handdator

Visa fullständig version : elever strejkar


monica
2006-10-18, 18:24
Jaha, idag kom min 13 åriga son hem och var mäkta stolt.

Han har varit med om sin första strejk, eleverna i hans skola har strejkat idag. Eleverna har hängt hänglås på grindarna till ingången i skolan så att varken lärare eller rektor kommer in. Strejkvakter har setts ut och alla eleverna får komma in på skolgården men icke lärarna.:eek:

Eleverna strejkar emot för dyrt att köpa något att äta i kiosken Då de är tvingade att handla där när ingen mat serveras i skolan i Grekland , smutsiga toaletter, Att det ska kosta att gå i högre klasser, alltså inte högstadiet utan senare i livet.

Ja, vi får väl se hur detta slutar.

Det ska visst bli likadant imorgon, väntar med spänning.

Monica

Arne
2006-10-18, 18:30
Ja,,, Det är lysande!!!

Giv eleverna mitt fulla stöd!!!


Arne

monica
2006-10-18, 18:39
Ja,,, Det är lysande!!!
Giv eleverna mitt fulla stöd!!!

Arne

Tackar, det ska jag framföra

Monica

Masouraki
2006-10-18, 19:43
Va trevligt att de tar ställning och står upp för va de tycker.Hoppas de lyckas med sin sak.

monica
2006-10-19, 09:35
Liten direktrapport

Han kom hem nu sonen, strejk idag med.

Men han får pallra sig upp och gå till skolan i alla fall.
Vilket han faktiskt vill själv fast han är som en mumie på morron.
Kompisen låg hemma och sov och då menar man ju inte allvar med sin strejk.

Nej, ska man visa sin ståndpunkt får man banna mig gå dit och vara aktiv.
Även om man bara är 13 år.

Monica

Chras
2006-10-19, 09:38
"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli". Kul att höra om ungdomar som verkligen vill ta ställning för saker och ting. Detta ska stödjas. Hoppas att det går bra för dem.
Chras

Malina
2006-10-19, 09:53
Heja, heja! Civil "olydnad" är underbart!!!!

annakarin_persson83@
2006-10-23, 19:09
Hej!

Blev så glad av ditt inlägg, har själv studerat i Aten och strejk bland eleverna är inte ovanligt...(.det gav mig lite flashbacks!!!) I allafall inte på universitetenivå där skolan blockeras allt som oftast av studenterna och ingen personal får gå in i byggnaderna, speciellt lagom till examinationen. Så det är väl bara att vänja sig..... universitetseleverna strejkade för precis samma sak....

Alla ti na kanoume?? bye_bye