handdator

Visa fullständig version : Göteborg-Athén


ullis
2006-10-16, 15:04
Flyme presenterar idag delar av sitt sommarprogram! Nytt för i år är Landvetter-Athen, för ynka priset 495:- resp 361:- enkel väg. Resorna börjar i mars och man hade idag släppt biljetter fram till mitten av juni, resten släpps under denna vecka. Riktigt bra flygtider också med avgång Gbg 07.00 och hem fr Athen 13.00. Dessvärre finns ännu inga biljetter till chania ännu, det var vår planering för sommaren, men jag hoppas att de kommer att trafikera den sträckan också under 2007.

Hälsningar Ullis

inkfish
2006-10-16, 15:24
Tack ullis!

Men jag vet inte jag, det går knappt en dag utan att man läser om Fly me:s ekonomiska trassel... Finns de kvar nästa säsong?

Stina
2006-10-16, 16:44
Yes, yes, yes!!!! _B-anana _B-anana
Som jag har väntat på direktflyg från Göteborg till Athen.
Måtte nu bara inte flygbolaget gå i konkurs, håller tummarna för att det inte blir så.

Stina:)

Janérik
2006-10-16, 22:28
Riktigt bra flygtider också med avgång Gbg 07.00 och hem fr Athen 13.00.
Hälsningar Ullis
Tänk va man kan ha olika uppfattning om bra flygtider.
Avgång 07.00 är kanske bra för de som bor närmast flygplatsen, fast för mej skulle det då vara på tok för tidigt ändå. Skillnaden mellan att komma till Aten kl 12 i stället för kl 14 är att man får vänta två timmar längre på båten vidare. Skillnaden med avgång kl 09 i stället för kl 07 är att man inte behöver gå upp mitt i natten, har de dessutom avgång kl 10 så kan man kanske klara sej med en övernattning mindre längs vägen till Grekland.
Att åka från Aten kl 13 betyder att man ska ha en natt i Aten på hemväg, det går inga båtar från ö-världen som är så tidigt i Pireus så man hinner med det flyget (om det inte råkar gå en nattbåt och det var det dåligt med i år).
En avgång vid 17-18 tiden gör ju att man kan våga sej på att vara sista natten på Naxos eller Paros och ändå hinna med flyget hem. Visst det blir kanske en övernattning i Sverige på hemväg men det är ganska mycket smidigare ändå än att hitta ennattshotell i Aten/Pireus.

Mvh Janérik (som iofs åker från ARN men det är lika illa där med flygtiderna)

Elisabet
2006-10-17, 08:04
Tänk va man kan ha olika uppfattning om bra flygtider. Det finns INGET som man inte kan ha olika uppfattning om! :)
Visste man inte det innan, så har man sannerligen lärt sig det av Kalimera :)

Eva L
2006-10-17, 08:44
Ja 6 eller 7 är värsta tänkbara flygtider och av någon anledning går planen nästan alltid då. Tack vare Rest and Fly kostar övernattningen inte längre så mycket men visst för den som reser ensam blir det ändå några hundra. Billigare för två som kan dela på rummet. De olika åsikterna i den här frågan speglar väl mest att vi är ett avlångt land och vi norrlänningar skrattar lite åt göteborgarna som tycker att det är långt till Arlanda.;) Många är de norrlänningar som har betydligt längre.

Eva

Elisabet
2006-10-17, 08:49
vi norrlänningar skrattar lite åt göteborgarna som tycker att det är långt till Arlanda.;) När det sades att halva Sverige inte längre kan komma till Grekland för att några avgångar har dragits in på Sturup då skrattade inte jag. Då SUCKADE jag ;)

Fast nu är det nog risk vi spårar ur, för det här kan man prata länge om ;)

ullis
2006-10-17, 14:28
Javisst är det så att olika avgångar passar olika! Själv tillhör jag dem som gillar att komma fram på dagen, så jag kan göra mig en uppfattning om "var jag är" och dessutom ta ett dopp redan dag 1! Om jag får åka till flygplatsen mitt i natten går i värsta fall, men helst knoppar vi på hotell natten innan. Då startar ju semestern bra med en smaskig frukostbuffé dessutom:)!

Själv bokade vi igår flygstolar till Kreta i juni, nu kan inte ens oktoberrusket göra anspråk på mitt humör!

Hälsningar Ullis

Netwolf
2006-10-17, 16:05
Javisst är det så att olika avgångar passar olika! Själv tillhör jag dem som gillar att komma fram på dagen, så jag kan göra mig en uppfattning om "var jag är" och dessutom ta ett dopp redan dag 1! Om jag får åka till flygplatsen mitt i natten går i värsta fall, men helst knoppar vi på hotell natten innan. Då startar ju semestern bra med en smaskig frukostbuffé dessutom:)!


Själv gillar jag att komma fram vid lunchtid, så att man får beställa sin första greksallad och Mythos.

/Netwolf

ullis
2006-10-17, 18:35
Ja, tänk vilken härlig känsla! Och efter salladen och, retsinan för min del, kommer det efterlängtade doppet!

Ullis

pianilss
2006-10-24, 13:15
Vågar man boka tror ni? Tänker på ev konkurser. Var med om Hellaskonkursen för ett antal år sedan och fick övernatta på flygplatsen då. Jag minns hur det var med guider som svimmade och stökigt och bökigt. Usch nej det vill jag inte vara med om igen! snyft_drop

kopstad
2006-10-24, 13:26
Nä, visst känns det otryggt med Fly Me. Läste i tidningen att nu tänker dom starta upp lågprisflyg till Bangkok också ... För att ha trasslig ekonomi och dessutom enligt vissa källor gå med förlust, så tycker jag att deras satsningar är något djärva... Personligen bor jag 7 mil från Göteborg men vågar inte boka med Fly Me, trots deras konkurrenskraftiga priser. Jag är kanske ovanligt försiktig, eftersom jag själv arbetar med ekonomi, men det är inte så roligt att planlägga en resa utifrån bokade biljetter med Fly Me och sedan stå där med lång näsa vid en ev konkurs och behöva boka om till dyrare biljetter. Men kanske jag är lite för försiktig föstås ...

pianilss
2006-10-28, 16:06
Jag bor själv ca 8 mil från Gbg (Tvååker) men tänker som du....vågar inte riktigt! Nej jag avvaktar nog och ser om jag kan hitta andra biljetter......:rolleyes:

Annwi
2006-10-31, 14:29
Bokade igår flygbiljetter på Fly me för 900 kr enkel väg inklusive skatter och avgifter. Börjar båtluffen på Rhodos i mitten av juni och flyger hem till Göteborg från Athen 15 dagar senare klapp_klap ! Det fanns billigare biljetter om man har möjlighet att åka tex innan skolorna slutar, men jag tycker att 1800 kr t o r är ett riktigt bra pris, i alla fall från Göteborg. Tidigare har vi åkt från Stockholm eller Kastrup men är :D nu när Fly me har billiga flygstolar till både Athen och Rhodos hemifrån! Dessutom är inte Rhodos så bakvänt att börja ö-luffen ifrån som jag först tänkte. Det går ju snabbare att komma till fantastiska Amorgos därifrån än från Pireus!

Annwi
2006-10-31, 14:55
Är medveten om att det går dåligt för Fly me men chansar! Går det vägen kommer vi billigt till Grekland och går bolaget i konkurs har vi inte förlorat så stor summa, men visst känns det som lite gambling!