handdator

Visa fullständig version : Hemma...fysiskt


Ivi
2006-10-10, 19:15
Nu borde jag kanske ha landat även mentalt, men oj vad svårt det är! Har till och med märkt, att svenska ord har jag fått söka i hjärnkontoret efter två och en halv veckas vistelse på Karpathos och Kreta :D Det blev MINST lika mycket att använda engelskan och det lilla jag kan på grekiska.

Just nu orkar jag endast sammanfatta vår resa med ett ord: UNDERBART!

Så småningom (med hjälp av dagboken) kommer det en liten reseberättelse också. Måste bara packa upp resväskan, som står i hallen sedan söndagen Ang_elx och lyssna på skivorna jag köpte och...ja, ni vet!

Ivi

Lisbeth K
2006-10-10, 19:54
Välkommen hem Ivi!
Jo visst vet jag hur det känns, har fortfarande efter snart 2 veckor hemma fortfarande inte landat med själen......:confused:
Kanske kommer den, eller så väntar den kvar i Grekland:p

Riitta
2006-10-10, 20:39
Kan tala om att det tar lång tid och hitta själen när man kommit hem:o :)
Fast det vet ju dom flesta:rolleyes:

Riittabye_bye

Lissi
2006-10-10, 21:11
Välkommen hem!!
Vi ser fram emot resebrev.

Jo visst känner man igen känslorna.....Det är ju en tröst dock att de flesta av oss som skriver här ju ändå vet att man snart ska tillbaks igen....;) .

Vi känner ibland min andra hälft och jag att vi ska åka någon annanstans på sommarsemester, (Italien eller Spanien) , men innerst inne vet vi ju att när det väl ska till så blir det Grekland i alla fall.....flabb_flab
Det kanske skulle gå bättre att byta resmål om man inte var inne på Kalimera varje dag, eller vad tror ni??Ang_elx

Lissi - som redan bokat nästa resa

Titti
2006-10-10, 21:52
bye_bye Välkommen hem Ivi! Förstår att du känner dig nöjd och glad efter din semester. Jag säger som Lisbeth, att jag har heller inte riktigt landat ännu, snart två veckor efter hemkomsten. Men det är härligt att ha foton att titta på och minnas!

inkfish
2006-10-10, 21:58
Härligt att höra Ivi!:)

Nu borde jag kanske ha landat även mentalt, men oj vad svårt det är! Har till och med märkt, att svenska ord har jag fått söka i hjärnkontoret efter två och en halv veckas vistelse på Karpathos och Kreta


Ett annat symtom som jag brukar lida av när jag kommer hem är att jag ser nån på stan, hajar till och tänker "Där kommer ju... nävisst nä, h*n bor på Karpathos och nu är jag i Göteborg" flabb_flab

Nora
2006-10-12, 08:32
Velkommen hjem, Ivi! Følelsen lyder kjent, ja..:o Den kommer faktisk litt tilbake når jeg leser det du skriver! Men det er jo godt å vite at man kommer tilbake igjen!:)