handdator

Visa fullständig version : Platt TV


Kalimera
2006-10-26, 15:51
Jag har gått vilse i djungeln av bokstavsförkortningar och annat konstigt som bara inte går att hålla reda på. Förut behövde man bara bry sig om storleken och designen. Varför ska det vara så svårt att köpa TV. Är det någon här som har tips på vilken TV jag ska köpa? Enda krav är att den ska vara 32 tum, vara platt och ha BRA BILD.

Argyris
2006-10-26, 16:17
Hej,

jag har både en LG och en Sharp. När det gäller storlek med max 30-35" så är LCD att föredra, har där en Sharp som jag har varit mycket mycket nöjd med.
Om man skall ha större skärm så kan man köpa en LG.
Köp INTE med inbyggd digitalbox, dessa utvecklas snabbare än TV så dom blir snabbare omodern än TV (har jobbat med digitalboxar för några år sedan)

det finns en mycket bra testsite på webb www.smartson.se (http://www.smartson.se) där kan man läsa alla tester.

/Nico

Kalimera
2006-10-26, 20:01
Tack för svar Nico!

Har nu letat lite på nätet och besökt Panasonic Center här på Söder. Denna har jag fastnat för: http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1118172_l15/index.html

Någon som vet något om denna TV?

Charlotte!
2006-10-26, 20:21
Hej,

Kolla på www.prisjakt.se och på www.pricerunner.se. Där kan man kolla prisutveckling och läsa användarrecensioner (fast gör det gärna med en nypa salt). Jag använde framförallt prisjakt när jag köpte min plasma för ett tag sedan.

När jag kollade på din favorit-tv via din länk tyckte jag att det var bra upplösning och självklart ska du ha en HD-ready. Och recensionerna verkade positiva. Go for it!

Hälsningar från Charlotte som älskar prylar

PO
2006-10-26, 21:15
Jag har bara goda erfarenheter av Panasonic, både i jobb och privat, TV, stationär o bärbar video, kameror även nuvarande digitalkameran FZ30 osv. De är sällan billigast men jag tycker att de är prisvärda och definitivt hållbara. Vår nuvarande TV är en P. 26" och den är nu över 15 år och fortfarande felfri!!
(Nu utmanar jag ödet men pajar den så "tvingas" jag också köpa en platt Ang_elx )

Bor Du på Söder så har Du väl kabel-TV och kan strunta i digitalmottagare, eller?

//PO :)

xenos
2006-10-27, 06:29
När jag kollade på din favorit-tv via din länk tyckte jag att det var bra upplösning och självklart ska du ha en HD-ready.


Betyder det att den är redo att se Harley Davidssons nya modeller 2007?
I så fall skulle jag också vilja ha en sådan tv:

Lefteris

Kalimera
2006-10-27, 08:53
Och recensionerna verkade positiva. Go for it!Då gör jag det. :)

Jag har bara goda erfarenheter av Panasonic.Samma här. Har en DVD-spelare som jag är mycket nöjd med, precis min senaste digitalkamera (TZ1).

Nu utmanar jag ödet men pajar den så "tvingas" jag också köpa en platt Det är därför jag ska byta. Har en gammal Grundig som nu börjar ger upp. Efter tolv år. Undrar hur länge man kan ha en plattis? Knappast lika länge som en tjockis.

Bor Du på Söder så har Du väl kabel-TV och kan strunta i digitalmottagare, eller?Precis. Har UPC, som nu blivit Com Hem.

Tack för all input. Köper troligen en Panasonic idag. Återkommer med recension.

xenos
2006-10-27, 09:28
Betyder det att den är redo att se Harley Davidssons nya modeller 2007?
I så fall skulle jag också vilja ha en sådan tv:

Lefteris

Jag vet alltså inte vad HC står för...

Lefteris
inte klok

PO
2006-10-27, 10:03
HD står här för High definition / hög upplösning, tror att gränsen för "HD-ready" är ca 1024x768 punkter/tum och att den ska klara att visa även högre fast då med lite "bildbehandling". Sedan finns det "HD-kompatibel" ganska samma, fast med något lägre upplösning, någonstans vid 800x600.
Ungefär..:confused:

//PO
-it´s a bloody jungle out there!

xenos
2006-10-27, 10:06
Tack PO!

Lefteris

PO
2006-10-27, 11:26
Jag sprang på en begriplig artikel här (http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=167)

//PO

PO
2006-10-27, 21:33
Nå Janne, vad blev det? är Du nöjd?

//PO

Kalimera
2006-10-31, 07:18
Nå Janne, vad blev det? är Du nöjd?Köpte den i fredags. Är skitnöjd! 32 tum visade sig vara alldeles lagom, skulle inte vilja ha större. Ett minus var att bilden på TV1, TV 2 och TV 4 inte var så bra. Vi kopplade in digitalboxen (som vi haft ett år men inte använt för den är så krånglig) blev bilden kanon. Förutom bättre bild är den stora fördelen att den inte tar så stor plats som tjockteven tog. Vi fick ett större och "renare" rum.