handdator

Visa fullständig version : Sterling slipper 2007-billetter


malou
2006-10-10, 22:16
Hei,
klapp_klap i morgen tidlig slipper Sterling sommer-billetter.

emy
2006-10-11, 10:25
inte spec.billigt till kreta iaf.
/emy

lenapg
2006-10-11, 10:39
Håller med!
Lenapg

Kalimera
2006-10-11, 10:54
Satt på låset och skulle boka en aprilresa. Men det visade sig att de inte flyger i april. :mad:

CarinaN
2006-10-11, 11:24
Vilka datum jag än testar att boka så får jag svaret att det är fullbokat. Maj, juni, juli.... det kan väl inte vara möjligt? Måste vara fel på bokningssidan....väl?

Carina

Kalimera
2006-10-11, 11:28
Måste vara fel på bokningssidan....väl?
Troligen. Sidan har gått upp och ner hela morgonen. Det är ett jäkla tryck efter biljetter. Inte bara till Aten.

Cecilia
2006-10-11, 16:12
Nu funkar sidan utmärkt! :) Går att hitta riktigt billiga biljetter till t ex Aten om man inte åker under en helg. Exempel: 2796 kronor tur och retur för två pers. Utresa onsdag 13 juni. Hemresa måndag 16 juli.

- Cecilia
(som jobbar skift och enligt vaktlista, och därför inte kan boka sommarsemestern förrän tidigast i maj 2007)
snyft_drop

CarinaN
2006-10-11, 18:33
Konstigt! När jag tittar på de datum som du beskriver så blir det 3796 danska kronor tur och retur för 2 personer. Och det är f ö det billigaste jag lyckas hitta vilka datum jag än slår på. Förra året åkte vi med Sterling för ca 2500 danska. Så det är betydligt dyrare i år.

Carina

Ruby
2006-10-11, 18:59
Konstigt! När jag tittar på de datum som du beskriver så blir det 3796 danska kronor tur och retur för 2 personer. Det måste bero på att du Carina reser från Köpenhamn medan Cecilia reser från Stockholm. Konstigt att priset skiljer sig så pass mycket när det ju faktiskt är närmare till Aten från Köpenhamn än från Stockholm.

Ruby

Peter
2006-10-11, 19:25
Jag kollade också i dag. Kph - Athen TOR i Juni 12 dagar och fick priset 1498 Danska, dvs strax under 2000 SEK. Jag tänkte inte boka ännu utan bara se prisläget. Och det priset tycker jag är helt OK.:D

Däremot så kostar taxi Svedala - Svågertorp enkelresa 325:- :eek: TOR kostar då Taxin 1/3-del av flygresan till Athen!!!! Och det tycker jag INTE är OK :mad: __D snyft_drop

Peter

ciakoohler
2006-10-11, 19:40
Du får väl gå eller be nån köra dig .Lite långt från Bjuv annars skule jag ställt upp :rolleyes:

CarinaN
2006-10-11, 20:40
Det måste bero på att du Carina reser från Köpenhamn medan Cecilia reser från Stockholm. Konstigt att priset skiljer sig så pass mycket när det ju faktiskt är närmare till Aten från Köpenhamn än från Stockholm.

Ruby

Aha, det tänkte jag inte på. Håller med om att det är konstigt. Har för mig att det var tvärtom förra året.

Hellen
2006-10-15, 23:03
Satt på låset och skulle boka en aprilresa. Men det visade sig att de inte flyger i april. :mad:

Fly Me har enligt deras hemsida planer på att göra så, visserligen från Göteborg, men Sthlm- Gbg kostar ju "nästan ingenting"

// Helén som nog siktar på en påsklovresa

Ivi
2006-10-16, 17:26
En till här som gärna reser under påsklovet, MEN någonstans läste jag att FlyMe har en del problem...så jag undrar, om man vågar :(
Att ta sig från Luleå till G-borg är inte speciellt billigt heller!

Ivi

Hellen
2006-10-16, 19:25
En till här som gärna reser under påsklovet, MEN någonstans läste jag att FlyMe har en del problem...så jag undrar, om man vågar :(
Att ta sig från Luleå till G-borg är inte speciellt billigt heller!
Ivi

Med en anslutningsresa så blir ju priset ett annat, annars kan man ju chansa för ca 800:-/ person, inget kul att bli strandsatt.
Man får väl ha is i magen och invänta att resedatumet kryper närmare.

// Helén

Janérik
2006-10-16, 22:34
Att ta sig från Luleå till G-borg är inte speciellt billigt heller!

Ivi
Jag tittade som hastigast på FlyMes hemsida, LLA-ARN 178 kr, ARN-GOT 158 kr, detta i slutet på April. Det kan man nästan inte ens klaga på att det är dyrt, osäkert dock om det tillkommer lite avgifter på det men det är nog billigt ändå.
Sedan om det är så jäkla roligt att flyga LLA-ARN-GOT-ATH på en dag (blir väl en övernattning längs vägen också) kan man ju diskutera.

Mvh Janérik

Elisabet
2006-10-17, 08:14
osäkert dock om det tillkommer lite avgifter på det men det är nog billigt ändå. För 178 flyger man inte från Luleå till Sth, så visst tillkommer det avgifter! 348 kostar båda biljetterna efter tilläggsavgifter. 1400 tor med andra ord. Iofs ett bra pris det med. Och någon övernattning behöver det inte bli, första flyget från Kallax går ju kl 7.

Ivi
2006-10-17, 18:10
Nu har jag inte mitt påsklov i slutet av april, utan under andra veckan av april :(
Men det löser sig säkert på något sätt i alla fall :) Vi SKA till Chania-Rethymnon och helst till Sitia också, vårvandring lockar sååå. Vandrade genom Zakros-ravinen i närheten av Sitia under första veckan av oktober. Det var en mycket "snäll" vandring, så nu kan jag tänka mig Imbros t.ex. :)

Ivi

Eva L
2006-10-17, 21:41
Ibland är det inte möjligt att vandra i Kretas raviner redan i april. Alldeles för mycket vatten. Samaria brukar öppna först i maj.

Eva

Elisabet
2006-10-18, 08:31
Nu har jag inte mitt påsklov i slutet av april, utan under andra veckan av april :(Jag förstod det, påsklov har man ju vanligen i anslutning till påsken ;) De priser jag hittade gäller den veckan. Kollade dock inte under själva helgen.