handdator

Visa fullständig version : Jobba på vintern


emelie
2006-09-21, 22:19
Hej allihopa!!

Jag är intresserad av att åka ner till Rhodos och jobba under vintern.
Är det ngn som vet om det är möjligt och som har några kontakter?
Visst måste man behövas NÅGONSTANS!
Har letat lite aupair jobb, men det verkar inte finna ngt behov av det på ön.

Någon som kan hjälpa mig?!

Kram Emelie.

PO
2006-09-21, 23:16
Om Du kan läsa grekiska så finns det en massa jobb här.

"EURES Den europeiska portalen för rörlighet i arbetslivet (http://europa.eu.int/eures/main.jsp?acro=job&lang=sv&catId=482&parentCategory=482)"

Välj yrke, land osv.

//PO

zoffiz
2006-09-22, 08:31
Jag har själv arbetat på Rhodos under säsongerna men träffade massa skandinavier som stannade å jobba året runt å det verkade funka bra! Vet inte exakt va dom jobbade med på vintern (sommararbetet var på barer) men de flesta jag pratade med tyckte att vintern var mkt bättre att arbeta på. Bla sa dom att dom fick bättre jobb med bättre arbetsvillkor, högre lön och bättre boende.. De finns givetvis inte lika mkt jobb under vintern men å andra sidan inte lika stor konkurrens heller. D bästa du kan göra är nog att försöka hitta folk från ex Sverige som arbetar där nere så finns de säkert nån som kan hjälpa dig på traven.. kontakter är allt..Lycka till!!

Lodenskan
2006-09-22, 10:45
Eller stanna hemma!!!!! för en gång skull!!!:)

IngelaE
2006-09-22, 11:40
Eller stanna hemma!!!!! för en gång skull!!!:)



???????????????????????:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Lodenskan
2006-09-22, 12:21
"Skitungen Emelie" är min dotter:p , jag vill ha henne hemma nu!
Internskämt:p

IngelaE
2006-09-22, 18:08
"Skitungen Emelie" är min dotter:p , jag vill ha henne hemma nu!
Internskämt:p

OK, tänkte nästan att det var nåt sånt.. ,,,ber om ursäkt:o

king of rhodos
2006-11-30, 12:31
beror helt på vad vill du jobba med for det är svårt att fixa jobb på vinter. jag jobbar just nu 3 olika jobb per vecka men bara att leva här och vakna i slutet av november med solen på himmlen är underbart.just nu är 20 grader varmt så ta chansen om du hittar jobb annars kan man alttid fråga folk om det finns nån ledigt jobb men frågan är vad vill du jobba med?