handdator

Visa fullständig version : boende i faliraki?


j-lem
2006-10-24, 17:04
tjena allihopa!! tänkte ev. åka till faliraki i sommar. e de nån som har tips på bra,billigt boende som lämpar sig för mig, frugan och våran 4-åriga tös? tänkte boka boende/flyg separat, så e de nån som varit där och kan rekommendera hur man enklast bokar helst lägenhet, så hör gärna av er!!
tack på förhand! Jani :-)

Ia
2006-10-25, 19:46
Heisan..

Vi har bodd to ganger på Family House i Faliraki som vi varmt anbefaler.
Vi betalte 38 Euro for tre personer i fjor for en leilighet med aircondition.
(Be i tilfelle om leilighet med balkong mot pool)
Eierne er kjempekoselige, området har baseng og solsenger, storskjerm med fotballcamper eller man kan se på video/film der. Biljardbord har de + en bar...med drikke, is og småretter.
August kan det være en del "eldre" ungdom der (Italienere & engelskmenn)

Men..., det er ellers ikke spesielt barnevennlig i området!!!
Dette anlegget ligger på oversiden av hovedveien, men 100m. fra stort supermarket og 150m. fra busstoppet med buss til Rhodos by el. retning Lindos.. (ligger rett ovenfor det store lyskrysset)
ca. 8-9 minutter å gå til stranden.
Om kvelden blir centrumsområdet fylt av fulle ungdommer og høylytt musikk fra alle barene.
Strendene i August er ganske overfylte, men mest barnevennlige litt til høyre for "centrum", mens det ellers er mindre folk på stranden et parhundre meter til venstre (med ryggen mot land)
Det ligger et par "enkle" bosteder på stranden på den mest barnevennlige delen som jeg gjerne kunne ha bodd på, men de har ikke baseng...
Badelandet er stort og morro for store og små. Tror vi betalte 5-6 euro med taxi dit.

Du finner Family house om du søker på google, på siden der kan dere også få oversikt over mange andre hoteller/studios i området :)

Lykke til!

Ia

Ia
2006-10-25, 22:27
Kallithea er nok mye mer barnevennlig, men mange synes det blir for stille der og man er ofte avhengig av taxi for å komme seg til Rhodos siden bussene ofte er fulle....
Det spørs jo om man som foreldre gjerne vil gå ut å oppleve litt liv og nye restuaranter om kveldene uten at man skal være nødt til å reise inn til Rhodos . Jeg skjønner at det er godt å kunne gå ut litt om kvelden uten at det trenger å bli så sent pga. en 4 åring og da er det godt å ha et tilbud i nærheten.
Bor man nede på stranden så har man alikevel kort vei til restauranter, butikker o.l. og man må jo ikke bevege seg opp i de verste bargatene, men ja det er mye liv i høysesong...... Jeg så alikevel mange familier med små barn da vi var der.
Bussen inn til Rhodos (og fra) stopper også nede ved stranden, men ikke helt borte ved de bostedene jeg snakker om... , 2-300 meter i fra vil jeg tro. Men vil man til Lindos eller andre strender i den retningen må man opp til hovedvein.
Pst. Pizzarestauranten på høyre siden av hovedveien like før lyskrysset har veldig god italiensk pizza...;) (og hvitløksbrød...)

Ia

Ia
2006-10-29, 21:44
Jeg svarte på ditt ditt siste inlegg i går, men når jeg går inn å titter nå så finnes det ikke der...?
Oki... Jeg synes at om dere velger et bosted ved stranden lengst til høyre fra Rhodos, men på hitsiden av piren/båtanlegnningen så er det veldig barnevennligt der. Og dere har da mulighet for fred og ro da det er flere små spisesteder/strandtavernaer der og ingen trafikk eller barstøy. Om man vil ut å se litt mere folk og liv, gå på tivoliet, spise på Mac Donalds, en god restaurant eller shoppe så er det ikke lange biten å gå langs stranden og man må ikke gå igjennom den verste bargaten om man ikke ønsker det.
Family House ligger også stille og rolig til, men det kan bli noe snakking leeing og filmlyder fra der hvor storskjermen og biljardbordet står så be i tilfelle om rom med balkong ut mot pool.
Men der er det altså et lite stykke å gå ned til stranden og man må over den meget trafikerte hovedvein.

Om man vil til Rhodos m. en 4 åring om man synes Kalithea er for stille..., og man skal velge mellom Rhodos by , Ixia el. Faliraki så hadde nå jeg valgt Faliraki. Spesielt pga. at det er sandstrand i stedenfor rullestener/grus og forde det ikke er store bølger der.

Ia _B-anana

inkfish
2006-10-29, 22:39
Så vitt jag kan se har inget raderats här Ia, har något försvunnit är det nog tekniken som bråkat med dig.

Ia
2006-10-30, 08:22
Hei på deg Inkfish ;)
Ja det er min pc som krangler..., den jobber så himla tregt og antagelig så har jeg gått for fort ut av Kalimera etter at jeg trykket send på inlegget...
Ønsker meg ny pc av julenissen :rolleyes: , men som jeg sier til mine barn "man kan ikke få alt man ønsker seg"....

Ia

j-lem
2006-10-30, 14:33
tack för all hjälp Ia och ni andra!! nu undrar jag en sak till. hur är enklaste resan från flygplatsen till faliraki? buss/taxi? vad kostar dom olika alternativen, och hur lång tid tar det? är det raka fina vägar, eller upp och ner i bergen? anledningen till att jag frågar det är för att våran dotter lätt blir åksjuk, och förra sommaren när vi åkte taxi från flygplatsen i chania till agia marina, så spydde hon i taxin...:-( som tur e hade vi en plastpåse....hehe...
sitter i skrivande stund och kollar upp olika alternativ på boende, så tack än en gång för tipsen!!
mvh. Jani, Susanne och Rebecca Lemmetti!!

Ia
2006-10-30, 20:59
Ta taxi enten du kommer med båt eller fly. Veiene er fine og ikke spesielt svingete, ca 15-20 minutter tar turen om jeg ikke husker helt feil. Vi betalte i år 15 euro fra/til flyplassen og 13 Euro fra havnen.
Bussen inn til byen om kvelden kostet ca.1.40 pr. voksen om minnet er riktigt. Siste bussen-e hjem kostet noe mer og gikk mellom 23.30 og 24.00.
Det går flere busser til Faliraki. Om dere blir boende nære stranden så velg den det står Faliraki beach på, men det er ellers ikke langt å gå med de andre bussene heller. Når vi ville ha bussen til Family House spurte vi etter bussen som stoppet ved kirken..
Det går ikke buss direkte fra flyplassen til faliraki, men dere må da i tilfelle bytte i byen og kjøreturen blir mye lengre. Det går en forholdsvis ny vei tvers over øya fra flyplassen til Faliraki.

Lykke til. Dere får det sikkert bra.., en tur til sommerfugldalen kan også være bra om dere ikke har vært der før..;)

Ia_B-anana