu är det gjort. Igår kväll var det lilla julafton hemma, vi bokade alltså våra flygresor. Blev med Sterling. Åker till Aten på midsommarafton och åker hem från Kreta. Däremellan har vi tre härliga veckor att njuta av. En grov plan är Aten-Paros-Amorgos- Kreta och där förstås Paleochora. Känns lite tidigt att ha bokat redan nu men skönt att veta också. _B-anana
Ramses med familj.

Sofie.K
2006-11-02, 14:04
Najs :D

minda
2006-11-02, 19:52
Låter härligt!
Vad landade biljetterna på?

Hellen
2006-11-02, 21:18
Aten-Paros-Amorgos- Kreta och där förstås Paleochora. Känns lite tidigt att ha bokat redan nu men skönt att veta också. _B-anana Ramses med familj.

Ser nästan ut som vår tänkta rutt. Vad härligt att ha biljetterna klara.
Vi gjorde en så tidig bokning förra året, det var kul att ha och se fram emot, men ack vad nedräknaren startade på stora tal...

Glöm inte att boka resan till Kreta i tid, om det är som det var i år, fullbokade speed boats.

// Helén

ullis
2006-11-02, 22:00
Vad kul att det blev den tänkta rutten! Synd bara att ni inte börjar på Kreta, det hade inte suttit dumt att stråla samman på en taverna :)? Nåja, jag är helt säker på att både ni och vi får riktigt härliga semestrar ändå! Gött!

Hälsningar Ullis

ramses
2006-11-02, 23:21
Tror och hoppas att vi alla får en härlig semester, men du, vi kanske syns på sushin nån mer gång.

ullis
2006-11-03, 23:19
Ja säkert! Jag gillar maten skarpt och dessutom får man matro, lugnt och skönt. Apråpå mat: idag har jag varit till Stockholm över dagen, inköpen i Hötorgshallens grekiska "bod" resulterade i äkta Saganakiost, smaskiga oliver, en stor bit feta och Baklava.:p... Jag ser fram emot lördagskvällen!

Jag önskar alla en trevlig helg!

//Ullis

Nurses
2006-11-05, 11:41
Hej alla på Kalimera!

Skriver nu vårt första inlägg. Vi planerar vår första båtluff till sommaren 2007, 4 härliga veckor blir det för att fira två klara sjuksköterskeutbildningar. Vi har oxå tänkt att resa till Aten och sedan hem från Kreta! Vi har tidigare varit på Kreta och det verkar lite skönt att sluta någonstans där man känner igen sig :p Vi åker den 28 maj och hem den 23 juni...

Vi har planer på att resa rutten Aten (två nätter i Aten kanske planeras) - Sifnos - Amorgos - Santorini - Kreta. Vad vi har förstått så verkar det svårt att åka båt direkt mellan dessa öar så vår planerade rutt är Aten - Sifnos - Santorini - Naxos - Amorgos - Naxos - Kreta... Går det?

Ja vi vet att vi är tidigt ute och kanske försöker planera för mycket men vi vill inte bli "fast" på fel ställe så att säga. Med tanke på det som tas upp i denna tråd så verkar det juh dessutom klokt att boka båtbiljett till Kreta i god tid (och god tid är???) och vi funderar på vartifrån på vår resa vi kommer till Kreta? :confused:

Hoppas ni som har lite koll kan stötta oss i våra funderingar :D

Hellen
2006-11-05, 12:11
[quote=Nurses;65088]
att boka båtbiljett till Kreta i god tid (och god tid är???) och vi funderar på vartifrån på vår resa vi kommer till Kreta?
/quote]

Från Naxos och Santorini gick det sommaren -06 speedboat dagligen, i juli räckte det det med förbokning en vecka innan.
Det gick även en båt från Santorini till Kreta, två dagar i veckan, en långsam, som lämnade Santorini 04,40 på morgonen den tog 4 - 5h
// Helén

Eva L
2006-11-05, 12:11
Ni har ju gott om tid på er så det lär säkert fungera. Själv tycker jag inte att Kreta är så enkelt att ha med i en ö-luffarplanering men vill ni gärna dit igen så är det säkert ok. Vännerna Arne och Birgitta har ju både börjat? och avslutat sina långluffarresor på Kreta och det verkar ha fungerat bra. Den långa båtresan avskräcker mig så därför har jag valt Santorini som början och avslut för en 3-veckors luff. Min grovplanering som jag brukar vara duktig att ändra på är Santorini - Naxos - Paros - Folegandros men i vilken ordning får vi se. Fungerar det inte hamnar jag väl på Amorgos.

Fyraveckors ö-luff låter som ett perfekt sätt att fira att ni är klara med studierna.

Eva