handdator

Visa fullständig version : Poseidon


larcil
2006-10-27, 11:17
Hej alla, funderar på att boka hotell poseidon, är det någon som varit där?bye_bye

kotleta
2006-11-29, 22:42
Hej Larci!
Jag och sambon har faktiskt bokat på Poseidon i slutet av maj! Utsikten är storslagen, eller hur? Att det dessutom ligger nära centrum är ännu en klar fördel. Har försökt hitta omdömen om Poseidon på olika ställen på internet, det har visat sig knepigt. Det enda jag hittills fått fram var en holländsk "sight" där 4-5 stycken hade givit sina omdömen om hotellet. Skalan gick från 1--10 poäng, och betyget i snitt blev sammanlagt 8,4 p. Verkligen inget dåligt betyg!
Kommer tyvärr inte ihåg hur jag hittade till sidan dock!
Vi känner oss i alla fall trygga med valet av hotell! När planerar du åka dit förresten?
_B-anana

Elisabet
2006-11-29, 23:07
Jag har inte varit där, men tittade på hotellet på Apollos hemsida. Det ser ju jättefint ut på bilderna och verkar ha en härlig vy över vattnet och (kanske) över vissa delar av staden.

Läget är bra om man gillar att ha en liten bit att gå, både när man ska till stranden eller badbussen och när man ska till stadens centrala delar. Annars finns det tavernor och supermarketar i närområdet så man behöver egentligen inte röra på sig så mycket :)

Skiathos har de mest underbara ständer man kan tänka sig!! Så stanna inte vid poolen, det är mitt absolut bästa tips :)

FredrikV
2007-03-05, 18:09
Även jag funderar på att välja Lägenheter Poseidon till sommarens semester.

Är det forfarande ingen som har varit där?

Tack på förhand.

Marian
2007-03-07, 21:59
Jag bodde på Poseidon juni 2005. Hotellet bar trevligt, snyggt och välskött. Men utsikten var ändå det allra bästa! Hotellet består av två byggnader. Mellan dem finns simbassängen och en bar, som också serverar enklare, men god mat. Jag tror inte att det finns ett enda rum på hotellet som inte har en fin utsikt. Jag bodde i det lägre huset, alldeles i hörnet och hade då utsikt ner över centrum, hamnen och t.o.m. flygfältet längre bort. Kvällstid var det fint med stadens ljus och andra små ljus längs kullarna.
En del av rummen hade två våningar, dvs. ett 'loft'rum på övre våningen men med egen balkong, dvs. då hade man två balkonger :)
Den enda nackdelen var den branta backen upp till hotellet. Den kändes ibland väl tuff på slutrakan, speciellt om man hade mycket att bära eller redan hade promenerat en längre tid. Men väl uppe var det nog värt mödan.
Inget för barn eller rörelsehindrade.
Strax nedanför den branta backen finns affärer och hållplatsen för badbussen som går längs öns södra sida.
Megali Ammos strand ligger också nedanför backen över vägen.
Till centrum och norra ändan av Diamantesgatan var det inte heller lång väg - speciellt då det var utförsbacke...
Summa summarum: Poseidon är ett trevligt hotell med fantastik utsikt. Läget är lugnt och åtminstone 2005 var området intill hotellet obebyggt; olivträd, tuppar och hönor, vackra ängar osv.

Sharon
2007-03-07, 23:08
Vi bodde på Poseidon 2002 men sedan dess har de bytt ägare och renoverat, så nu är det mycket finare.Senare år besöker vi Poseidon fast vi inte bor där, brukar åka dit en sväng och bara njuta av utsikten. Trevlig personal dessutom.

Homeros
2007-11-29, 14:16
Hur långt är det från Poseidon in till restaurangområdet inne i Skiathos stad ? , och hur långt är det till närmsta stranden ?
Hörde att stranden i Megalli Ammos inte är den bästa, kan man med lätthet ta sig till bättre i området ?

Elisabet
2007-11-29, 14:50
Enligt Apollos hemsida är det ca 250 meter (brant backe) mellan hotellet och ringvägen. Därifrån är det ca 15 min promenad till hamnpromenaden.

Till stranden står det att det är 400 meter från hotellet, men det har jag mycket svårt att tro på när jag ser kartan. Möjligen kan det stämma om det finns en stig som följer frågelvägen.

Det finns busshållplatser längs ringvägen. Bussarna till/från den västra delen av ön med de härligaste stränderna går var 20:de minut i lågsäsong och oftare i högsäsong.

Homeros
2007-11-29, 15:38
Tack för ditt svar.
Funderar på Skiathos eller Karpathos till sommarens resa !

-Någon som känner till något om Hotel Romantica på Karpathos !!??

Homeros
2008-08-05, 14:13
Nyss hemkommen från en fantastisk resa till Skiathos.
Bodde på Poseidon och kan varmt rekommendera stället. Hotellet har ett enligt mitt tycke perfekt läge.
En backe leder upp till hotellet, men vilken utsikt. Staden åt det ena hållet och stranden åt det andra !
Stans bästa gyros-hak ligger i början på backen. Mittemot finns även en av stadens bästa och prisvärda supermarkets. Ett stenkast bort ligger Busshållplats nr. 4.
Man kan även ta genvägen (hotellets baksida) ner mot stranden. Då är det nog endast 200-250 meter (dock väldigt brant upp).