handdator

Visa fullständig version : Planerar resa till Parga, tips på boende


Novis
2006-10-09, 08:41
Besökte Parga sommaren 2005, och hade en väldigt lyckad semester tack vare alla de tips vi fick här på Kalimera. Dock fanns det en massa vi inte hann med, och många saker blev ogjorda (bl.a. utfärden till Meteora). I sommar blev det Santorini, men nu planerar vi ett nytt besök till Parga för nästa sommar.
Senast åkte vi på färdig paketresa, men den här gången tänkte vi ta flyget och boka boendet själva. Hittade en lokal arrangör, Ephira Travel, som har ett väldigt brett urval av boende. Någon här som har erfarenhet av dem, fungerar arrangemangen och bokandet? Alternativt är det någon som har bra tips på boende i Parga (inte Valtos sidan) för fyra (två vuxna och två tonåringar) med kort avstånd till centrum och stranden?

Eva L
2006-10-09, 09:35
Personligen föredrar jag att boka boende direkt av hotellet och inte via en agent. Antingen på plats eller via direktkontakt hemifrån. Ann och Tommy bodde bra, billigt, centralt när vi möttes i Parga. Ann här i forumet kan säkert ge dig deras namn och telefonnummer. Boendet hade en bra taverna men jag kommer inte ihåg namnet. Kanske Dokus men bara kanske.

Eva

lejdy_di
2007-03-05, 17:41
Alternativt är det någon som har bra tips på boende i Parga (inte Valtos sidan) för fyra (två vuxna och två tonåringar) med kort avstånd till centrum och stranden?

Hejsan! Vad trevligt att ni kommer ner till Parga! Kom gärna in till Blue Bar och hälsa på mig då, jag jobbar där hela sommaren (igen). _B-anana Jag har ingen erfarenhet av Ephira Travel, men jag kan försöka ta reda på lite telefonnummer till olika studios som inte bara har charterrum. Återkommer med det till dig här!
Hälsningar Diana

lejdy_di
2007-03-17, 19:52
Hej igen.
Jag rekommenderar Villa Rosa, som ligger nära Krioneri Beach i parga, eller hotell Rezi, som ligger på samma sida som Villa Rosa. Jag bor också nära hotell Rezi, och det är helt okej.
Hälsningar Diana

Tom
2007-03-17, 20:24
Hej !

Du som kan Ditt Parga. Denna Yngling på bif. bild .

Vassilis !

http://i26.photobucket.com/albums/c139/TomGustafsson/Untitled-Scanned-100_redigerad.jpg

Broder till Barbara (handlarens fru i korsningen Parga/Aiga)
Sedemera bartender på Blue Bar, jobbar han fortfarande på Blue Bar ?

I så fall , hälsa honom från Tom & Bodil (Mc/paret från Svergie)
(Bilden tagen 1996 då han jobbade hos svågern,George= handlaren som hade restarurang där Chinaresturangen ligger)

/ Tom & Bodil

lejdy_di
2007-03-20, 23:11
Hej !
Du som kan Ditt Parga. Denna Yngling på bif. bild .
Vassilis !
I så fall , hälsa honom från Tom & Bodil (Mc/paret från Svergie)



Hejsan Tom och Bodil!!!
Nejdu, han jobbar inte kvar på Blue Bar. Jag kan fråga om min sambo känner honom, han har jobbat på Blue Bar i 6 år. Ni kanske känner igen honom istället? Han heter Dimitris, men kallas Jimmy, är kort och är otroligt öppen och pratglad.
Som sagt, ska fråga om Jimmy känner han som ni sökte. I så fall ska jag hälsa från er genom honom!
Hälsningar Diana

Ziggy
2007-04-09, 10:07
Vi var i Parga sommeren 2006. Vi reiste med Apollo, og bodde på Hotell Angela. Angela ligger noen 2-300 meter fra Parga sentrum rett på Piso Krioneri stranden. Hvis du ikke absolutt må ha sandstrand er stranden ved Angela kjempebra. Prøv å få rom med strandutsikt. Et enkelt, men utmerket hotell med svensktalende eiere (uten at det var avgjørende).

Sigb

Homeros
2007-07-05, 14:36
Var i Parga för nio år sedan och bodde då på Margaritis. Ett fräscht hotell av mellanklass-standard med en mycket trevlig värdfamilj.
Parga är en av mina favoritbyar i Grekland tillsammans med Naxos stad.

//Homeros

brili
2007-08-14, 16:44
Bacoli hotel er vår favoritt, nær byen, men likevel i rolige omgivelser.Pool med pool-bar,kjapt å gå til byen og bystranden...fin vei opp trappene i byen til Valtos...nært...ALLT!klapp_klap

PO
2007-08-14, 18:52
Håller med Lady Di och rekommenderar Villa Rosa (Apollo) mycket lugnt och trevligt, lagom promenad till centrum. Läget är inte så pjåkigt vid stranden och stora ljusa rum, frukosten dock ganska mager, kaffe/te och två mackor.

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Parga%202004/normal_P5160324.JPG

//PO

bon
2007-08-14, 20:09
PO

När tog du bilden, antingen väldigt länge sedan eller så byter Parga ut staketet vid vägen? Det ser lite tomt ut.

birgitta

PO
2007-08-14, 20:14
Bilden är tagen Maj 2004 och man höll just på att renovera hela promenaden.

//PO

bon
2007-08-14, 20:41
Bilden är tagen Maj 2004 och man höll just på att renovera hela promenaden.

Visstja, det var väl det året som borgmästeren beordrade att alla borden skulle stå vid köksidan och inte havssidan om vägen. Men om du var där i maj så kanske du aldrig såg det.

birgitta