handdator

Visa fullständig version : Nu börjar det..


Riitta
2006-10-03, 15:54
Så roligt att fototävlingen är igång igen_B-anana
Lika spännande varje år och massor av fina bilder arr glädjas åt:)
Undrar om det blir lika många bilder i år som förra åretAng_elx

Riitta,bildgalen:o bye_bye

Marianne
2006-10-09, 21:38
När man ser Jannes Veckans Bild och Veckans Strand så blir man SÅ GLAD över att Janne inte får vara med och tävla! Vi andra hade knappast haft en chans;). HÄRLIGA bilder, Janne!klapp_klap

Riitta
2006-10-09, 21:39
Han skulle ju vinna med vilken bild som helst:D

Riittabye_bye

inkfish
2006-10-16, 12:24
Har ni skickat in nu då? Det har jag_B-anana

ENIAC
2006-10-16, 12:33
Inga bilder från mig i år, jag vill ju ge er andra en chans ;)

Skämt åsido, det blev några hundra foton från årets greklandsresor, men inga som är värda att tävla med. De bästa kom nog med i resebrevet, och det är ju kört :( Och jag som hade hoppats på att få vinna en tröja i rätt storlek den här gången...

inkfish
2006-10-16, 12:36
Puh, vilken tur att du inte är med:o ;)


Äh, tävla ändå! Jag har heller inget som givet håller för tävling och det var ännu sämre förra året, men jag är med i alla fall. Det är så kul att se sina egna bilder i tävlingen även om så många andra är bättre!:)

Elisabet
2006-10-16, 12:40
Säger detsamma! De flesta bilderna i tävlingen har ju egentligen inte tävlingskvalitet, men det är ju inte det som är det viktiga, utan att vi delar med oss av lite av det vi varit med om, den här gången på det här sättet, en annan gång med inlägg i forumet eller resebrev!

Riitta
2006-10-16, 12:47
Klart du skall vara med:) Detta är ju inte på blodigt allvar:)
Det skall bli spännande och se alla bilderna i morgonklapp_klap
Undrar om det är lika många som förra åretAng_elx

Riittabye_bye

ENIAC
2006-10-16, 12:50
Går tidsfristen ut 00:00 ikväll/inatt eller när är det? Jag ska till jobbet snart och är inte hemma förrän 23:00. Hinner jag? Kanske kan skaka fram något ändå om jag letar igenom korten en gång till :D

PO
2006-10-16, 12:59
Får man skryta lite om kära hustrun?

Hon vann Scanias fotoklubbs porträttävling med denne farbror från Telendos!

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Kalymnos%202004/normal_P9111275.JPG

//PO :)

Riitta
2006-10-16, 13:02
Grattis:) Det är väl TelendosprästenAng_elx
Skitigare präst än han får man leta efter:D

Riittabye_bye

Elisabet
2006-10-16, 13:06
Härlig bild! Hälsa och gratta!

PO
2006-10-16, 13:12
Hälsningar skall framföras och visst är det prällen, en ovanligt arbetsam sådan tyckte vi.

//PO

Riitta
2006-10-16, 18:05
Han är skön,men har alltid undrat varför är det ingen som tvättar hans kläder:rolleyes: Inte han och ingen annan heller,verkar det som:D

Riittabye_bye

hasa
2006-10-16, 19:09
Nu är årets bilder inskickade, svårt att hitta rätt bilder till kategorin Möten, men jag prövade.

Riitta
2006-10-16, 19:17
Rolig bild tycker jag är lite svårt,för man tycker ju så olika om vad som är roligt:rolleyes: Skickade in en i allafall:)
Möten är också lite svår,för det gäller och fånga ögonblicketAng_elx
Bästa bild är inte lätt heller,för många har ju så jättefina bilder:D
Och dom summan av detta blev att det blir inte lätt och vinna någon kategori:eek: :D Men vad gör det.Kul och vara med och se en massa fina bilder;)

Riittabye_bye

ENIAC
2006-10-16, 19:21
Fortfarande ingen som vet exakt klockslag när deadline är?
Sitter på jobbet och har ingen möjlighet att skicka in bilder :(
Är det kört för mig eller har jag någon timme till på mig?

Riitta
2006-10-16, 19:22
Det måste väl vara midnatt:rolleyes: Sista dagen är den 16:e.Det står inget klockslag,så det gäller säkert fram till 24Ang_elx

Riittabye_bye

hasa
2006-10-16, 19:25
Håller helt med att ingen kategori var lätt att hitta bilder till. Jag spenderade åtskilliga timmar på att gå igenom sommarens bilder (1500st), flabb_flab men jag tycker nog ändå att möten var svårast eftersom det kan var så mycket:o

PO
2006-10-16, 19:25
Kan inte heller tolka det annorlunda. det är den 16:e ända fram till midnatt.

//PO

Riitta
2006-10-16, 19:28
Det skall bli kul och se vilka olika slags möten det blir:)
Kan tänka mig att det blir en del barn och djurAng_elx :)

Riittabye_bye

Elisabet
2006-10-16, 19:41
Det är klart du hinner Veronica!

inkfish
2006-10-16, 20:24
ENIAC - fram till midnatt är okej, jag har just kollat med en webmaster som sitter med fyrkantiga ögon och är begravd i bilder;)

ENIAC
2006-10-16, 20:48
Vad bra! Då har jag hela 45 minuter på mig när jag kommer hem att gå igenom ca 600 bilder :o Fantastiskt kul att vara ute i sista sekunden... skylla sig själv... Men NÅGOT måste jag hinna få fram!

/Veronica - går igenom fotoalbumen mentalt tills vidare...

Ivi
2006-10-16, 20:50
... jag har just kollat med en webmaster som sitter med fyrkantiga ögon och är begravd i bilder;)

He, he! Skickade en bild även till kategori "Möten" ett par minuter sedan :D Det var MYCKET enklare att välja en bild till de andra kategorierna!
Denna gång är det jag som har postat iväg bilderna, bakom kameran har två närstående personer stått.

Spännande blir det!

Ivi

inkfish
2006-10-16, 20:51
He, he! Skickade en bild även till kategori "Möten" ett par minuter sedan :D Det var MYCKET enklare att välja en bild till de andra kategorierna!


Det roligaste med Möten blir egentligen inte att leta BRA bilder - det blir snarare att se hur folk har tolkat uppdraget.:)

ENIAC
2006-10-16, 20:52
Denna gång är det jag som har postat iväg bilderna, bakom kameran har två närstående personer stått.

*harkel* citat: "Den som deltar i tävlingen ska var den person som själv har tagit bilderna". Slutcitat. ;)

Ivi
2006-10-16, 21:00
Jag vet! Har endast e-postat bilderna. Självklart har jag skrivit i meddelandet, vem fotografen är.
Jisses! Skulle jag ha blivit minister, skulle jag inte ha behövt avgå för fuskande i alla fall! flabb_flab

Ivi

Marianne
2006-10-16, 22:23
Klart man ska va med!
Förra året var jag inte med, och man kände sig lite utanför.
I år är jag med, inte med vinnarchanser, men bara för att det är kul att vara med. Möten hade jag först gett upp, men sen hittade jag en bild i alla fall - som sagt, kul att vara med.
Sen har jag just upptäckt en "lustig grej" men får väl hålla tyst om det intill vidare.:confused: Bara Janne kan förstå vad jag tänker på just nu...flabb_flab :D :) ;)

kari
2006-10-16, 22:25
Det skall bli kul och se vilka olika slags möten det blir:)
Kan tänka mig att det blir en del barn och djurAng_elx :) Riittabye_bye

Jeg gleder meg også til å se bildene i morgen :D
- som du sier "barn og dyr", og kanskje "dyr og dyr" ?
Her er "et møte" jeg kanskje kunne ha sendt inn , men jeg valgte noe annet bye_bye Kari
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010896.jpg

Marianne
2006-10-16, 22:34
Verkligen en vinnarbíld, Kari!klapp_klap

ENIAC
2006-10-16, 23:22
Äääähhh, mina bilder kommer inte komma långt i årets tävling! Men nu är de inskickade i alla fall. Försöka duger!
Stackars Janne som får sitta och gå igenom hundratals foton! Så svårt det måste vara att sålla! Ska bli kul att se resultatet imorgon!_B-anana

Elisabet
2006-10-17, 08:23
Stackars Janne som får sitta och gå igenom hundratals foton! Så svårt det måste vara att sålla! Ska bli kul att se resultatet imorgon!_B-ananaJa det ska verkligen bli roligt att gotta sig i alla härliga greklandsbilder!

Synd om Janne, som måste jobba med alla bilder så att de kan läggas ut, har jag alltid tyckt, men sålla gör han väl inte?! Alla inskickade bilder kommer ju med!

ENIAC
2006-10-17, 11:18
Alla inskickade bilder kommer ju med!

Jaså, det kanske de gör! Jag hade fått för mig att han gör en första grovrensning av bilderna och väljer ut godbitarna :confused: Men jag hade väl fel då! *ger sig*

Elisabet
2006-10-17, 12:06
Men jag hade väl fel då!Tror det :) Jag har då aldrig sett nån info om att bilder väljs ut. Men Janne får väl svara när han har tid.

Kalimera
2006-10-17, 15:15
Efter några dygns slitande är jag nu äntligen klar med alla bilder och alla sidor. Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe. :cool:

Håll tummarna för att servern håller för det massiva trycket från omvärlden!

Elisabet
2006-10-17, 15:58
Efter några dygns slitande är jag nu äntligen klar med alla bilder och alla sidor. Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe. :cool:

Håll tummarna för att servern håller för det massiva trycket från omvärlden!Bra jobbat Janne!!
Nu återstår ett dagsverke för oss andra att titta igenom alla bilder flabb_flab
Jag började med Möten, och OJ så många härliga bilder!

Netwolf
2006-10-17, 15:59
OjOjOj, vilka fina bilder. Jag har inte en chans!

Må bäste fotograf vinna!

/Netwolf

ENIAC
2006-10-17, 16:01
Vilka mästerfotografer vi har här på Kalimera! Det kommer bli otroligt svårt att välja en ur varje kategori!
Janne: vilka fina priser! klapp_klap

Må bäste kalimerian vinna!

Riitta
2006-10-17, 16:27
Har skummat genom bilderna som hastigast:) Så många det var igen:)
Tack Janne för detta jättejobb som du gör för oss varje år!
Och så fina priser också i år:rolleyes: Fast det vore under om man kom i närheten av någon av dom där:D
I år skall jag inte hasta med röstningen,utan titta noga på alla bilderna först:)

Riittabye_bye

PO
2006-10-17, 16:30
Det här lär ta tid, och slita på ögonen!
Härliga bilder klapp_klap

//PO

Marianne
2006-10-17, 16:51
Vad svårt det blir att välja!
Här ska tittas igen och igen och igen... kul att känna igen platser (och någon enstaka person eller så;)) - "det där måste vara på Koufonissi, undrar om inte det där är Katapola:confused: osv. osv."
Tack till Janne och till alla som är med - och extra roligt för de som vinner med så fina priser i år.klapp_klap

Athanasia
2006-10-17, 17:00
Oj,så himla mycket fina bilder,hur ska man kunna välja?:confused::confused::confused:

Lissi
2006-10-17, 18:30
Här ska tittas igen och igen och igen...


Ja detta blir svårt, men jag hittade mina favoriter direkt! Jag tror inte jag kommer att ändra mig, men jag ska för säkerhets skull titta på bilderna igen i morgon! SÅ många fina foton....
Den absolut svåraste klassen är Möten och där var 2 bilder som vi har nästan precis samma hemma, tagna med samma vinkel t o m. Men dessa skickade vi inte in..Tänk om det hade varit 2 exakt lika foton med..Hur gör Du då Janne??

Lissi - som inte har en chans i år!

Riitta
2006-10-17, 18:38
Jag skulle ta det lugnt med röstandet i år:D Det tog väl en kvart och jag hade hittat mina favoriter:eek: :D Så jag har röstat redan;)

Riittabye_bye

Lissi
2006-10-17, 18:42
...och jag har också bestämt mig.....Första intrycket får räcka..Jag tycker att en bild måste fånga en direkt...sen VAD det är som fångar är ju olika för oss alla:o Ang_elx :D

Lissi

ENIAC
2006-10-17, 18:49
Jag hittade också en bild som är nästan exakt likadan som en vi har hemma. Det var nära att vi tävlade med den men vi ändrade oss i sista sekunden. Tur var väl det! Två personer kan ju inte tävla med samma bild! Ställer mig samma fråga som Lissi: Janne, hur skulle du löst det problemet?! :confused:

Har dock inte röstat än: ska sätta mig i lugn och ro hemma och kolla igenom bilderna ordentligt. Har inte HUR mycket tid som helst för Kalimera på jobbet! :rolleyes:

Ivi
2006-10-17, 19:21
Jepp! Har givna favoriter i kategorin "Bästa bild" och "Roligaste bild" men det där med "Möten"... Röstar nog till helgen jag med!

Ivi

Hasse
2006-10-17, 21:33
25 st. har jag valt ut av de 411, ganska jämnt fördelat på de tre kategorierna. Det gör ju det hela inte så svårt att få ut mina 3 jag ska rösta på till slut.

Hur ? Jag vill på något sätt haja till, få en känsla i maggropen när jag ser en jag gillar. Första intrycket är väldigt viktigt för mig så alla andra som jag inte tar med till mig egen "final" får ju ingen röst, tyvärr. Men att se alla 411 om igen och om igen blir ju som en hel resa genom hela Grekland, oj !

Undrar om jag ska skriva ut de 25 och lägga ut dem på ett bord, kategori för kategori ?

Men jag säger slutligen: GRATTIS alla fotografer, vad ni kan !!!



Hasse :cool:

hasa
2006-10-17, 21:51
Kan bara hålla med, otroligt många bra och fina bilder, det krävs nog många granskningar för att hitta tre favoriter. När jag ser alla bilderna så kan jag inte låta bli att fundera på om jag verkligen valde rätt bilder. Det var svårt att välja, men lagt kort ligger, det är för sent att ändra sig nu :cool:
Lycka tillklapp_klap

Elisabet
2006-10-18, 08:43
Jag tycker det är VÄLDIGT svårt den här gången. Många fina bilder, men ingen självklar vinnare. För mig är det viktigt att bilden berör mig, men inte bara vid första intrycket utan den ska fortsätta att göra det varje gång jag ser den. Så välja direkt skulle jag aldrig göra, även om jag hittade en favorit på en gång.

Lissi
2006-10-18, 09:55
Så välja direkt skulle jag aldrig göra, även om jag hittade en favorit på en gång.

Där är det alltså olika. En bild jag inte blir berörd av vid första granskningen berör mig inte heller vid andra....Efter drygt tre timmars tittande i går och efter var gång jag kom tillbaks till de tre jag fastnat för i första betraktandet så var reaktionen den samma.....Idag tittade jag igen fast jag röstat och känslan var samma. Men vi ser naturligtvis på olika saker i en bild alla vi som röstar..Jag går ALLTID på känslan i en bild både när jag själv fotograferar och när jag betraktar andras foton.. Skulle jag gå in på belysning, bildkomposition etc.så skulle jag aldrig kunna välja!
Men visst är det svårt att bara få rösta på EN bild i varje kategori...

Sen är det väl så för nästan alla som betraktat bilder i kategorin Roligaste bild att det ibland är JÄTTESVÅRT att se vad som är roligt. Jag vet ju vad jag upplevde som roligt när jag fotograferade min bild, jag var ju där och såg hela skeendet, men kan inte se det på de andras alltid. Just i den kategorin skulle jag ha önskat en kort bildrubrik på kanske max 5 ord!

Lissi - som är en mycket amatörmässig fotograf!

Fontana
2006-10-18, 14:18
Jag tyckte nästan alla bilder var superfina. Inte klokt vad svårt att välja några favoriter bland alla de där bilderna. Så jag låter bli :)

inkfish
2006-10-18, 15:47
Usch vad jobbigt, jag kommer inte att kunna rösta, det blir för svårt att välja!snyft_drop

Framför allt i Bästa bild finns flera bra kandidater. Och varje gång jag tänker "nu orkar jag inte med en enda bild till av stolar-vid-havet eller dukat-bord-med-havsutsikt" - så kommer det en BRA sån bild:D

Kul att se motiv som man själv har plåtat nån gång. Och i Bästa bild finns två bilder som är tagna på precis samma ställe, har ni sett det?

ciakoohler
2006-10-18, 15:50
Ja jag såg det också .Väldigt svårt att välja Jag har nog tio i var kategori att välja mellan.Får gå igenom dem då o då o stryka på listan.

Lissi
2006-10-18, 16:50
Kul att se motiv som man själv har plåtat nån gång. Och i Bästa bild finns två bilder som är tagna på precis samma ställe, har ni sett det?

Ja det kunde varit fler dubletter för vi hade flera bilder som vi tänkte skicka in som sen fanns.....Både i Bästa bild och Roligaste bild.
Det är ju inte så konstigt egentligen, men det kunde vara kul att veta hur Janne då gjort, om det funnits exakt likadana bilder....Ang_elx

Lissi

Elisabet
2006-10-18, 17:06
men det kunde vara kul att veta hur Janne då gjort, om det funnits exakt likadana bilder....Ang_elx Exakt likadana blir de aldrig även om det är samma motiv och samma bildvinkel, så båda hade säkerligen kunnat vara med.

ricky
2006-10-18, 20:29
:) Jag tycker att kvaliteten på bilderna är genomgående mycket bättre i år än förra året!!

Otroligt med tanke på att det är lekmän och amatörfotografer, och ändå håller en hyfsat jämn och hög standard på bilderna.
Det känns nästan som bilderna passerat en kontroll där alla dåliga bilder sorterats bort?

Jättebra !!! Duktigt av oss!!!bye_bye

inkfish
2006-10-19, 12:33
Fy vad svårt det är!

Jag tycker att jag är både kräsen och kritisk när det gäller bilder... Men när jag skulle göra en första sållning i Bästa bild i går så hamnade ARTON på listan bland mina vinnarkandidater. Hur tusan ska jag kunna välja?snyft_drop

Det var lättare i Roligaste och Möten. Där finns en hel del bra bilder som jag gärna hade sett i Bästa - men roliga är de inte och inget möte heller...:cool:

Just nu har jag tre kandidater i Roligaste och tio i Möten. Angenäma bekymmerflabb_flab

Elisabet
2006-10-19, 13:16
...i Roligaste och Möten. Där finns en hel del bra bilder som jag gärna hade sett i Bästa - men roliga är de inte och inget möte heller...:cool: Jag har en klar favorit i Möten. Den bästa bilden i hela tävlingen. Men som sagt, nåt möte är det inte...
Vad gör man???

inkfish
2006-10-19, 13:27
Precisa såna frågor sliter jag med! Det finns jättebra bilder där men det SKA vara ett möte för att jag ska rösta på den.

(Och "min kamera möter ett motiv" räknar jag alltså inte som möten;) flabb_flab )

PO
2006-10-19, 14:40
Det är många tekniskt bra bilder i kategorin roligt som jag förtvivlat letar efter "vitsen" i, är det rebusar eller har min alzheimer kommit tidigt i år?

//PO

Elisabet
2006-10-19, 15:04
har min alzheimer kommit tidigt i år?Du har väl inte glömt att den kom vid samma tid i fjol? ;)

PO
2006-10-19, 15:13
Jo.

//PO :D

inkfish
2006-10-19, 15:21
Ett motiv som utmärker sig är Gubbe-på-åsna. Tror det finns såna bilder i alla tre kategorierna, både Bästa, Roligaste och Möten. Ger mig fasen på att det varit med i Katter också om vi haft en sån kategoriflabb_flab

Admirala
2006-10-19, 16:00
Möten er jo en veldig åpen kategori, da! Møte mellom mennesker, dyr, dyr og mennesker, menneske og natur, menneske og (en annen) kultur...
Iallfall tolker jeg det slik. I så måte er det jo mange bilder som viser dette.
Men hva jeg skal stemme på? Aner ikke...

Lisbeth K
2006-10-19, 16:16
Det är många tekniskt bra bilder i kategorin roligt som jag förtvivlat letar efter "vitsen" i, är det rebusar eller har min alzheimer kommit tidigt i år?

//PO
Det ligger alltid i betraktarens ögon!
Kanske därför alla inte tycker lika :)
Bra va´..........................

Hasse
2006-10-19, 16:16
Diskussionen om fototävlingen blir livlig varje år. Jag tror att varje fotograf väljer ut sin/sina bild(-er) för att han/hon själv tyckte de var bra.

Jag undrar om någon tänkt tanken att det är vinnarbilder som personen själv skickar in ? Jag gjorde så första gången det var fototävling, "de här kommer att placera sig", trodde jag. Undrar än idag varför jag tänkte så fel.

Om vissa motiv förekommer mer frekvent än andra och dessutom eventuellt gör så år efter år så känns det i alla fall för mig fullständigt irrelevant.



Hasse :cool:

ENIAC
2006-10-19, 16:31
Sen är det väl så för nästan alla som betraktat bilder i kategorin Roligaste bild att det ibland är JÄTTESVÅRT att se vad som är roligt. Jag vet ju vad jag upplevde som roligt när jag fotograferade min bild, jag var ju där och såg hela skeendet, men kan inte se det på de andras alltid. Just i den kategorin skulle jag ha önskat en kort bildrubrik på kanske max 5 ord!

Jag håller inte med om att en bildrubrik som förklarar motivet skulle vara bra. Det roliga i bilden ska framgå ändå! Annars blir det lite som att förklara poängen när man drar en vits... "JAHA, var det SÅ du menade!" Jag tycker bilden ska tala för sig själv! Men det är min åsikt :rolleyes:

Men många fina bilder var det men svårast var nog Bästa bild-kategorin. Nu har jag, efter noga övervägning, röstat! klapp_klap

ENIAC
2006-10-19, 16:38
Jag undrar om någon tänkt tanken att det är vinnarbilder som personen själv skickar in ?

Inte jag i alla fall! Letade fram mina bidrag en halvtimme innan tidsfristen löpte ut. Kommer nog inte långt det här året, men det är kul att försöka! Tack inkfish, Elisabet och Riitta för att ni fick mig att medverka! Hoppas ni inte får äta upp det ;) flabb_flab

Riitta
2006-10-19, 16:44
Annars gör vi det gärna:) Du får gärna vinna:D Jag skulle nog aldrig blivit en bra idrottsman,har ingen vinnarskalle:o Tycker det är roligt även när andra vinner:rolleyes: :)

Riittabye_bye

PO
2006-10-19, 17:57
Det ligger alltid i betraktarens ögon!
Kanske därför alla inte tycker lika :)
Bra va´..........................

Visst har vi alla olika humor men när jag varken hittar början eller slutet på 'vitsen' så sitter jag där och undrar vad f*n jag missar eller inte förstår i bilden, då skulle jag vilja ringa fotografen och fråga. Eller så finns det kanske ingen vits i dessa bilder utan de är bara inskickade för att driva med oss.. det är ju iofs en slags humor det med.. :rolleyes:
Hur som haver, det är kul med bilder!

//PO :)

Elisabet
2006-10-19, 18:04
Det är nog så att vissa saker är väldigt roliga när man ser dem eller när de händer och när man sedan ser fotot så ser man fortfarande det roliga för att man var där och minns hur roligt det var.

Att andra, som inte var där och inte har samma roliga minne förknippat med bilden, inte ser det, det ser man däremot inte alltid.

Marianne
2006-10-19, 18:09
Den Roliga kategorin är inte helt lätt, inte om det ska vara en jätterolig bild. Hur var det det stod i reglerna? Tycker mig minnas något om att det "kanske bara var en bild som fick en att dra lite på smilbandet eller förgylla en stund på jobbet helt enkelt...";) :confused: :rolleyes: :cool:

PO
2006-10-19, 18:12
Att andra, som inte var där och inte har samma roliga minne förknippat med bilden, inte ser det, det ser man däremot inte alltid.

Ja det måste nog vara nå´t åt det hållet, bra formulerat!
Undrar just om det är så med min bild.. hm!

//PO :)

ciakoohler
2006-10-19, 18:18
Kollade just igenom alla "roliga" bilder och ungefär hälften var inte ett dugg roliga.Med mitt sätt att se.Däremot var dessa både vackra o ibland tankeväckande.Tur att vi alla är olika.

Lissi
2006-10-19, 21:20
Det är nog så att vissa saker är väldigt roliga när man ser dem eller när de händer och när man sedan ser fotot så ser man fortfarande det roliga för att man var där och minns hur roligt det var.

Att andra, som inte var där och inte har samma roliga minne förknippat med bilden, inte ser det, det ser man däremot inte alltid.

Det var ju det jag försökte säga:D

Lissi

kari
2006-10-19, 21:41
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010896.jpg[/quote]
Jeg la inn dette bildet i denne tråden, som et eks på dyr/dyr "Møten", og understreket at det (selvfølgelig) var et motiv jeg IKKE hadde sendt inn.
Det er ingen pelikaner på bildet jeg deltar i konkurransen med , men siden det f i n n e s et pelikanbilde blant "MØTEN" vil jeg gjerne presisere det. :) Kari

martinifk
2006-10-20, 17:12
Ja då har man röstat i denna roliga tävling för 1:a gången:rolleyes:

Väldigt många fina , roliga och mötiga bilderklapp_klap

Men det skulle inte vara några problem att ordna om bilderna till "den rätta kategorin" enligt min åsikt.


Martinifk som säkert själv hör samma kommentar om mina bilderAng_elx

Marianne
2006-10-20, 17:59
Men det skulle inte vara några problem att ordna om bilderna till "den rätta kategorin" enligt min åsikt.
:confused: Jag skulle få allt för många bilder i EN kategoriflabb_flab ;) !

Lissi
2006-10-20, 21:20
Jag har en önskekategori..... MITT Grekland..Har den funnits förr??

Lissi - som bara är med i tävlingen för andra året...

Riitta
2006-10-20, 21:55
Har någon känsla av att det temat fanns i den första tävlingenAng_elx
Men det kan man ju ha en gång till.Bra tema:)

Riittabye_bye

mattias
2006-10-24, 15:16
Hoppas nu att alla i fototävlingen är ärliga och inte ber sina vänner och bekanta gå in och rösta på just sin bild. Det finns ju alltid dom som fuskar tyvärr.:confused:

Riitta
2006-10-24, 19:22
Det skulle inte kännas trevligt och vinna om man vet att man har fuskat:mad:
Man får ju lita på att dom flesta är ärliga. Detta är ju inte på gravallavar heller:) En rolig händelse en gång om året:)

Riittabye_bye

Lissa
2006-10-24, 19:51
Inte för att vara petig, men visst har jag sett "möten 134" i någons resebrev
kan ju vara lett att glömma att man har haft med bilden tidigare.

Lissa
som inte har några bilder med i år

Lissi
2006-10-24, 19:53
Jag är så naiv så jag tror att alla är som jag..alltså en som inte skulle drömma om att "fuska" till sig en vinst!..och jag får "smällar" i olika sammanhang ofta pga min ärlighet....
..och inte bryr jag mig heller om ifall andra fuskar för det kan jag inte påverka. Det finns så mycket myglande och fuskande runt om i vårt samhälle och är det nån härifrån som vill göra det så kan vi ju inte göra något åt det. I o m att tävlingen är öppen även för dem som inte är på forumet så går det faktiskt inte att kolla....Om man arbetar på ett stort företag och ber ett antal av sina arbetskompisar eller andra vänner eller släktingar att rösta på sin bild så har man nog segern....Men OJ så torftigt det vore...

Lissi - som inte ens berättat för barnen om tävlingen.

Eva L
2006-10-24, 21:31
Jag har antagligen ingen humor eller så en helt annan efter att ha tittat igenom hälften av alla "roliga bilder" så måste jag medge att inte många lockar till skratt. Några är väl fina men roliga. Hittar jag ingen bland resten kan jag nog inte rösta i den kategorin. Ett par bilder med djur gör mig dessutom bara beklämd. Visst var bilderna bättre förr eller åtminstone motiven.

Eva

Hellen
2006-10-24, 22:25
Hittar jag ingen bland resten kan jag nog inte rösta i den kategorin.

Hoppas du fortsätter titta på resten.
Jag måste vara lika humor fattig, hittade bara tre bilder som lockad till skratt direkt.
Sedan finns det ett flertal där man får ta till lite fantasi, så blir deockså roliga, men många tycker jag hade platsat i bästa bild, jättefina motiv är det på många av dem.

// Helén

Elisabet
2006-10-24, 22:27
Nog finns det några roliga bilder nog!

Lissi
2006-10-24, 22:29
Ja den jag röstade på var helkul!!

Lissi

inkfish
2006-10-24, 22:41
Bara man sållar bort alla "jag hade väldigt roligt när jag tog den här bilden" så hittar man nog nåt:cool:

inkfish
2006-10-25, 23:08
Har ni röstat nu då? Jag gjorde det i helgen när forumet var stängt. Mina tre vinnarbilder var rätt självklara för mig men där finns minst lika många till som jag jättegärna hade röstat på.snyft_drop

Elisabet
2006-10-26, 08:31
Har ni röstat nu då? Nej, jag stupar på Möte. Hittar ingen bild med möte som är bra, bara möten som inte är bra bilder och bra bilder som inte är möten..

Har ändå valt en som det troligen blir att jag röstar på eftersom det är ett bra motiv på ett möte. Men som sagt, den saknar det som skulle ha gjort bilden bra...

Eva L
2006-10-26, 09:31
Nej, jag stupar på Möte..

Skönt att höra att det är fler än jag som har problem. Vågade inte gnälla över kategorin möte eftersom jag fastnade redan på "roliga bilder". Själv deltar jag inte ens i tävlingen för jag hittade inga bilder som dög för min egen granskning men rösta brukar jag alltid göra.

Eva

inkfish
2006-10-26, 11:51
I Möten valde jag en bild som jag tycker har mycket tanke bakom sig, mycket symbolik. Fast det tog ett par varv genom bilderna innan jag såg den.

Abi
2006-10-26, 21:25
Ja den jag röstade på var helkul!!

Lissi

Och den jag röstade på med, hade till och med svårt att bestämma mig!:D !

/Abi

babsan
2006-10-29, 18:24
Då var det gjort. Röstningen. Det var jättesvårt i alla kategorier :o . Det har varit mycket tittande fram och tillbaka, men nu är det i alla fall inskickat :) .

Barbro :)

Hellen
2006-10-31, 22:38
Att rösta i fototävlingen är i morgon 1/11.
Lätt att glömma kanske, eventuellt har man tänkt sig en titt till, och en till och sedan var det kört:rolleyes: flabb_flab

// Helén

Riitta
2006-11-02, 14:05
Det blir lång väntan på vinnarbildernasnyft_drop
Riitta,otåligbye_bye