handdator

Visa fullständig version : Gamla bilder från Samos.


Chras
2006-09-18, 22:54
Har nu blivit klar med att lägga upp några bilder från Samos 1994.
De finns på: http://onslundafoto.se/samos_grekland.htm
Har skannat dem från dia så det kunde varit bättre. Tyvärr hade det digitala ej slagit igenom då.
Hoppas att de kan vara till nått intresse.
Chras

Titti
2006-09-19, 08:59
Tack för bilderna, Chras! Kul att känna igen vissa av platserna. Kerkisbilderna är verkligen vackra! Tyvärr har det blivit något fel på de två bilderna från Eupalinostunneln. När man klickar på exteriörbilden, får man fram interiörbilden. Den i sin tur går inte att klicka på.

Titti.

Chras
2006-09-19, 09:42
Tack Titti. Har nu rättat till felet. Det var några länkar som inte stämde. Det blir så ibland när man håller på förlänge på kvällarna. Glömde att kolla alla länkar.
Tack
Chras

Lissi
2006-09-19, 10:29
Jättefina bilder! De väcker mnnen..
Jag och fd maken var på Samos 1992 så mycket kände jag igen..Bla gatorna i Samos stad, de smala med så många affärer..Minns särskilr ett kafferosteri som var så fint...
När vi kommit en liten bit ner alldeles i början av Eupalinos vattentunnel i den allra trångaste delen där man bara kunde gå en och en, så fick jag panik (har aldrig gillat trånga ställen eller hissar) så jag "tvingade alla bakom mig att vända och gå upp igen så jag kunde komma ut..Pinsamt, men absolut nödvändigt. Att guiden sa att det blev bredare senare, vilket jag ju ser nu, hjälpte inte ett DUGG! Fy så jag skämdes...
Vi bodde sen högt uppe i Pythagorion på ett ställe som hette Panorama, med en enorm terass med just panoramautsikt över hela Pythagorion...Efter en vecka på Samos med många vespaturer bl a till Manolites och Karlovassi, som man tyckte lågt SÅ långt bort, så blev det en vecka på Patmos också..
Än en gång tack för fina bilderklapp_klap

Lissi