handdator

Visa fullständig version : Prag!


Frappe
2006-10-06, 20:53
Jag kommer vara i Prag den 15-17 okt och flyger då tidigt på söndagen för att kunna se lite av stan! 16-17 ere jobb för hela slanten :( Så det är en hel söndag vi pratar om, Har någon tips? vad är värt att se? vad kan man hinna se? äta? dricka? ÖL vet jag att ska finnas god! :)

Camilla

Masouraki
2006-10-06, 22:01
Vad härligt.Prag är så vackert.Att gå på karlsbron längtar jag tillbaks till.Du kommer att få en mysig söndag i Prag.

anoula
2006-10-07, 09:25
Oj! Jag var i Prag 1989, och det är mycket som förändrats sedan dess kan jag tänka mig... Jag var nog dessutom för ung för att uppskatta det fullt ut.
Vi var där med två gymnasieklasser från musiklinjen och vi uppträdde med diverse konserter i stan. Har ett starkt minne från en spontan konsert i en kyrka med några ur gruppen och där bl.a. Lisa Ekdahl (som gick i klassen över mig) deltog. Magiskt var det.

Människorna är vänliga och staden är mycket vacker, så det blir nog bra vad du än hittar på!

Chras
2006-10-07, 10:10
Visserligen var det några år sedan sista besöket i Prag. Jföreslår att Du tar Dig upp till slottet med allmänna kommunikationsmedel. Sedan strövar Du runt där bland de gamla högreståndshusen för att sedan ta Dig ned via en massar trappor till Karlsbron. Fortsätt över i gamla stan och sluta vid Vaclavplatsen. Är vädret bra är detta en promenad som kan ta hela dagen.
Lycka till
Chras