handdator

Visa fullständig version : Tersanas beach


pht
2006-10-18, 15:05
Hej alla glada Kalimeror. Sitter och funderar på vad man ska hitta på nästa sommar. Vi gjorde vår första resa till Kreta i somras, då vi besökte Kato Stalos under en vecka i Augusti. Helt ok, men lite för intensiv trafik för vår smak.
Har börjat fundera på östra sidan av Chania och har hittat en strand som heter Tersanas beach. Det skulle vara toppen om det finns nån som kan berätta lite mer om den och även om det är nån som har bott i Chorafakia.

carjoh
2006-10-18, 18:50
Hej.
Har varit 3 veckor på Kreta i september-oktober. Bodde strax utanför Stavros ( i närheten av Chorafakia). Stavros var en av de mest opersonliga och tråkiga byar vi sett i Grekland. På vägen in till Chania körde vi igenom Chorafakia, men fick ingen uppfattning om hur byn var. Inte särskilt stor dock. Såg inte hur stranden eller badandet var. Skyltar till rätt många mindre pensionat. Såg inte till några stora hotell ( och det är man ju alltid glad för!!). Där fanns några mindre supermarkets,2-3 stycken tyckte jag vi såg.

Passerade även en strand, Kalathas, som låg skyddad i en vik. Såg rätt fin ut men vägen gick liksom sidan om på ena sidan. Är man lite längre bort på stranden tror jag inte man störs av detta. Ingen särskilt trafikerad väg heller för den delen.

Körde förbi skylten till Tersanas men var aldrig där tyvärr. Stranden i Stavros var väl rätt bra, (beror ju på vad man har för referenser), men som sagt byn tyckte vi verkade urtrist.

Inte direkt svar på din fråga kanske....

Kalimera
2006-10-20, 10:12
Har börjat fundera på östra sidan av Chania och har hittat en strand som heter Tersanas beach.
Tersanas är en fin liten vik med två långgrunda och barnvänliga stränder. På stranden finns en enkel taverna. Området är lugnt, mest greker. Några pensionat. Ganska nära in till Chania. En rofylld plats.


http://i88.photobucket.com/albums/k166/Katapola/kreta_01.jpg

pht
2006-10-20, 13:50
Tack för svaren, och vilken underbar bild! Precis vad jag hade hoppats på.
Hur är det med Chorafakia? Ligger det på promenadavstånd eller behöver man fordon? Det finns ju lite mer husrum att välja på i byn.