handdator

Visa fullständig version : Sevärdheter


Conny
2006-09-23, 16:36
På onsdag 27 sep åker vi till Rhodos från Gardemoen. Mycket billigare restresa därifrån än tex Arlanda/Landvetter. Finns det någon som har förslag på vad man bör besöka där. Vi är borta en vecka och har 2 ungdomar på 13 år med oss. Mvh // Conny

Soleil
2006-09-24, 09:42
Besök Lindos, fastän det är mycket turistisk... men det sevärdheten nr 1 på ön.
Jag rekommenderar att ta båten över till Symi.
Det finns många intressanta byar på Rhodos, men då skall man hyra bil och åka runt o. söderut.

zoffiz
2006-09-24, 12:57
Rhodos har många små pärlor man kan hitta.. Ett ställe som är mysigt är de sju källorna som ligger en bit utanför Faliraki upp mot bergen.. Där kan man gå igenom en lååång mörk tunnel där man vadar i vatten, när man kommer ut ur tunneln finns de en mkt liten vacker insjö och ett vattenfall.. Lite svårt att hitta dit på egen hand kanske men man kan alltid fråga sig fram på vägen.. Fjärilsdalen är en till plats som är lite häftig att se.. oxå ett ställe upp i bergen där det bor tusentals tusentals fjärilar.. Sen kan jag varmt rekomendera en strand även denna precis utanför Faliraki som heter Antony Quinn beach, en riktigt vacker liten lagun av sten..ta en heldag och åk dit å bada! Själv brukar ja ta rundan: Antony Quinn-sju källorna-å sist fjärilsdalen.. Men de bästa jag gjort är att hyra scooter och bara åka iväg.. rätt upp i bergen och se vart vägarna tar mig..hamnade i jättemysiga små byar och blev inbjuden till bla jättevackra kyrkor.. urmysigt!! En kyrka vi hitta var inredd helt i guld. Kan ibland va lite svårt att ta sig tillbaks då man inte riktigt vet var man beffinner sig men tillbaks kommer man alltid.. ön är ju inte enorm så.. Spännade å roligt iaf!

Hoppas ni får en trevlig resa, Rhodos är fantastiskt!!

Conny
2006-09-24, 21:09
Tack för tipsen // Conny