handdator

Visa fullständig version : Musikkanal


Riitta
2006-09-21, 19:13
Har börjat lyssna på en Grekisk musikkanal som heter Derti 98.6 fm:)
Gillar den mycket. Bättre än Ellinikos. Mer blandat,både nytt och gammalt:) Har hört många gamla godingar och blivit glad att någon vill spela dom fortfarande:D
Eller vad säger du Karin :eek: ;)

Riittabye_bye

karinafp
2006-09-21, 19:23
Ha ha ha... alldeles för mycket gammalt gnäll för min smak... och det VET du! flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Karin
som föredrar modernare musik

Riitta
2006-09-21, 19:25
Du har lyssnat för lite.:) Nu har dom kört modernt säkert en halvtimme:D
Nu är det Plutten tex.:)

Riittabye_bye

PO
2006-09-21, 19:34
Mer att välja på! (http://www.e-radio.gr/)

//PO

Riitta
2006-09-21, 19:39
Har precis den sidan:) Hoppas många vill testa lite olika kanaler:)
Det finns ju en del och välja på:rolleyes:

Riittabye_bye

Peter
2006-09-25, 01:34
Den måste vara helt ny? Den har inte funnits på e-radio tidigare vad jag sett! Men den är bra! Riktigt bra!!! Jag har lyssnat på den i tre kvällar nu och den är bättre än både Ellinikos och Arion!!! Det är ju som att sitta på en Grekisk Taverna och lyssna på någon lokal station.... ABSTINENS.....

Peter

Riitta
2006-09-25, 21:24
Heja Peterklapp_klap Tycker prcis samma. Där finns det lite mer variationklapp_klap Rätt som det är så kommer det någon gammal goding som man minns från forntiden:D

Riittabye_bye

martinifk
2006-09-26, 13:59
Jag lyssnade på Derti men bytte efter ett tag över till Sfera som är min favo-kanal för tillfället:)

Cd:n med Sfera som jag köpte på Samos var dock ingen höjdare och kostade 20€:eek: för 14 "ynka" låtar.......


Martinifk

Riitta
2006-09-26, 18:28
Du gillag nog lite ungomligare musik:)

Riittabye_bye

martinifk
2006-09-26, 20:11
Du gillag nog lite ungomligare musik:)

Riittabye_bye


Kan vara så ja;)


Martinifk

darleen
2006-10-12, 10:25
martinifk - Va vare för låtar på sfera skivan i år!? jag har den från förra året o då varen jättebra!

Ivi
2006-10-12, 17:17
Har börjat lyssna på en Grekisk musikkanal som heter Derti 98.6 fm:)
Gillar den mycket. Bättre än Ellinikos. Mer blandat,både nytt och gammalt:) Har hört många gamla godingar och blivit glad att någon vill spela dom fortfarande:D
Eller vad säger du Karin :eek: ;)

Riittabye_bye

Nu lyssnar jag på denna kanal :) Tyvärr får jag inte upp någon spellista :( (Den har Arion.)
Vill så gärna se vilken artist och vilken låt det är som spelas. Har ni andra fått upp någon spellista?

Ivi

martinifk
2006-10-12, 17:35
Nu lyssnar jag på denna kanal :) Tyvärr får jag inte upp någon spellista :( (Den har Arion.)
Vill så gärna se vilken artist och vilken låt det är som spelas. Har ni andra fått upp någon spellista?

Ivi


Det där med spellista får jag endast upp på Arion:eek:
Man saknar en spellista på Sfera t.ex.:mad:

Martinifk

martinifk
2006-10-12, 17:41
martinifk - Va vare för låtar på sfera skivan i år!? jag har den från förra året o då varen jättebra!


Ska försöka översätta låtarna till "våra" bokstäver om jag kan;)


Martinifk

Riitta
2006-10-18, 20:48
Måste bara säga att jag gillar fortfarante Derti-kanalen:D Inte en gång har det krånglat när man skall logga in sig och musiken tycker jag är faktiskt blandat. Fast jag gillar mest när dom spelar gamla godingar:rolleyes: Nyss spelade dom Xaris Alexiou: Theli,theli,theli:)

Riittabye_bye

Titti
2006-10-18, 21:16
Jag lyssnar också på Derti och saknar också spellista. Förr lyssnade jag mest på Ellinikos Fm och fick upp spellista, men det funkar inte längre.:( Jag tycker det är så synd, för jag vill gärna lära mig att känna igen dem som sjunger.

Riitta
2006-10-18, 21:18
Det önskar ju jag också att man kunde se:o Fast just nu sjunger Parios,så där tar man inte fel;)

Riittabye_bye

Lissi
2006-10-18, 21:57
Tack för tipset....finns bland favoriterna nu:D

Lissi

Peter
2006-11-11, 16:29
Derti är heltyst hos mig nu sedan några dagar! Datorn laddar och laddar och säger klar men det kommer inte ett ljud ur burken!? Är det fler som har samma problem? Kör Arion som kompensation men jag tyckte Derti var snäppet vassare!

Peter

Lissi
2006-11-11, 16:58
Samma här! Provade precis, den laddar men sen händer inget..Jag lyssnar på Epidavros istället. Kanonljud!

Lissi - som straxt ska på Kalimerafest

martinifk
2006-11-14, 17:54
Arionradio har åter blivit min favorit:)
Sfera får dock 2:a platsen......


Martinifk

Riitta
2006-11-20, 21:49
Lyssnar på en kanal som heter Oasis nu:) Bra musik där också.Liknar Arion:) Trevligt och testa lite olika ibland:rolleyes:

Riittabye_bye

Peter
2006-11-29, 19:01
Gud ske pris... Här kommer skatteåterbäringen... Nej, inte riktigt, men Derti är tillbaka i luften igen. Klicka, lyssna, njut...

Peter

Riitta
2006-11-29, 19:03
Tack,måste kolla med en gång,när Terzis har sjungit färdigt på Ellinikos;)
Riittabye_bye

Riitta
2006-11-29, 19:13
Ha,ha Terzis på Derti också:D Och snart live i Aten_B-anana klapp_klap

Riittabye_bye

karinafp
2006-11-30, 16:42
Ha,ha Terzis på Derti också:D Och snart live i Aten_B-anana klapp_klap

Mja, vi får nog se hur det blir med det. Remos är bokad, klapp_klap men Iera Odos ville inte ta emot telefonbokningar, utan hon sa att jag måste gå dit :eek: och göra det!!!! Ska ta mig ett snack med någon av mina vänner i Aten och höra om de kan hjälpa oss.... Försökte boka Kotsiras också, men där svarar man inte i telefon... :( får försöka igen!!!

Karin
frustrerad

Lissi
2006-11-30, 16:59
Jag tror absolut att någon av portiererna på Adonis hjälper er! Ni är ju "stammisar" där och jag misstänker att det är där ni bor nu oxå!! Fråga dem om hjälp...

Själv törs jag väl knappt ens tala om att jag ska vara en hel vecka i Aten utan att gå på konsert....Varken Haris Alexiou eller George Dalaras sjunger ju så vitt jag sett.... På hotellet där vi bor ska jag be dem kolla så de verkligen inte sjunger då....för DÅ går vi!!!

Lissi -