handdator

Visa fullständig version : Skopelos direkt


Malena
2006-09-21, 20:23
God kvall allihopa,
Sitter i Skopelos stad och surfar sa har pa kvallskvisten. Vadret ar daligt pa morgonen med regn och aska men lattar sedan for at bli toppen senare pa dagen och kvallen. Idag har solen stralat sedan kl 12 ungefar och vi har varit pa Hovolo. Ensamma och med uppskattningsvis 27 grader i det kristallklara, turkosa vattnetklapp_klap .

Skopelos stad, by ? ar helt underbar med alla grander och vinklar och vrar. Maste upplevas for att man helt ska forsta skonheten!

Tidigare ikvall hittade vi en underbart mysig oas, Platanos Jazz club, rekommenderas varmt!

Naha, nu ska vi vidare ut i den Skopelotiska natten_B-anana !

inkfish
2006-09-21, 23:17
Det där lät ju alldeles förträffligt, Malenabye_bye

Elisabet
2006-09-22, 08:08
Synnerligen förträffligt, sa Bull. Och upplevas ska det! Tre dar kvar nu _B-anana

Charlotte!
2006-09-22, 10:55
Hej, på fredags- och lördagskvällar är det underbar bouzouki i klubben som ligger mitt emot internetcaféet (click and surf), det kan jag varmt rekommendera!
Och vill man ta en lugn drink och blicka ut över staden är Kariakis (ligger på berget mitt emot staden på vägen mot klostren, ovanför de grottformationerna som är upplysta med grönt ljus på kvällarna) ett härligt ställe att vara på. Hälsa gärna till ägaren Vangelis, som säger "miau" i stället för "tack" eller "varsågod".

Har du träffat Konstantinos på Nostos? Å, vad jag är tjatig...

Ha en härlig helg på den perfekta ön!

Hälsningar från Charlotte!

Hasse
2006-09-22, 11:56
Hälsa gärna till ägaren Vangelis, som säger "miau" i stället för "tack" eller "varsågod".
Hälsningar från Charlotte!



Och miau vet vi väl alla att det betyder "jamas" ?



Hasse :cool:

Charlotte!
2006-09-22, 17:14
Miau = Jamas??? Skojar du? Jag började ju kalla karln för "The Catman"! flabb_flab

Hälsningar från Charlotte som lär sig något nytt nästan varje dag

Malena
2006-09-23, 09:55
En viktig sak som jag kom pa;

Det gar inte att hyra moppe utan A-korkort. I alla fall inte pa alla de stallen vi fragat. Och det ar val egentligen bra da de faktiskt foljer lagen och det handlar om forsakringar. Bil ar dock i nulaget endast obetydligt dyrare.