handdator

Visa fullständig version : Bosted/beliggenhet Kefalonia


coanma
2006-09-24, 12:12
Vet ennå ikke om Apollo får reiser til Kefalonia fra Norge. Om de gjør er dette en plass vi har lyst å reise. Hvor skal man velge å bo på øya? Liker det gresk og fredeligt. :) :)

Mimmi
2006-09-25, 19:30
Hej!
Kom själv hem från Kefalonia på lördagen. En ö jag verkligen kan rekommendera. Efter att ha besökt över 30 öar måste jag säga att den absolut hör till de vackraste, så otroliga vyer! Vi bodde i Lassi som ju är en turistort. Men stränderna är fina, dessutom har man nära till huvudstan Argostli och vidare runt på ön.
Argostoli gillade jag, även om det inte är en supervacker stad, men den har en sån stämning man kunde nästan känna hur det var när italienska soldaterna marscherade längs med gatorna!
Jag rekommenderar ön!!!

Lissi
2006-09-25, 20:52
Jag kan varmt rekommendera den lilla byn Poros på östra sidan! Där bodde vi 2 veckor sommaren 1994.. Massor av härliga byar runtomkring och staden Sami nära..en underjordisk sjö likaså... Kefalonia är en av de vackraste öar jag varit på...och det är många nu!! Det är en ö jag vet att jag kommer att återvända till.....

Lissi

Goggen
2006-10-30, 18:24
SNuser på Skala, strendene der ser lekre ut. Hvordan er Skala ellers, mhp. utvalg av tavernaer, butikker og generelt liv om kvelden?