handdator

Visa fullständig version : Herlig høst


Admirala
2006-10-25, 10:39
En liten hilsen fra Nafplio, som er vakker ;) selv når skyene henger blytunge over byen og truer med regn... Disse bildene er en uke gamle, nå har vi igjen sol og ca 25 grader. Men i dag hang jeg vekk sommertøyet og fant fram skinnjakke og tykkere gensere. I slutten av oktober er det bare turister Ang_elx som går i shorts - selv om gradestokken altså viser 25 flabb_flab

http://i146.photobucket.com/albums/r242/Admirala/IMG_7415.jpg

http://i146.photobucket.com/albums/r242/Admirala/IMG_7414.jpg

Frappe
2006-10-25, 11:13
I slutten av oktober er det bare turister som går i shorts - selv om gradestokken altså viser 25


Så sant Admirala man plockar fram vinterkläder, lägger på mattor på golven tar fram de stora och varma täckena flabb_flab och boar in sig för vintern. På stranden är det endast turister i morse var det bara mina barn som var i vattnet deras kompisar ( som strejkar idag) satt på stranden påklädda :)

Camilla

Eva L
2006-10-25, 11:19
Vilka fina sensommarbilder. Själv ska jag nu ta en lunchpromenad i strålande höstväder och någon minusgrad. Fösta gången solen lyser på länge och luften är underbart krispig.

Eva

Lissi
2006-10-25, 11:20
Åh vad man längtar!
Så fina bilder....Nafplio är en pärla!

Tack Merete!

Lissi

PO
2006-10-25, 12:41
Fina bilder, jag gillar foton med ovädershimmel!

//PO

Chras
2006-10-25, 12:43
[QUOTE=Admirala;64251]En liten hilsen fra Nafplio, som er vakker ;) selv når skyene henger blytunge over byen og truer med regn... Disse bildene er en uke gamle, nå har vi igjen sol og ca 25 grader. Men i dag hang jeg vekk sommertøyet og fant fram skinnjakke og tykkere gensere. I slutten av oktober er det bare turister Ang_elx som går i shorts - selv om gradestokken altså viser 25 flabb_flab

Kanonbilder. Varför är de inte med i "Bästa Bild"????????
Chras

inkfish
2006-10-25, 13:26
Nafplio ser verkligen fint ut!

Eirini
2006-10-25, 13:53
I slutten av oktober er det bare turister som går i shorts - selv om gradestokken altså viser 25


På stranden är det endast turister i morse var det bara mina barn som var i vattnet deras kompisar.

Ja, inte går jag i shorts men bada kan man göra även om man bor här och det är det många som gör. I går var det en härlig dag på stranden och de greker som har tid, myser i solen eller spelar racket.

:)

Marie_W
2006-10-25, 13:57
VÄLDIGT fina bilder!! :) Marie

Rasmus
2006-10-25, 15:07
Härlig höst...??? Inte mycket, inte...


===================================================
SMHI ger följande prognos för fredagen.


På fredag passerar tillhörande lågtryck över mellersta Sverige och det ser
ut att utveckla sig till det kraftigaste oväder som drabbat Sverige på
drygt ett och ett halvt år! Över mellersta och norra Norrland (där
snödjupet redan är ovanligt stort) väntas en hel del snö, och på många håll
får man där gå tillbaka till 1992 för att finna motsvarigheten till så
omfattande snöfall redan i oktober. Samtidigt blir det blåsigt med risk för
stormbyar i södra Sverige.
Bakom lågtrycket dras under veckoslutet kall luft ner över Sverige.

Meteorolog: Sverker Hellström
Uttfärdad: 2006-10-25 kl 12:32
===================================================

Kalimera
2006-10-25, 15:19
Underbara bilder! Kanske ses vi där nästa år nu när det ska gå direktflyg dit. :)

Eva L
2006-10-25, 15:55
Hade den andra bilden varit med i tävlingen skulle den definitivt fått min röst. Den skulle jag vilja ha som bakgrundsbild i min dator.

Sen till Rasmus, här i Umeå har vi ingen snö men i Lycksele lär det vara ett rejält snötäcke. Helt underbart för alla som vill åka skidor.

Eva

Ivi
2006-10-25, 18:17
Sen till Rasmus, här i Umeå har vi ingen snö men i Lycksele lär det vara ett rejält snötäcke. Helt underbart för alla som vill åka skidor.

Eva

Vi har ett par centimeter snö här i Luleå och plötsligt är allt så mycket ljusare! :) Barnen från min sexa tumlade om i snön efter lunch i strålande solsken, och jag tror faktiskt att i morgon är alla klädda för snölek också.
Tighta, låga jeans och kortkorta midjejackor är ingen hit, om man vill vara med om snöbollskrig...:D

Ivi

P.S. Tack Merete för bilderna från Napflion! Ytterligare en stad, som vi säkert skulle tycka om! Du hade skrivit så uppskattande om Sitia på Kreta i ditt resebrev, så vår nyfikenhet växte ytterligre inför höstresan. Sedan blev det just Sitia under första veckan av oktober och vi trivdes alldeles förträffligt!

kari
2006-10-25, 19:37
Jeg har hatt lyst til å besøke Napflio lenge :)
- lysten ble ikke mindre av å se de f l o t t e bildene dine nei :D Kari

Admirala
2006-10-26, 08:55
Å, så masse godord! Tusen, tusen takk alle sammen!

Chras: Bildene er tatt etter fristen for innsendelse til fotokonkuransen. Og jeg hadde uansett ikke trodd de skulle bli SÅ godt likt!!! Det er jo slik det ser ut her, man trenger ikke være superfotograf for å få til slike bilder. :D

Janne: Du! Komme hit! Ikke til en øy, altså?!! Bare kom du, så skal jeg nok gjøre fastlandsfantast av deg også! Ang_elx flabb_flab

Eva L: Du an godt få bildet som bakgrunnsbilde, jeg blir helt rørt av at du skriver det! Send meg e-postadressen din!

Ivi: Så flott at dere også trivdes i Sitia! Det er jo en deilig by.

Men ikke så deilig som Nafplio _B-anana

anneli56
2006-10-29, 08:30
Nafplion är verkligen vackert.
Har varit där några gånger och åker gärna dit igen.
http://i107.photobucket.com/albums/m286/anneli56/gqrgarou2005033.jpg

Eirini
2006-10-31, 08:47
Ja, visst är det härligt med höst!
I dag ösregnar det i Aten och vattnet spolar stan ren. Efter regn kommer grönska och blommor igen efter en torr och varm sommar.
Det regnade även igår med åska och blixtar och det kom hagel vid Saroniska öarna.
Det blir ganska enformigt med sol varje dag från en blå himmel och igår såg jag en helt underbart vacker regnbåge mot en mörkt grå himmel på färjan till Aten.
Hösten är härlig i Grekland!

Chras
2006-11-02, 10:28
Har tagit en tur runt vår lilla by. Vita marker och gröna träd. Ibland är bladen skiftande i grönt, gult, brunt och rött. Solen skiner. Perfekt fotoväder. Vad kan man med begära efter veckor att regn och gråmulen himmel. Att hösten och "vintern" kom snabbt var inte väntat. Han precis lägga på dubbdäcken igår för att sedan ut och köra på litetisfläckade vägar men so what. Sänder Er alla en liten hälsning från ett idag vacker Österlen.
Kan tyvärr ej lägga upp någon bild på härligheten eftersom mitt webbhotell strular. Svaren från deras support är inte trevliga.
Chras