handdator

Visa fullständig version : Regniga reflektioner


Malena
2006-09-24, 10:11
Har regnar idag igen. Hela dagen igar regnade det och det ar samma visa idag igen... Jattetrakigt sa klart men vi ar anda supernojda och rankar Skopelos hogre an Karpathos.

Nagra reflektioner till er som ev ska hit innan sasongen ar over:
Moppe gar inte att hyra utan A-kort. I alla fall inte pa nagon av alla de stallen vi provat. Och eftersom uthyrarna faktiskt foljer lagen sa far vi val respektera och uppskatta det.
Platanos Jazz Club erbjuder en grymt mysig stamning under det stora tradet med tanda ljus pa borden.
Platnos Square, ett torg med ytterligare et stort trad med takeawaymat som ar kanon. At inte pa stallet till vanster nar ni kommer fran hamnpromenaden, gyros.gr. Otrevliga och dyra. Platanos rakt fram ar dock kanon. Den ena killen vill garna prata svenska och maten ar toppengod!

Agios Ioannis ar fantastiskt aven om jag fick ordentlig svindel i bilen pa vag dit.
Stranderna Arminopetra och Kalyves ar helt ok och man ar sakert ensamma dar men vagen rekommenderas inte med bil. Vi holl pa att inte komma upp:eek: .
Kastani ar battare an Milia som i sin tur ar battre an Panormos. Kastani ar favorit tillsammans med helt oslagbara Hovolo.
Stafylos har lite ofortjant daligt rykte tycker jag. Sjalva strandremsan ar kanske inte den basta men helt ok. Vattnet och inramningen ar dock alldeles kanon! Sa missa inte Stafylos. Vi gillade Stafylos battre an Velanio som ligger bredvid. Tavernan en liten bit ovanfor Staylos erbjuder en makalos utsikt.
Limnonari ar mysigt och tyst.
Glom inte Glysteri som ar en vik med ganska mycket kallor vilket gor att vattnet ar ett par grader kallare. Nar vi var dar sa var det uppskattningsvis 24 grader. Superharligt vatten och tavernan har toppengod mat.

GLOM INTE KAMERAN!!! Allt ar vackert, granderna i staden ar obeskrivliga. Ut och ga sa fort du har en stund over. Jag har haft traningsvark varje dag:o det ar brant, bitvis mycket brant och om det regnar sa ar det aven halt, se upp da! Sjalv har jag halkat och ramlat i gatan men det gick bra.

Det var nagra hastiga regniga perspektiv pa underbara Skopelos. Resebrev med massor av bilder kommer!

inkfish
2006-09-24, 11:14
Ut och ga sa fort du har en stund over.

Så där gör jag också! Tar man med sig bok, kamera och lunchpengar upptäcker man plötsligt att hela dan gått. Och att minnekortet i kameran krympt betydligt.

Det låter ju som om ni har det fantastiskt trots vädret. Ska bli kul att se resebrevet sen!