handdator

Visa fullständig version : Stolle i Stockholm


Hasse
2006-10-17, 20:34
Sedan 1999 när jag började intressera mig för Grekland så har jag genom åren varit med om mycket i detta intresse. Både resor och mycket annat här på hemmaplan. En mycket kort händelse i dag är dock bland det märkligaste (och kortaste) jag sett.

Strax före kl. 17 var jag på väg hem från jobbet, promenerade längs Sveavägen i allsköns ro. Det går omkring mycket folk där den tiden, åt båda håll och lite vila och en bit mat hägrar ju alltid så dags. Ser plötsligt en mansperson med en tröja där en grekisk flagga pryder hans mage. Jag minns inte många andra detaljer förutom det att han har kortbyxor och på ryggen har han en capé, lång och bred ungefär som Batman, Zorro eller Stålmannen. Capén har symbolen för Aten-OS. Så här några timmar senare försöker jag se framför mig om han även hade lagerkrans på huvudet och lika eventuellt fåniga solglasögon. Kanske var det så.

Precis intill mig stannar han vid en papperskorg, antagligen letar han tomburkar, han har en kasse med sig. Jag har inte tid att stanna, vill hem. Många andra tittar på honom, det gäller att inte krocka med någon annan kvällstrött. Jag hann bara fundera varför i hela friden denna "stolle" väljer grekiskt "tema" för stolligheten att klä ut sig och knata runt och leta i papperskorgar ??

Ni andra i Stockholm - har ni eventuellt, möjligen, kanske sett denna person ?? Vet någon någonting om honom ?? Sannolikt inte är mitt eget svar, stan är stor.

Hajade till gjorde jag i alla fall !



Hasse :cool: flabb_flab

xenos
2006-10-17, 21:13
Ni andra i Stockholm - har ni eventuellt, möjligen, kanske sett denna person ?? Vet någon någonting om honom ?? Sannolikt inte är mitt eget svar, stan är stor. Hasse :cool: flabb_flab


Jag lovar! Det var inte jag.

Lefteris

Titti
2006-10-17, 21:20
Jodå, jag har sett honom vid flera tillfällen. Han har liksom en "lagerkrans" av silverlöv på huvudet, tror jag. Ofta ser man honom vid Centralen. Jag har för mig, att han har haft grekiska flaggan som cape.

Visst undrar man. Men det finns så mycket stollar, han är bara en i raden.

anoula
2006-10-17, 21:41
Jaaaa, han är ett original. Är det han som springer omkring halvnaken på vintern? Herr Grek har jobbat tillsammans med honom på en grekisk restaurang i Stockholm. Tror att han är italienare ursprungligen. Underlig person, men rätt sympatisk.

ENIAC
2006-10-17, 21:47
Kan det vara samme man som springer runt i trasiga jeansshorts på vintern och bar överkropp? Har sett honom på diverse bussar och gator runt om i Stockholm, oftast omkring Drottninggatan. Han verkar ganska harmlös, men att han inte fryser är en gåta...

Hasse
2006-10-17, 22:03
Jaaaa, han är ett original. Är det han som springer omkring halvnaken på vintern? Herr Grek har jobbat tillsammans med honom på en grekisk restaurang i Stockholm. Tror att han är italienare ursprungligen. Underlig person, men rätt sympatisk.



Den du tänker på här har ju t.o.m. varit intervjuad i tv för många år sedan. Italienare har jag för mig stämmer. Men då hade han jätteburr till frisyr, hade alltid endast kortbyxor, inget på överkroppen och övertygade alla att man kan vänja sig att inte frysa hur kallt det än blir (i Sverige).



Hasse :cool:

Frappe
2006-10-23, 11:16
Såg denna man i lördags i Hägersten... med olivkransen runt skallen och OS capén. Det är som ni säger finns 2 st Greklands Stollar i Stockholm.....
Den andra har burrigt hår och skägg alltid shorts vintertid och springer omkring med en radio.Ang_elx

Camilla

Hellen
2006-10-23, 11:22
Det är som ni säger finns 2 st Greklands Stollar i Stockholm.....
Camilla

Bara två:rolleyes: , tycker mig sett Stockholms orter på fler användare än så...flabb_flab flabb_flab
// Helén

Cecilia
2006-10-23, 11:46
Hägersten alltså. Då lär han alltså se de flesta stadsdelarna under sin löprunda .... För jag har också sett honom - på Söder, där jag bor. Så han måste springa rätt långt med andra ord!

- Cecilia
(som i år sprang Stockholm Marathon och fick nog av längre löpturer)

Frappe
2006-10-23, 11:48
Bara två:rolleyes: , tycker mig sett Stockholms orter på fler användare än så...flabb_flab flabb_flab
// Helén

Du var snabbast :) väntade mig att någon/ra skulle reagera på just detta flabb_flab

Camilla

Ioslina
2006-10-23, 11:57
De ena som ni skriver om, var väl med i hundra höjdare??

Frappe
2006-10-23, 19:55
De ena som ni skriver om, var väl med i hundra höjdare??

Jepp han med burret! :)

Kalimera
2006-10-25, 12:26
Såg honom på Slussens t-banestation i måndags. En märklig syn. Han var den snabbaste burkplockare jag någonsin sett. Måste vara inspirerad av Kenteris. Kanske är det därför han bär en sådan utstyrsel. ;)