handdator

Visa fullständig version : Båt till Kreta...


Angel
2006-10-23, 17:23
Hej hej... Ska till Kreta den 9:e November.
Vet någon hur det e med båtarna dit... ska finnas nån typ speedboat så det inte tar så lång tid.
Kan man köpa biljett direkt vid båten eller ska man bola dom?

Tack på förhand

/ Jenny

Arne
2006-10-23, 17:48
Om du ska resa från Athen till Kreta, då rekommenderar jag inrikesflyget via Aegean Airlines. Räkna med biljettpris på cirka 35€ enkel resa. Flygtid ctrax under timmen. Bör absolut bokas i förhand via aegeans hemsida eftersom detta är en attraktiv rutt.

Highspeedfärja från Pireus är faktiskt ngt dyrare.

Arne

bjorn
2006-10-23, 20:26
Instämmer med Arne,snabbt och enkelt.Men priset är högre än 35 euro,i mitten av sept betalade vi 130 euro 2 pers enkel resa.Skatter och tillägg nästan fördubblade grundpriset trots att vi bokade drygt en månad innan avresa.Mkt bra flygning ca 45 min,ca 2.5 tim väntan på flygplatsen i Athen,lagom tid att hämta väskor,checka in igen och få lite fika.Det gick inte att skicka väskorna direkt från Arlanda till Heraklion. bjorn

Arne
2006-10-24, 06:26
Men Björn då!!! Ni måste ha använt er av Olympic Airways vid er dyra flygresa.
Jag var just inne på Aegean Airlines och gjorde en spökbokning sträckan Athen- Chania för den 8 November. Priset hamnade på exakt 38€ enkel resa för en person. E-ticket. Detta inkl skatter etc.

Vi borde veta. Reste samma sträcka men omvänt i Maj månad.

Samma pris betalade vi på sträckan Corfu- Athen nu i September.

Gack själv in att spökboka!!!!

Arne

Argyris
2006-10-24, 11:14
Hej,

reste förra vecka med Aegean, 38€ Athen - Chania tor. Samma gäller för många destinationer som Aegean har.

För övrigt föredra jag Aegean, mindre inställda flygningar, bättre flygplan.

/Nico

Angel
2006-10-28, 21:04
Åkej... Då har jag bokat flyget nu då... Fast det blev lite dyrare, kommer till Athen kl: 15.35 så jag va tvungen å ta planet som går 20.10 till Chania, då kostar det 73€ å tillbaka till Athen kostar 38€... Men det e nog värt det, går fortare än färjorna. Å så slipper man åka från flygplatsen :)
Det e ju snart jag ska åka... Ojoj va kul!

Tack för hjälpen!