handdator

Visa fullständig version : Husbil till och i Grekland


frank
2006-09-19, 23:06
Någon som har rest på det viset till Grekland .Vore intresant att få info tips o reseberättelser om det .Fbye_bye ördelar vs nackdelar mvh FRANK

Ioslina
2006-09-20, 08:08
Läste färjepriser i "allt om husvagn" tiidgare i år. Har också varit sugen på att ta med husbilen. Men jag tyckte det var saftiga priser............Det är ju färja från Italien över till västra Grekland och sen färjor ut till öarna. De var inte billigt..... ett par tusenlappar. Okej! Det kostar att flyga, jag vet. Men vet inte om det är värt besväret, några mil är det ju att köra...men rapportera gärna här om du reser............

Peter
2006-09-20, 12:14
Det är min lilla "hemliga" dröm att kunna åka ner med en husbil och stanna lite längre. Åka runt bland öarna och titta.... Ska nog slänga in en V75:a den här veckan.

Men det finns någon/några här på Kalimera som kört husbil ner. Vi får hoppas de vaknar till liv.

Peter

Ioslina
2006-09-20, 12:54
Priserna på färjor och så har jag, men det är i den tidningen som ligger i husbilen... inte hemma... Men vet att det rör sig om ca 4000-5000 ;- från ex Brindisi- Patras.............

Abi
2006-09-20, 13:14
Någon som har rest på det viset till Grekland .Vore intresant att få info tips o reseberättelser om det .Fbye_bye ördelar vs nackdelar mvh FRANK

Det här citatet har jag hämtat från en annan tråd: "Omröstning: Hur reser du?"

Annat= husbil via Italien. hade gärna flugit ner men man får inte ta med sig husbilen då. verkar inte vara många campingstollar på detta forum.
Kanske bara jag???
Cecilia

bye_bye Abi

Frappe
2006-09-20, 14:20
Har åkt både husbil ner några gånger men då igenom Jugoslavien, Husvagn 4 gånger och då med båten över från Ancona. Pris vid mellansäsong ligger runt ToR SEK 9500 ( då är vi 5 personer) Beror ju helt på vad man vill ha ut av resan. För oss har det varit att vi åkt runt minst 2 veckor i Europa och just slutstation är Grekland. Jag föredrar nog husbil framför husvagn lättare att ta sig fram. Man hinner uppleva och se en massa som du inte annars gör.

Camilla