handdator

Visa fullständig version : Inrikesflyg Rhodos - Kastellorizo


Sushimni
2006-09-19, 14:43
Flyger till Rhodos på kvällen den 1 oktober för att sedan fortsätta med inrikesflyg tidigt nästa morgon till KAZ. Jag undrar huruvida det finns någon/några i detta forum som har flugit dena sträcka? Är ny här på forumet men har regelbundet besökt grekiska ö-världen sedan mitten på 70-talet // Sus

Peter
2006-09-19, 20:14
Den enda jag kommer på direkt är Arne med Hustru. De åkte dock själva igår och kan nog inte svara. Men vad jag förstått så är det billigt och fungerer alldeles utmärkt. Men vad jag vet så är Grekiska inrikesflyget tämligen belastat så du bör kanske boka biljett så fort som möjligt.

Peter

Arne
2006-09-20, 10:46
Nja, Vi lämna strax sonens hus i Sundbyberg för resan till Arlanda. Lyfter mot Corfu strax runt 16.20 i eftermiddag.

Alltnog, Flygresan emellan Rodhos-Kzo och omvänt är kraftigt subventionerad. Beräkna strax under 30€ pp enkel resa. Rutten trafikeras av Olympic med ett plan av typ De Havilland Dash-8. Plats för cirka 30 passagerare.

Men, boka i förväg på Olympics hemsida. Kan eljest vara fullt.

Rutten trafikeras med en dubbeltur från Rhodos var morgon runt sju. Sex ddagar i veckan.

Arne och Hustru Birgitta