handdator

Visa fullständig version : Också en Greklandsälskare


inkfish
2006-10-06, 12:56
Ena katten blev plötsligt lös i magen. Inte rännskita, men betydligt lösare än vanligt och jag grubblade som sjutton för det fanns liksom ingen anledning. Han får samma mat som alltid, han är innekatt och får inte i sig nåt främmande osv.

I badrummet häromkvällen fattade jag plötsligt. Han hoppade upp på badkarskanten och började uppvakta - olivtvålen! Den som jag hade med mig hem från Grekland nyligen. Han strök kinderna, halsen och sidan av nacken mot den. Och jag insåg att jag sett honom göra det ett par dagar tidigare också.

Då fattade jag. Tvål. Med olivolja. Naturligtvis slickade han sig ordentligt när han kelat med tvålen, det är inte omöjligt att han slickat direkt på tvålen också. På det viset oljade han tarmen.

Och min andra katt gillar oliver så jag har förstått att lukten är god i kattnosar.

Men vilken puckokattflabb_flab. Nu har jag gömt tvålen och i går bajsade han en helt normalfast korv igen:D. (Den sista upplysningen är avsedd för intresseklubbens noteringar)

Hasse
2006-10-06, 13:20
Men vilken puckokattflabb_flab. Nu har jag gömt tvålen och i går bajsade han en helt normalfast korv igen:D. (Den sista upplysningen är avsedd för intresseklubbens noteringar)


Well, I don´t mind.......

flabb_flab flabb_flab flabb_flab


Hasse (delägare i katt, dvs. Husse)

Lissi
2006-10-06, 16:54
Hasse (delägare i katt, dvs. Husse)

Är man HUSSE till en katt??:confused: Ang_elx

Lissi - som inte har katt, vilket ju märks av frågan;)

yeasou
2006-10-07, 11:10
Självklart är man husse till sin katt! Apropå greklandsälskare, detta är vår katt "Yeasou". Hon gillar papperspåsar, och de som kan lite om grekiska viner ser var denna påse kommer ifrån:)
MVH
Yeasou´s husse_B-anana

http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/YeasoutheBoutaricat2.jpg

PO
2006-10-07, 11:43
Läste nå´nstans att hundar har husse och matte medan katter har personal.. Det stämmer bra på våra två loppsäc.. f´låt europeiska korthår.

Och på tal om katter och diarré (kräsmagade ombedes sluta läsa här!) så låg jag på Nidristranden och kelade tankspritt med hotellkatten och när den såg ut att vilja hoppa upp så lyfte jag upp den som jag brukar hemma, samtidigt blir katten skrämd av något (mig :rolleyes: ?) och skiter helt enkelt på sig och mig! __D :eek: Som tur var kunde jag ju hoppa i drickat och vaska av mig men aptiten kom av sig en bra stund.

//PO :)
"brun utan sol!"

inkfish
2006-10-07, 19:04
Well, I don´t mind.......

flabb_flab flabb_flab flabb_flab



Skönt att vara förstådd;) flabb_flab

Klart man är husse till sin katt! Eller personal, som PO säger. Fast jag brukar snarare kalla mig burköppnare och tjänstehjon:o

Fin liten sköldpaddskisse, Yeasou! Klok katta också som lägger beslag på just en Boutaripåse:D

PO: URRK:eek:

Abi
2006-10-08, 19:02
//PO :)
"brun utan sol!"

:eek: Det måste vara bättre med solflabb_flab .

bye_bye Abi

PO
2006-10-08, 19:08
Alla gånger!


//PO :)