handdator

Visa fullständig version : Remos på Athinon Arena igen


Marianne
2006-10-19, 10:14
Såg på Athinórama att Antonis Remos sjunger på Athinon Arena tillsammans med... Marinella!
Dessa artister ska säkert dra fulla hus på detta stora musikställe. Remos har ju varit ett säkert kort där de senaste par åren... och nu tillsammans med Marinella - det kan bli en spännande cocktail.klapp_klap

karinafp
2006-10-19, 11:47
Ha ha ha... det blir tredje året i rad på Athinon Arena alltså!!! Såg du, Riitta???

Är ingen större beundrare av Marinella, men det får gå... huvudsaken är ju att jag får se Antonis! klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Karin

Riitta
2006-10-19, 12:51
Det skulle väl vara för Marinellas skull isåfall;)

Riittabye_bye

karinafp
2006-10-19, 13:49
Det skulle väl vara för Marinellas skull isåfall;)

Riittabye_bye

Ha ha ha!!! flabb_flab Du är ju bara för rolig! Ska du med upp på scenen och kramas den här gången? ;)

Karin

Riitta
2006-10-19, 19:50
Du får nog ta hand om kramandet:) Undrar varför det är han varje år som får uppträda på det ställetAng_elx Nytt och fint,så det borde ju finnas flera som vill dit:rolleyes:
Marinella håller väl sig till gammal och fin musik:rolleyes: ;)

Riittabye_bye

karinafp
2006-10-19, 21:11
Undrar varför det är han varje år som får uppträda på det ställetAng_elx Nytt och fint,så det borde ju finnas flera som vill dit:rolleyes:

Vill och vill, det gäller att kunna fylla stället också....;)

Karin
som ska krama!!!_B-anana_B-anana_B-anana

Riitta
2006-10-19, 21:13
Dom kunde ju köra Parios-Alexiou, så skulle det också bli fyllt:)
Eller Kotsiras ensam:eek: ;)

Riittabye_bye

anoula
2006-10-19, 21:24
som ska krama!!!_B-anana_B-anana_B-anana

Är Remos bjuden den 11:e?

kari
2006-10-19, 21:27
Marinella håller väl sig till gammal och fin musik Riitta
Ja, Marinella er en av de gode gamle, det bli sikkert en fin konsert klapp_klap

Men, hva med "AKTI PIRAEUS" , Riitta :D
Der kan du oppleve dette "4 kløver" i høst/vinter :
DIMITRIS MITROPANOS, GLYKERIA, STELIOS DIONISIOU og MELINA ASLANIDOU _B-anana
DET måtte være noe å "ta med" KARIN på vel Ang_elx ;)

KOTSIRAS klapp_klap er selvfølgelig også en mulighet :rolleyes: :D , HAN synger på "METRO" i høst.

SELV kunne jeg GJERNE tenke meg denne konserten OG :
MARIO, NIKOS ZIOGALAS og LAMPROS KARELAS klapp_klap på "13 FEGGARIA"
bye_bye Kari

Riitta
2006-10-19, 21:31
Den fyrklövern måste vi ju bara ta som andra besök_B-anana klapp_klap Bättre kan det ju inte bli.Fick hjärtklappning bara jag läste vad du skrev:D

Riittabye_bye

kari
2006-10-19, 21:55
Den fyrklövern måste vi ju bara ta som andra besök_B-anana klapp_klap Bättre kan det ju inte bli.Fick hjärtklappning bara jag läste vad du skrev:D

Riittabye_bye
flabb_flab flabb_flab flabb_flab , ja sats på dem, Ritta, det MÅ bare bli topp _B-anana

- og Kotsiras synger "ensam" i år faktisk, men altså ikke på A.A.
:) Kari

Lissi
2006-10-19, 22:39
Jisses vad ni vet!?..Kan ni då tala om för mig vem man kan lyssna på i februari i Aten??Ang_elx Jag vill ju helst se Dalaras och Alexiou på samma scen;) :D ..Jag är för gammal och trött för att orka med mer en EN konsert under en vecka, med tanke på de vansinniga konserttiderna:D

Lissi:) - som ju önskedrömmer lite

Marianne
2006-10-20, 00:21
Lissi, det är stort sett samma program som kör i februari som nu håller på att ta form. Om cirka en månad vet vi ännu mer hur det kommer att se ut för vintersäsongen. OM du skulle ha sån tur att Alexiou sjunger, då skulle jag välja henne oavsett vem hon sjunger med (och hon börjar INTE sjunga lika sent som Parios kan jag lova:D)! Vi såg henne tillsammans med Kotsiras för ett par år sen - och jag glömmer det aldrig!
Jag kollar på Athinórama - jag vet Kari kollar ett annat ställe, men jag minns inte linket.

Kari, jag förstår att du vill se Marió - hon sjunger härlig rembetika!
Men det är ju bara för retligt att den fina fyrklövern Mitropanos/Glykeria/Dionisiou/Aslanidou sjunger på Akti Piraeus - inte bara satt vi ju där som sardiner i en sardinburk förra vintern, Kari, men LJUDET var ju helt fel__D. Fruktansvärt dåliga mikrofoner/högtalare? Det var ju där vi hörde fyrklöveren Mitropanos/Kana/Basis/Korakakis. Nej, Akti Piraeus går jag inte på igen, tyvärr!
Varför kan de inte sjunga på Sfentona i stället?

Riitta, såg ni Kotsiras i vintras? Hur gillade ni Eleni Tsaligopoulou tillsammans med honom i så fall? Visst är hon bättre LIVE än bara på skiva!
Om du inte har sett Kotsiras, DÅ måste du se honom nu!

Och sen har vi ju Jiannis Ploutarhos, som sjunger på Kentro Athinon, men efter att vi köpte hans senaste skiva Krimména mistiká så åkte han längre ner på min favoritlista__D! Han gjorde några bra skivor i början av sin karriär, men han förnyar sig inte alls och låter nu ganska tjatig, tycker jag.:o

Som det ser ut nu så väljer vi en kväll med Kotsiras och en med Remos om vi skulle välja två konserter.
Med eller utan kramar!;)
Spännande att följa med i Vem som kommer att sjunga Var._B-anana

karinafp
2006-10-20, 08:26
Riitta, såg ni Kotsiras i vintras? Hur gillade ni Eleni Tsaligopoulou tillsammans med honom i så fall? Visst är hon bättre LIVE än bara på skiva!


Ja, vi såg den konserten. Jag föll handlöst för Manos Pyrovolakis. Han utstrålade en sån enorm spelglädje, där han skuttade omkring på scenen. Ralia växte som artist och visade att hon kan mycket mer än bara "Ego gia sena". Kotsiras är ju alltid Kotsiras... helt underbar!!!!! Och VILKET leende, suck!!! När han sjöng sin oerhört vackra "Fylakas aggelos" grät jag faktiskt, för första och enda gången under någon konsert i år.

Men den kära Eleni.... ja, under slutfasen, när de genomförde ett kärleksdrama byggt på sånger, dämpade hon ner sig och var faktiskt riktigt bra. Men under hennes solopass lät hon för hemskt, gällt skrikande på högsta volym. Jag gick ner och gömde mig på toaletten tills hon skrikit färdigt. Aldrig mer Tsaligopoulou, tack! Och om jag MÅSTE, ska jag se till att ha öronproppar med... ;)

Karin

Marianne
2006-10-20, 11:23
Eleni.... ja, under slutfasen, när de genomförde ett kärleksdrama byggt på sånger, dämpade hon ner sig och var faktiskt riktigt bra.
Vad bra att ni upplevde Tsaligopoulou lite positiv i alla fall, trots allt;).
Och Ralia, ja visst "växer" hon som artist, det tycker jag också.
Manos Pyrovolakis:confused: - har jag tillgodo, ska hålla ögon och öron öppna.
Och Kotsiras kan man ju se igen och igen...

Jag har tänkt lite på den där otroliga fyrklövern som sjunger på Akti Piraeus, det kan ju hända att ni kan få mycket bättre platser än vi fick, värt att försöka kanske för artisterna måste vara en dröm för dig, Riitta!
Vad säger du, Kari? Skulle du kunna tänka dig att gå på Akti Piraeus igen?:(

Riitta
2006-10-20, 16:17
Det var ju tråkigt och höra att fyrklövern uppträder på ett så dåligt ställe:( Känns nästan att kan jag inte se dom så kan det kvitta med resan:o Vara där och veta att dom sjunger och inte komma dit blir för mycket:o

Får väl se om Parios kommer och sjunga.Det skulle ju kunna uppväga eländet:o

Riittabye_bye

Lissi
2006-10-20, 16:31
Känns nästan att kan jag inte se dom så kan det kvitta med resan:o Vara där och veta att dom sjunger och inte komma dit blir för mycket:o

Får väl se om Parios kommer och sjunga.Det skulle ju kunna uppväga eländet:o

Riittabye_bye

Men nu skämtar Du väl??:confused: Är det bara för konserter ni åker till Aten???;) Då törs man väl inte tala om att vi inte tänker se varken Remos eller Kotsiras FAST vi är där en vecka...Dalaras eller Alexiou ska det vara om vi ska lägga så mycket pengar på en konsert.. Parios såg vi ju förra året och det var en höjdare!! Remos och Kotsiras har jag ett par skivor av, men de är inte mina favoriter..Rätt slätstrukna mot Dalaras och Parios tycker jag....(Ursäkta alla fans....Ang_elx )
Jag ser fram emot en höjdarvecka i Aten även utan konsert....

Lissi - som lyssnat grekiskt hela eftermiddagen...

Marianne
2006-10-20, 17:53
Det var ju tråkigt och höra att fyrklövern uppträder på ett så dåligt ställe:( Känns nästan att kan jag inte se dom så kan det kvitta med resan:o

Nu ångrar jag att jag skrev något alls om Akti P. Jag ville absolut inte ta glädjen från dig, och frågan är ju om inte du/ni upplever Akti P. mycket annorlunda (kanske just för att ni inte har så stora förväntningar nu som vi hade). Akti P. är ju mer avslappnat än flotta Athinon Arena (och ganska skönt det också!) och nog måste de väl ha fixat mikrofonerna. Artisterna är ju så bra och verkliga favoriter, så inte ska du ge upp bara för att jag inte vill gå dit igen.
SÅ dåligt är det nog inte - de har ju fulla hus varje kväll de också!

Ivi
2006-10-20, 19:45
Kunde gissa att detta med konserttips skulle komma :( Har bara inte råd med Aten i vinter också snyft_drop

Ivi
-som planerar för Kreta till påsklovet och mest troligt Boston till sommarlovet för att ha råd med höstresan till någonstans i Grekland :D

kari
2006-10-22, 21:33
Det var ju tråkigt och höra att fyrklövern uppträder på ett så dåligt ställe:( Riittabye_bye

Jeg har ikke tenkt noe annet enn at de måtte ha tekniske problemer den kvelden vi var der, Riitta.
- for selv om grekere liker høyt lydnivå, så vet vi også hvor høyt de
e l s k e r sangene/musikken sin, og at mange hundre grekere, kveld etter kveld, sesong etter sesong sitter på A.P. og er fornøyd med en delvis forvrengt lyd kan jeg ikke tro.
Men for all del, Riitta, jeg VET det jo ikke.

Det jeg VET er at vi var en på kjempefin konsert, i et l o k a l e som j e g synes var like bra som Sfentona, men at plassen var TRANG er ingen overdrivelse. Vi bestillte jo sent, om det var like trangt for alle tør jeg ikke ha noen formening om.

Konserten var bare vår fjerde i Athen og for o s s har alle konsertene vært store opplevelser :)
Jeg håper du blir fornøyd med de konsertvalgene du/dere gjør, Riitta :D
:) Kari
- et par bilder, det ene viser at stemningen var på topp klapp_klap
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/AktiPiraeus3.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/AktiPiraeus2.jpg

Riitta
2006-10-22, 21:36
Igår kväll uppträdde ju hela fyrklövern på Stin Geia mas:) Det var härliggt och få se dom och tror att det var mest hyllning för Mitropanos.Han sjöng många fina sångerklapp_klap Dom andra tre sjöng bara lite,men jag stod 3 timmar framför datorn och njöt:D

Riittabye_bye

kari
2006-10-22, 23:06
Igår kväll uppträdde ju hela fyrklövern på Stin Geia mas:) Det var härliggt och få se dom och tror att det var mest hyllning för Mitropanos.Han sjöng många fina sångerklapp_klap Dom andra tre sjöng bara lite,men jag stod 3 timmar framför datorn och njöt:D Riittabye_bye
Ja. det var h e r l i g, jeg satt foran Pc'n hele programmet jeg og :D
- var bare inne i stua og var sosial i reklamepausene flabb_flab
Det er forresten 5 sangere som skal være på Akti Piraeus, det siste navnet "fant" jeg lenger ned i teksten :)
Aspasia Teofilou nevnes ikke i overskriften, men er med på bildet på http://www.melodia.gr Riktig søt er hun, og synger bra, du hørte og så henne også i "Stin Yeia Mas" i går :)
( hun satt ytterst ved bordet, ved siden av den andre unge sangerinnen, som igjen satt ved siden av Steliou)
:) Kari

kari
2006-10-22, 23:10
Vad säger du, Kari? Skulle du kunna tänka dig att gå på Akti Piraeus igen?:(
Ja, jeg tror det vil være hvilke sangere jeg får oppleve som kommer til å avgjøre hvor jeg kommer til å gå :) :) Kari

Marianne
2006-10-23, 12:09
Aspasia Teofilou nevnes ikke i overskriften, men er med på bildet på http://www.melodia.gr ... i Stin Geia Mas satt hun ytterst ved bordet, ved siden av den andre unge sangerinnen, som igjen satt ved siden av Steliou.:) Kari
Ja, jeg tror det vil være hvilke sangere jeg får oppleve som kommer til å avgjøre hvor jeg kommer til å gå :) :) Kari

Tack Kari, så fik vi linket var du brukar gå in och kolla konserter! (Lissi, kolla www.melodia.gr (http://www.melodia.gr) )
Kari, vet du också vad den unga vackra sångerskan heter, som satt mellan Aspasia Teofilou och Steliou Dionisiou? Jag menar hon var med i "Här är ditt liv" med Haris Alexiou i sin tid och jag fick absolut känslan av att hon var Alexious dotter - men stämmer det?:confused: Och vad heter hon? Katerina... nånting???:confused: Vem vet?
Jag förstår också så väl ditt val angående konserter, att det är vilka sångare du får uppleva som avgör ditt valklapp_klap !
Men efter lördagens Stin Geia Mas, så har vi nu inspelat hela 5-klövern och kan njuta "konserten" i soffan och med bra ljud till och med!_B-anana (så jag hoppar i alla fall över Akti Peiraiosflabb_flab ;)).

kari
2006-10-23, 23:01
[quote=Marianne;64086]
Kari, vet du också vad den unga vackra sångerskan heter, som satt mellan Aspasia Teofilou och Steliou Dionisiou? Jag menar hon var med i "Här är ditt liv" med Haris Alexiou i sin tid och jag fick absolut känslan av att hon var Alexious dotter - men stämmer det?:confused: Och vad heter hon? Katerina... nånting???:confused: Vem vet?

Jeg v e t dessverre ikke hva hun heter, men når du foreslår "Katerina" så tror jeg du har rett. Første gangen jeg så henne v a r i "Her er ditt liv" med Alexiou, og vi "diskuterte" den gangen om det kunne være hennes datter. Det er noen år siden det programmet ble sendt, hun var meget ung og litt rundere i kinnene da tror jeg (hvilke VIKTIGE detaljer :rolleyes: flabb_flab )
Siden har hun deltatt i "Stin Yeia Mas" flere ganger, men i det programmet sliter i alle fall jeg med å oppfatte det som blir sagt:mad:
Håper noen kan løse "gåten" :)
:) Kari