handdator

Visa fullständig version : Syros


coanma
2006-10-20, 14:43
Som noe nytt blir det charter til Syros fra Gardermoen med bosteder i Kini, Vari ,Megas Gialos samt Finikas. Om man skulle velge dette reisemålet, hvilken plass er best å bo når man reiser to voksne? :p :p

Admirala
2006-10-20, 15:16
Jeg hadde bare kjøpt flybillettene, og bodd i hovedstaden Ermoupoli. Den er meget vakker og levende, har mange bra spisesteder og bra natteliv. Bitteliten bystrand og klippebad, men det går masse busser utover øya.

Arne
2006-10-20, 16:57
Kini är en av våra absoluta favoriter, men som ovan sagts, det finnes utmärkta bussförbindelser, och då går det även utmärkt att taga sig boende inne i Ermaupoli.

Arne

ullis
2006-10-20, 17:25
Jag skulle åka till Finikas eller Vari om jag fick välja. Kini är också fint! Precis som Arne säger, är det nära allt var man än bor, på grund av lokalbussen som går runt ön en gång i timmen och är dessutom punktlig! Vi var på Syros förra året i nästan tre veckor, vilket säger något om vårt betyg på ön:). Vilken researrangör är det som har resor till Syros?

Hälsningar Ullis

coanma
2006-10-20, 20:05
Det er Hellaswings. Startet siste år med Chios, utvider i år med Syros, Skyros samt Mykonos. :) :)

kari
2006-10-20, 22:46
Som noe nytt blir det charter til Syros fra Gardermoen med bosteder i Kini, Vari ,Megas Gialos samt Finikas.
Norske Gulliver hadde charterturer til Syros og Mykonos i mange år :)
ARGO i Kini, som er så populært blant Kalimeramedlemmer, var Gulliverhotell.
Kini er det eneste stedet jeg har bodd på Syros, vi liker oss virkelig godt i Kini og på Syros. Nå i sommer bodde vi på Voutsinou, et sted jeg virkelig kan anbefale!:D ( - og som Kalimera selv anbefaler :) )
bye_bye Kari

Peter
2006-10-21, 01:17
För rätt många år sedan bodde jag 5 - 6 nätter i Vari. Det var då en pytteliten "by", några hus, två pensionat och två Tavernor. Byn ligger längst in i en lång vik och hade då fantastiskt klart vatten och en fin sandstrand. Den lär ha byggts ut rätt mycket sedan dess. Fast jag gissar att det fortfarande är rätt lugnt där. Jag har läst att det är rätt populärt bland Greker att ha semester i Vari. Taxi till Ermopouli tar ca 15 - 20 min om man vill titta på "sta´n".

Peter

coanma
2006-10-24, 20:21
Norske Gulliver hadde charterturer til Syros og Mykonos i mange år :)
ARGO i Kini, som er så populært blant Kalimeramedlemmer, var Gulliverhotell.
Kini er det eneste stedet jeg har bodd på Syros, vi liker oss virkelig godt i Kini og på Syros. Nå i sommer bodde vi på Voutsinou, et sted jeg virkelig kan anbefale!:D ( - og som Kalimera selv anbefaler :) )
bye_bye Kari


Jeg finner ikke dette hotellet på listen under boka hotell. Var det havutsikt?
Hadde dere bestilt hjemmefra? Var prisen bra?
Coanma :o :o

kari
2006-10-24, 22:50
Jeg finner ikke dette hotellet på listen under boka hotell. Var det havutsikt? Hadde dere bestilt hjemmefra? Var prisen bra?
Coanma :o :o
Under "Resmål A-Z" Syros, finner du Voutsinou m/tlf nr :)
Vi hadde bestillt hjemmefra og betalte i slutten av juni (prutet ikke) 60 euro for en s t o r leilighet med fantastisk utsikt. Her ser du "Voutsinou" og utsikten rett ned mot stranden, til venstre ser du utover havet og til høyre (for dette utsnittet) innover i det vakre landskapet :) Kari
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010752.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010688.jpg

coanma
2006-10-25, 17:04
Hei KariDet var kjempeflotte bilder. Kanskje jeg er litt tungnem, men jeg finner ikke hotellet. Jeg går inn resmål A-Z Syros og under Kini finner jeg kun to bosteder og ingen av disse er dette bostedet. Hva er det jeg gjør feil :confused: :confused:

kari
2006-10-25, 18:39
Hei KariDet var kjempeflotte bilder. Kanskje jeg er litt tungnem, men jeg finner ikke hotellet. Jeg går inn resmål A-Z Syros og under Kini finner jeg kun to bosteder og ingen av disse er dette bostedet. Hva er det jeg gjør feil :confused: :confused:
Beklager, jeg var sikker på at det lå info der.
Det jeg uansett anbefaler deg, er å kjøpe Janne's E-guide "Mera Kalimera"
Den er helt topp klapp_klap - med kjempemye og fin informasjon, og veldig mange og spesielt flotte bilder :D
Der finner du Voutsinou i alle fall, men tlf nr kan du få her : +30 228 10 71335, 71232 fax 71394
For best mulig utsikt , be om å få leil i øverste etasje :)
bye_bye Kari

coanma
2006-10-25, 20:00
Hei igjen Kari og tusen takk for svaret. Jeg skal prøve å bestille guiden.
Bra å drømme seg vekk i vintermørket. klapp_klap klapp_klap :D

coanma
2006-10-25, 20:06
Var litt for fort med svaret. Når jeg gikk in på guider fikk jeg sett at "Mera Kalimera kun kan kjøpes fra Sverige :eek: :eek:

Kalimera
2006-10-26, 08:28
Var litt for fort med svaret. Når jeg gikk in på guider fikk jeg sett at "Mera Kalimera kun kan kjøpes fra Sverige :eek: :eek:Mera Kalimera kommer snart att kunna beställas även från utlandet.

Goggen
2006-10-30, 18:23
Er ikke den stranden i Kini veldig liten, og ergo blir det trangt om plassen?

Kalimera
2006-10-31, 07:22
Er ikke den stranden i Kini veldig liten, og ergo blir det trangt om plassen?Jo, stranden är ganska liten. Men jag har inte sett att där skulle vara trångt. Kanske är det så under högsäsong. Skulle det blå fullt så ligger Delfini beach inte långt bort och där lär det aldrig bli fullt.

http://www.kalimera.se/oar/kyklader/bilder/syros/syros_01.jpg


Kini.

Goggen
2006-11-14, 10:48
Noen som har tips på bosted i Finikas eller Kini? (Må være studio/leiligheter med kjøkkenkrok)

Marianne
2006-11-14, 11:02
Noen som har tips på bosted i Finikas eller Kini? (Må være studio/leiligheter med kjøkkenkrok)
Vi har bott på Votsinou i Kini, hade en mycket fin och rymlig lägenhet med bra kök, stort badrum och flott utsikt.:)

Abi
2006-11-14, 12:13
Argo i Kini har vi bott på två gånger och trivts förträffligt. I år i juni träffade vi Bosse W där, och Arne o Birgitta har skrivit om att de bott där också.

bye_bye Abi

Arne
2006-11-14, 18:42
Att taga sig boende på Argo Studios i lilla Kini är enligt vårt förmenande precis perfekt!!!

Ermaupoli kunna man ju enkelt nå endera med buss för 1,2€ alternativt taxi för cirka 6€ enkel resa. Restid cirka 15 minuter.

I Kini råda det perfekta lugnet såväl dag- som kvällstid. Visst, utbudet av tavernor är förvisso begränsat, men vadå?? Tag så resan in till Ermaupoli med fembussen så finna du Tavernor i parti och minut...

Lite bilder från Kini http://www.sendpix.com/albums/06111409/hxyfqeg7pb/


Argo har egen hemsida där man därtill kunna göra sin bokning online.

Arne och Hustru Birgitta

Goggen
2007-01-27, 10:32
Hvordan er båtforbindelsene mellom Syros og Naxos, går det båter hver dag i juni? Tenkte å legge inn en stopp med noen dager på Syros fra Athen før vi drar videre til Naxos.

Arne
2007-01-27, 11:23
Jodå, det finns färjor varje dag i Juni mellan Syros och Naxos.

Arne