handdator

Visa fullständig version : Spegel, spegel på väggen där...

Kalimera
2006-10-11, 12:24
Hur ofta sitter speglarna på grekiska pensionat i rätt höjd? Svar: nästan aldrig. Ibland undrar jag om det finns en lag som säger att speglarna måste sitta så att man bara ser magen. I enstaka fall är det tvärtom: man måste ställa sig på en stol för att se hur man ser ut i håret. Men oftast får man krypa på golvet för att se överdelen på kroppen. Varför gör di på dette viset?

http://www.kalimera.nu/bilder/forum/spegel.jpg

Bilden togs på ett nybyggt ställe nu i september. Det finns hur mycket plats som helst på väggen, ändå sitter spegeln nästan i golvhöjd. Why?

Netwolf
2006-10-11, 13:44
Bilden togs på ett nybyggt ställe nu i september

ha-ha-ha! Känner igen stället och rummet. Bodde i samma rum på Honeymoon för nån månad sen.flabb_flab

Jag och min fru ställde samma fråga som ni. Varför i helskotta sitter den spegeln där??? Ytterdörren var lustigt placerad med, Den gick ju inte att öppna helt i och med att fönstret tog emot.

/Netwolf

Kalimera
2006-10-11, 13:46
Kanske ska det stå ett litet toalettbord/skrivbord under som de (du?:rolleyes: ) flyttat på? Fick inte plats något bord. Även om det vore så vill jag se hela min läckra kropp i spegeln. :D

Marouli
2006-10-11, 13:46
Kan det inte vara av ren omtanke man placerar spegeln på det viset:rolleyes: ? Jag menar... mitt ansikte förändras inte så mycket på greklandsresorna men magomfånget kan förändras dramatiskt:eek: och de vänliga grekerna kanske vill att man ska kunna se och hålla koll på den kroppsdelen! Bara en tanke...;)

CamillaN
2006-10-11, 13:55
På stället vi bodde på nu i somras på Skiathos fanns endast en liten spegel i ca storlek som en veckotidning... om den ens var så stor ... där kunde man inte se mycke precis. __D
//Camilla.

Carina
2006-10-13, 10:57
Det kanske helt enkelt fanns en passande krok, onödigt att sätta upp en ny!

PO
2006-10-13, 11:27
Jag tror på en skada eller fläck på väggen.

//PO