handdator

Visa fullständig version : Första resan till Grekland...


Ruby
2006-09-24, 20:12
Ja, inte för mig, men för min mamma som följer med på årets resa - och för den lilla fripassageraren som gömmer sig i min mage. ;) Flyget mot Skiathos går imorgon bitti men vi åker direkt vidare mot Alonissos, där vi stannar sex nätter innan vi fortsätter till Skopelos. Hemfärden sker via båt och buss till Aten nästa fredag. Vädret får bli som det blir, vi hittar nog något att göra även om det regnar...

Hej då! bye_bye

Ruby

Eva L
2006-09-24, 20:17
Hoppas ni får en härlig vecka även om det skulle regna ibland. Ha det bra och lycka till med fripassageraren.:)

Eva

Marie_W
2006-09-24, 20:34
Vad kul att få med sig en liten fripassagerare!! Trevlig semester!!
:) Marie

Riitta
2006-09-24, 20:52
Ha det så fint "alla tre":)

Riittabye_bye

Charlotte!
2006-09-24, 21:19
Hej,

Alonnissos är så lugnt och skönt - ni kommer säkert att få en härlig och avkopplande semester! Skopelos är underbart, jag saknar fortfarande den charmiga Kostas på Nostos Taverna...

Ha en härlig resa!

Hälsningar från Charlotte!

Elisabet
2006-10-05, 14:46
Kan hälsa från fripassageraren med mor och mormor, som vi tillbringade förra torsdagkvällen med! Ruby mådde inte längre så illa som hon gjort, och lät sig väl smaka av alla smårätter som den trevliga personalen på O Molos vid gamla hamnen i Skopelos, plockade fram åt oss (Tack Mette för tipset!). Jag offrade mig och drack Retzina i hennes ställe ;) Ang_elx

Lissi
2006-10-05, 15:21
Jag offrade mig och drack Retzina i hennes ställe ;) Ang_elx

Det är riktiga Kalimeratag det!! Här ställer vi verkligen upp för varandra:D :D

Lissi - som skulle gjort detsamma;)

Ruby
2006-10-10, 21:59
Tack allihop för era lyckönskningar! :)

Jag har varit hemma i ett par dagar nu men inte riktigt hunnit acklimatisera mig än. Inte så mycket för att jag längtar tillbaka till Grekland, utan mer för att jag har levt på ett helt annat sätt i två veckor om man jämför med hur jag lever här hemma. Alla vanor har ändrats - t.ex. matvanor och sovvanor - och måste nu ändras tillbaka. Det tar nog ännu några dagar.

När det gäller själva resan känner jag mig nöjd. Jag gillade båda öarna vi var till, även om jag upplevde att de var ganska olika. På Alonissos blev det mycket vandring eftersom det fanns så bra förutsättningar för det där, medan det på Skopelos blev mer strandliv. Vädret var toppen under hela resan, särskilt de sista dagarna då det var högsommarvärme! Snacka om bra tajming, det var regnigt och blåsigt precis innan vi kom dit och nu är visst vädret dåligt igen...

Mest spännande under resan - åtminstone så här i efterhand - är att vi såg en sandvipera, Europas giftigaste orm. Jag stod bara en meter ifrån när jag upptäckte den och höll mig så lugn att jag nästan fick den på bild - men efteråt var jag rejält uppskakad när jag insåg vad jag hade varit med om! :eek:

Ruby