handdator

Visa fullständig version : Fly Me illa ute ?


PO
2006-10-04, 11:09
Företaget har inte längre resegaranti

Läs mer (http://www.n24.se/ego/469/http://www.n24.se/dynamiskt/tjansteforetag/did_13780019.asp)

//PO

Hasse
2006-10-04, 11:51
Har de över huvudtaget haft någon tidigare ?



Hasse :confused:

PO
2006-10-04, 12:08
Förmodligen inte och företaget säljer inte heller paketresor utan bara flygstolar, som ändå inte omfattas av garantin...
Själva nyheten är ju att aktien/företaget går dåligt och man "underförstått" kanske ska tänka sig för innan man köper biljett.
Egentligen en rätt ful journalistik.

KUNGEN NAKEN
OCH BLODIG!
När han föddes utan komplikationer för rätt länge sedan, folket jublade!

//PO

inkfish
2006-10-04, 14:33
Inte är det ful journalistik. Artikeln verkar ju föranledd av att oroliga fly me-kunder hört av sig till Kammarkollegiet, då är det ju bra att det reds ut vad som gäller.

Det är ju du själv som skriver Företaget har inte längre resegaranti - och det är ju fel, de har aldrig haft nån. Det framgår ju av artikeln;)

Sen tycker jag iofs att det är konstigt att den där artikeln ska behövas, folk verkar köpa biljetter utan att ha en susning vad som gäller om det krisar. Det är ju ingen slump att vissa slags biljetter är enormt mycket billigare än andra.

PO
2006-10-04, 22:25
Jo jag tycker det är ganska fult att sätta en fet rubrik som säger:
"Ingen resegaranti i Flyme" för att längre ner i artikeln säga: "detta inte bara gäller Flyme, utan alla reguljärflygbolag." Ärligare rubrik hade väl varit att skriva "Flyme går uselt" och sedan uppmärksamma läsarna om att garanti saknas osv.

Aftonbladet.se hade samma stora rubrik med länk till artikeln samt en bild på ett Flyme-plan, den är väck nu, kanske har de också tänkt om.

Jag medger min feltolkning av rubriken men tycker väl att om nån´ting rubriceras som en nyhet så bör det väl på något sätt vara en skillnad mot tidigare tillstånd, eller? ;) Min tanke var hursomhelst enbart att passa informationen vidare.

//PO

Yak
2006-10-05, 16:25
Faktum är att Fly me går med kraftig förlust enligt halvårsresultatet för 06. Samtidigt redovisar man ordentliga tillväxttal för i trafikrapporterna månad för månad. Dock är det ganska svårt att försöka sätta sej in i deras jämförelsetal. Vissa hävdar att det bara är en tidsfråga innan dom måste konkursa, andra tror att deras tillväxt kommer rädda verksamheten.
De har ju fått en fd SAS-chef (Finn Thaulow) som styrelseordförande, vilket kanske kan rädda verksamheten. Vi får väl se hur det går. Risken är att dom inte överlever vintern, när alla "semesterdestinationerna" går på lågtrafik.
Jag skulle definitivt inte köpa några aktier i Fly Me i dagsläget. Att köpa biljetter av dom skulle jag nog kunna göra, om jag skulle flyga inom en snar tid.
Jag blev själv strandsatt i Grekland sommaren 03 efter att Aer Olympic konkursade, så det är helst inte något jag vill utsätta mej för igen :rolleyes: